EDPnet of BGC

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Wat zijn de voordelen van EDPnet tov Belgacom,
Ik ben echt aan het twijflen naar welke ISP ik overstap, ik kom van dommel.

Alvast bedankt :wink:
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik kan alleen maar bevestigen dat EDPNet een uitstekende service heeft :wink:
Dat zou toch mijn overtuiging te zijn om te kiezen voor edpnet indien gelijkwaardige specificaties.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als je niets in een pack neemt en alleen voor internet gaat zou ik inderdaad ook naar EDPnet gaan. De service is er uitstekend.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Dat de service uitstekend is, dat kan ik niet beamen. Bestelling bijna een maand verwaarloosd door EDPnet, waardoor de eerste keer dat er een belgacom-technieker is langsgekomen pas 40 dagen na bestelling was. En dan wou de lijn niet werken, dus in al hun ambitie hebben ze ervoor gezorgd dat het tweede bezoek van een belgacom-technieker nu op 55 dagen na bestelling is vastgelegd. En nu maar hopen dat dit de goeie keer geweest moet zijn, anders zal de teller (via extrapolatie van de ervaren cijfers en data) op 70 dagen staan als het pas de derde keer zou lukken.

Ik weet wel dat ik het kneusje speel door de pret te komen bederven in een thread waar iemand vraagt naar de service van EDPnet, en dit is wat ik er persoonlijk over kan vertellen. Niks meer, niks minder.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3729 keer
Recent bedankt: 23 keer
Provider

Je hoeft je niet schuldig te voelen door de "pret te bederven" in een tread over EDPNet.
Daarvoor dient een Forum, om gebruikers hun ervaringen uit te wisselen, en objectief je mening te geven.
Dit is geen "voor-of-tegen" topic, gewoon een vraag naar jullie ervaringen. Zowel positieve als negatieve reacties zijn dus welkom.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

Vorige week overgestapt van Dommel naar EDP.
Alle voorbereidingen vlekkeloos verlopen.
Aansluiting inderdaad op de beloofde dag om 9 uur s'morgens.
Maar.... de snelheid bleek niet wat het zou moeten zijn.
Normaliter had het een 17A profiel 30/4.5 moeten zijn. Ik woon 153 meter van de ROP.
Mijn profiel is van 20/2 bij Dommel zelfs lager geworden namelijk 16/2
EDP voerde een meting uit en stelde vast dat de lijnlengte 419 meter was i.p.v de verwachtte +/- 150.
Toen ging er een lichtje branden.
Zowat 5 jaar geleden zat ik op ADSL2. Op 4 km van de centrale en 153 van het straatcabinet waar toen nog geen ROP naast stond.
Op een dag stelde BC vast dat de kabel van het straatcabinet naar mijn huis gestoord werd door vocht. De kabel zou vervangen worden. Een technieker van Belgacom kwam langs met het bericht dat hij onze lijn via een andere straat zou omleiden. Half uur later kwam hij terug om te meten of onze ADSL nog altijd in orde was. De lijn was nu 4.3 km maar zo goed als geen verschil in kwaliteit. Ik zat nu dus 450 meter van de straatcabine en van daaruit verder naar de centrale met een totaal van 4.3 km.
Dit werkte verder perfect voor ongeveer 4 jaar. Toen werd er een ROP naast dat straatcabinet gezet en ging ik over op VDSL2 van Dommel. De lijn werd eveneens op 16.5/2 gezet en dat leek me weinig. Dommel wilde helemaal niks doen maar toevallig kende ik destijds een technieker bij Belgacom die op de juiste afdeling zat en die probeerde mijn profiel te verbeteren. Zo kwam ik op 20/2 te staan. Ik dacht destijds helemaal niet aan het feit dat mijn lijn nooit terug gezet werd naar de kortste afstand. Dat 20/2 profiel heeft meer dan een jaar feiloos gewerkt tot er diverse problemen kwamen met Dommel. Mail (van gmail naar Dommel), DNS problemen, niet betaalde certificaten, totaal negeren van tickets etc. Dus besloot ik maar naar EDP net te gaan.
Zoals gezegd, EDP reageerde onmiddellijk op alle tickets maar nu zijn ze afhankelijk van Belgacom om die lijn te laten wijzigen en alles is stilgevallen.
Buurman links en buurman rechts (3 huizen verder) zijn Belgacom klant en aangesloten op dezelde ROP 03OUD0_00415. Beiden hebben 30/xx

Ik ben er van overtuigd dat EDP zijn uiterste best doet maar vrees dat het niet in orde zal komen. Ik denk er dan ook aan om een Telenet shake TV-Fibernet50 te nemen. Na een jaar testen kan ik dan één van de twee opzeggen. Ik hoop dat EDP het pleit zal winnen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Nog eens die fameuze BGC technieker contacteren misschien? :)
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

Goztow schreef:Nog eens die fameuze BGC technieker contacteren misschien? :)
Kon dat maar . De brave man is intussen overgeplaatst :bang:
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member

EDP ziet er goed uit, maar de tablet bij belgacom ook.
Of is dat geen reden om daardoor voor hun te kiezen, koop ik dat beter apart?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Voor de tablet zou ik het persoonlijk niet doen. Een collega op het werk heeft een 7" waar ik mee kon spelen. Deze vond ik best teleurstellend. De 10.1 daar en tegen die zijn veel aangenamer, maar moeilijk te krijgen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member

Ik wou ook kiezen voor de 10.1, hoe lang denk je dat ik moet wachten op de tablet?
abonnement voor de tablet zal waarschijnlijk wel al onmiddellijk lopen?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”