"Speciale Berichten" ... om te parkeren ?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Weet niet of het al lang zo is, maar mijn oog is er nu pas op gevallen. Blijkbaar pikt Telenet (andere providers ook ?) ook een graantje mee van het SMS parkeren. Stuur je dus een bericht naar 4411, rekent Telenet 15 cent aan per bericht. Vind dit persoonlijk wel een beetje tever ... OK, die 15 cent is niet zoveel en zal me maximaal 3 EUR / maand kosten, maar gewoon het principe hieraan stoort me.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Een sms voor al die parkeer en "De Lijn" diensten kosten 15 cent per bericht. Wordt niet afgetrokken van je bel of sms te goed, maar komt er nog bovenop.
Terwijl er al tal van abonnementen bestaan met onbeperkt sms of waar een sms veel minder dan die 15 cent kost.
Ik denk dat nu enkel Base met hun nieuw gelanceerde formule (Check) dit soort sms-en wel aanrekent binnen het beltegoed. Wat al een serieuze verbetering zou zijn. Ik heb nog meegemaakt dat ik bel-sms tegoed overhad en wordt overgedragen naar de volgende maand maar toch meer moest betalen omdat er zo'n sms van parkeren tussen zat. Wat dus een geniepige belasting verhoging is. Maar blijkbaar hebben niet veel mensen dit door.
Voor de lijn is het soms veel voordeliger om een "lijn kaartje" van x aantal euro aan te kopen dan gebruik te maken van hun sms dienst. Is pokkeduur. Voor een rit betaal je dan maar 0,90 cent binnen dezelfde zone.
Voor langere afstanden kan het misschien wel voordeliger uitkomen.
Terwijl er al tal van abonnementen bestaan met onbeperkt sms of waar een sms veel minder dan die 15 cent kost.
Ik denk dat nu enkel Base met hun nieuw gelanceerde formule (Check) dit soort sms-en wel aanrekent binnen het beltegoed. Wat al een serieuze verbetering zou zijn. Ik heb nog meegemaakt dat ik bel-sms tegoed overhad en wordt overgedragen naar de volgende maand maar toch meer moest betalen omdat er zo'n sms van parkeren tussen zat. Wat dus een geniepige belasting verhoging is. Maar blijkbaar hebben niet veel mensen dit door.
Voor de lijn is het soms veel voordeliger om een "lijn kaartje" van x aantal euro aan te kopen dan gebruik te maken van hun sms dienst. Is pokkeduur. Voor een rit betaal je dan maar 0,90 cent binnen dezelfde zone.
Voor langere afstanden kan het misschien wel voordeliger uitkomen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Alweer een van de voordelen van herlaadkaarten? Daar kunnen ze je niet extra aanrekenen, wordt dus sowieso afgetrokken van je tegoed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Komt op hetzelfde neer he, hoe dan ook betaal je voor die sms'n als je een optie hebt voor gratis of x-aantal sms'n.Lord Utopia schreef:Alweer een van de voordelen van herlaadkaarten? Daar kunnen ze je niet extra aanrekenen, wordt dus sowieso afgetrokken van je tegoed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Een jaar geleden heb ik eens smsparkeren gebruikt en er werd mij toen €0.15 aangerekend per ontvangen/verzonden bericht. Dat parkeergedoe heeft mij toen 60 cent aan smskosten gekost. Dat was meteen ook de laatste keer dat ik per sms het parkeren heb betaald.
Het grote voordeel van sms-parkeren is dat jet op voorhand geen tijd moet gokken. Je moet gewoon begin en eindmoment smsen.
Maar als er 60 cent bijkomt, dan betaal ik wel gewoon een uur extra via de automaat.
Het grote voordeel van sms-parkeren is dat jet op voorhand geen tijd moet gokken. Je moet gewoon begin en eindmoment smsen.
Maar als er 60 cent bijkomt, dan betaal ik wel gewoon een uur extra via de automaat.
-
- Elite Poster
Bij 4411 is het enigzins op te lossen door een account aan te maken en de bevestigingssms'n uit te schakelen. Dan is het "maar" 30cent.
Ook kan je via hun website online parking gebruiken. Jammergenoeg hebben ze wel niet geantwoord op mijn vraag voor een mobiele pagina zodat we dat ook mobiel zonder sms konden doen, want nu is het vrij omslachtig via internet on gsm.
Ook kan je via hun website online parking gebruiken. Jammergenoeg hebben ze wel niet geantwoord op mijn vraag voor een mobiele pagina zodat we dat ook mobiel zonder sms konden doen, want nu is het vrij omslachtig via internet on gsm.
-
- Elite Poster
Ze zouden het gemakkelijk moeten maken dan zouden de reden om geld te vragen namelijk 15 cent per sms ook wegvallen en dat zou dan betekenen dat ze hier geen inkomsten meer uit zouden halen. die 15 cent is een vorm van belasting verhoging. Lekker verdoken zodat niemand er al te veel van merkt.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik denk wel dat het in sommige gevallen goedkoper is dan dat je effect cash betaald. Als u ticket verloopt heb je een distributie ticket van +/- 23€ aan je been. Dan kies ik liever voor de "60 cent". Desondanks vind ik niet dat de providers niet het recht hebben om hier ook van te profiteren. De lijn heeft ondertussen in Antwerpen de automaten aan de haltes uitgeschakeld maar daar staat wel de vermelding prijs + 0.15€/sms.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Elite Poster
Retrebutie, niet distributie 
Nee die 15 cent is voor 4411 denk ik. Allé, een deel voor proximus en de rest voor 4411. Dat is een bedrijf die zijn technologie verhuurt aan de steden...

Nee die 15 cent is voor 4411 denk ik. Allé, een deel voor proximus en de rest voor 4411. Dat is een bedrijf die zijn technologie verhuurt aan de steden...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Zal aan mij liggen maar wat is het probleem eigenlijk? Staat het niet op de automaten dat een sms 15 cent kost?
Als je met je abonnement met gratis belminuten belt naar een betaalnummer, gaat dat dan wel van je tegoed of wordt dat ook apart verrekend?
Als het vermeld wordt dat er kosten mee verbonden, zie ik niet echt het probleem. Met de abonnementen de dag van vandaag die onbeperkt sms'en toestaan, kan je toch niet echt verwachten dat je iets kan betalen met iets dat je "erbij" krijgt.
Maar kan verkeerd zijn natuurlijk
Als je met je abonnement met gratis belminuten belt naar een betaalnummer, gaat dat dan wel van je tegoed of wordt dat ook apart verrekend?
Als het vermeld wordt dat er kosten mee verbonden, zie ik niet echt het probleem. Met de abonnementen de dag van vandaag die onbeperkt sms'en toestaan, kan je toch niet echt verwachten dat je iets kan betalen met iets dat je "erbij" krijgt.
Maar kan verkeerd zijn natuurlijk
-
- Elite Poster
Het is met die "speciale" nummers zelfs nog triestiger.
Makro heeft nu een 070 nummer, nergens vermelding van wat dat kost. Ik zit met freephone, wat zie ik op factuur, €1.03 om 3min30 naar Makro te bellen...
Het probleem is niet die 15 cent, het probleem is dat die 15cent niet van je belwaarde afgaat maar als surplus op je factuur terechtkomt.
Stel je hebt een my15, je hebt maar €12.50 verbruikt de vorige maand maar je krijgt wel nog als surplus telkens 15cent aanrekend voor de sms'n naar 4411.
Makro heeft nu een 070 nummer, nergens vermelding van wat dat kost. Ik zit met freephone, wat zie ik op factuur, €1.03 om 3min30 naar Makro te bellen...
Het probleem is niet die 15 cent, het probleem is dat die 15cent niet van je belwaarde afgaat maar als surplus op je factuur terechtkomt.
Stel je hebt een my15, je hebt maar €12.50 verbruikt de vorige maand maar je krijgt wel nog als surplus telkens 15cent aanrekend voor de sms'n naar 4411.
-
- Elite Poster
Die speciale 070/, ... nummers worden wel afgerekend binnen je bel tegoed van je abonnement (Base)Kenneth schreef: Als je met je abonnement met gratis belminuten belt naar een betaalnummer, gaat dat dan wel van je tegoed of wordt dat ook apart verrekend?
Als je een parkeer-sms doet wordt dit buiten het tegoed van abonnement aangerekend. (Base)
Vb ik heb een abonnement van 10 euro waar ik vrij kan sms-en (0,10 cent) en kan bellen (0,18 cent) . Ik verbruik maar 5 euro. dan zal ik toch nog 10,XX euro moeten betalen. Omdat de sms-en die gepaard gaan voor het betalend parkeren buiten mijn abonnement wordt aan gerekend.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is een eigenschap bij Mobistar. Als je gaat roamen, dan gaan die kosten ook bovenop de factuur in plaats van gedebiteerd van je beltegoed.thamar schreef: Het probleem is niet die 15 cent, het probleem is dat die 15cent niet van je belwaarde afgaat maar als surplus op je factuur terechtkomt.
Wij vroegen ons af of er mensen zijn die ervaringen hebben met andere parkeeraanbieders en of ze die met ons willen delen..?
In mijn geval zijn sms-tickets echt wel voordelig. Ik ben namelijk een kotstudent en rijd 2 maal per week 50 minuten van en naar Leuven met de bus.
Oude situatie:
15 euro gsm-kosten per maand (Mobile Vikings) om gratis internet en sms'en te hebben. Bellen doe ik zelden tot nooit. Na een jaar heb ik dus 180 euro herladen, en nog 150 euro krediet ongeveer.
2 keer per week de bus nemen, 40 weken per jaar, met lijnkaarten. Dit kost €1.60 per rit. 80 ritten maakt dus 128 euro op een jaar.
Gsm en bus samen = 180 + 128 = 308 euro per jaar.
Huidige situatie:
15 euro gsm-kosten per maand (Mobile Vikings) om gratis internet en sms'en te hebben. Bellen doe ik zelden tot nooit. Na een jaar heb ik dus 180 euro herladen, en nog 150 euro krediet ongeveer.
2 keer per week de bus nemen, 40 weken per jaar, met sms-tickets. Dit kost €1.30 + 0.15 = 1.45 euro per rit. 80 ritten maakt dus 116 euro op een jaar, wat van mijn belkrediet wordt afgetrokken.
Gsm en bus samen = 180 + 0 = 180 euro per jaar.
Winst = 128 euro per jaar ofwel meer dan 10 euro per maand gratis en voor niks zakgeld
Oude situatie:
2 keer per week de bus nemen, 40 weken per jaar, met lijnkaarten. Dit kost €1.60 per rit. 80 ritten maakt dus 128 euro op een jaar.
Gsm en bus samen = 180 + 128 = 308 euro per jaar.
Huidige situatie:
2 keer per week de bus nemen, 40 weken per jaar, met sms-tickets. Dit kost €1.30 + 0.15 = 1.45 euro per rit. 80 ritten maakt dus 116 euro op een jaar, wat van mijn belkrediet wordt afgetrokken.
Gsm en bus samen = 180 + 0 = 180 euro per jaar.
Winst = 128 euro per jaar ofwel meer dan 10 euro per maand gratis en voor niks zakgeld

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Volgens mij loop je ergens mank in je berekening:
Lijnkaart is 90 ct voor 1 of 2 zones per enkele rit - heen en terug dus 1.80 € * 40 weken * 2 = 144 €
SMS ticket is 1.45 per enkele rit - heen en terug dus 2.90 € * 40 * 2 = 232 €
Als je via SMS 150 € openstaand belkrediet gebruikt: 232 - 150 = € 82,- per jaar.
Lijnkaart is 90 ct voor 1 of 2 zones per enkele rit - heen en terug dus 1.80 € * 40 weken * 2 = 144 €
SMS ticket is 1.45 per enkele rit - heen en terug dus 2.90 € * 40 * 2 = 232 €
Als je via SMS 150 € openstaand belkrediet gebruikt: 232 - 150 = € 82,- per jaar.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Klopt! Dacht dat SMS ticket ook op zones ging, maar dat gaat blijkbaar op reisduur.
Dus met een SMS kom je toe met de goedkoopste (1.30 + 0.15) voor 60 minuten, terwijl je met de lijnkaart 3 zones kwijt bent (1.60)
Dus met een SMS kom je toe met de goedkoopste (1.30 + 0.15) voor 60 minuten, terwijl je met de lijnkaart 3 zones kwijt bent (1.60)
Maar wat is dat krediet waard als je per maand 800 sms'en verstuurt + 400 MB surft?FunkStar schreef:Hoh winst die 15euro is natuurlijk 150 sms na vervallen van de bundel of 62.5 belminuten waard.