Van iTalk naar Weepee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Tot nu toe niet echt "aangedurfd", want wil absoluut geen downtime en geen problemen met nummeroverdracht, maar ik denk dat de 17,5 € + kosten naar GSM die we maandelijks aan Belgacom geven beter kunnen besteed worden bij Weepee. Graag wat meer info over overstap van iTalk naar Weepee.

* ik zocht op mijn laatste factuur naar de datum tot wanneer mijn contract van iTalk loopt maar zie dit nergens staan. Kijk ik ernaast? Moest dat er niet op staan?
* technisch: iTalk staat nu (automatisch) geconfigureerd in de bbox2. Wat zal ik moeten veranderen om weepee daarin te configureren? Ik ben een beetje een beginneling, hoewel ik vroeger al wat met voip heb gespeeld (maar nooit binnenkomend, alleen uitgaand)
* hoelang duurt de overgang? Wat moet ik doen t.o.v. Belgacom nadat ik bij weepee overdracht aanvraag? Ik heb al gelezen dat BGC de neiging heeft alles op te zeggen wanneer je een nr overdraagt. Vandaag heb ik bij BGC een Internetaansluiting zonder vaste lijn (raw copper) + iTalk abo.
* moet ik nog iets weten? :)

dank op voorhand!
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Eens bellen voor vervaldatum?
Voor juiste config : http://weepeetelecom.eu/helpdesk/faq/

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

1) Account aanmaken bij weepee
2) Overdracht aanvragen bij weepee (rekening houdend met de datum dat je Italk abo afloopt; hier kan ik je echter niet bij helpen). Geef in het inschrijvingsformulier aan dat je Italk hebt bij belgacom, en enkel dit wil opzeggen (dus niet je i-net abo etc). Zelf NIET opzeggen bij belgacom (dan ben je je nummer kwijt), weepee brengt dit in orde voor jouw.
3) Wachttijd: was hier 3 weken geloof ik, maar daar ben ik niet zeker meer van
4) Zodra je het Italksignaal "verliest", kan je je bbox2 herinstellen (korte downtime dus).
Zelf geen Bbox2, dus hier kan ik je jammer genoeg ook niet echt bij helpen; maar dit zou niet al te moeilijk moeten zijn.
Afbeelding
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Je moet zelf een datum opgeven voor de overdracht, ten vroegste 3 weken na ondertekening van het contract.
Bij mij werden de 2 nummers van mijn IDSN lijn overgezet op de datum die ik had aangegeven.
Ik heb geen downtime gehad van de lijn (ik had mijn asterisk centrale al ingesteld). Weepee zegt je Belgacom abonnement op.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt. Ik had BGC tv + BGC internet + 2x PSTN. Toen ik de 2 PSTN lijnen had omgezet naar weepee heb ik geen downtime gehad (even technisch : ze zetten op mijn verdelernummer gewoon een ander nummer) en was alles op 1/2 weken tijd geregeld. Weepee liet mij zelfs op voorhand weten wanneer ze alles gingen omschakelen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

krisken schreef:Eens bellen voor vervaldatum?
Voor juiste config : http://weepeetelecom.eu/helpdesk/faq/
De FAQ van Weepee over de BBox2 is niet compleet vind ik: ze vermelden alleen de VoIP settings.
Een ander belangrijke bijkomende stap is het uitschakelen van VLAN20 waarover I-Talk liep.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Begint al goed: de registratiepagina van weepee is onbereikbaar (applicatie reageert / laadt niet). Zowel in iexplore als firefox.

Edit: nu werkt het al terug weer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

ze hebben wat probleemkes met een van de proxies ...
vanmorgen (tot voor 11.00 uur) werkte het toch.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Ik ging ook net nummerportering voor verre kennis doen die op 2 locaties zit. zie thread: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=30426

Had eerst voorgesteld voor 1 gigaset A580 IP en op andere locatie haar Bbox2 van Belgacom gebruiken. Maar na wat zoekwerk opgegeven, daar ik geen zin heb om uren gratis & voor niets te zoeken voor oplossingen & constant telefoons krijg dat het niet werkt. Dan liever bedrijfszekere oplossing. Voor 65 € kan je niet sukkelen, zeker als je uren moet zoeken voor iemand die je eigenlijk niet kent. :eek:

onderstaande had ik dus gevonden, en was afgeschrikt bbox2 als voip-oplossing te gebruiken.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0

Kwaliteit is goed, maar zo om de 3 dagen of zo moet ik de Sagem resetten omdat de VOIP (en ENKEL de VOIP) dan down gaat. Restart modem : probleem opgelost.

Ik heb dat probleem ook, elke drie dagen moet ik een reset doen. Een gewone reboot helpt niet maar een volledige reset van de modem wel. Ik gebruik VOIP buster.

Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Ik had identiek hetzelfde probleem (Weepee) en het mij dan maar gewoon zo'n Siemens IP dect gekocht ipv. die BBox2 miserie te gebruiken. Sindsdien geen enkel probleem meer.

http://www.weethet.be/B-box2_VoIP_configuration.html
http://thierry76.be/voip-instellen-op-de-b-box-2-modem/

http://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=22180
"Na lang zoeken en na een felle discussie met de tech support heb ik dan toch die interne ATA - SIP aan de praat gekregen. Ik hoop dat het nu stabiel blijft."
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dank je wel, satsurfer! +1

Had jij de poort van voip trouwens gewijzigd in de bbox2?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dubbele post, sorry. Ik heb net mijn factuur van BGC nog eens bekeken en blijkt dat mijn vrouw een kleine 9 uur per maand op vaste lijnen belt (65 oproepen). Mijn rekensommetje bij Weepee komt dan al snel op een 10,8 € + 1,3 € (setup) = 13,1 €. Dat is al iets minder dan mijn huidige 17,5 € (inbegrepen: oproepen naar vaste lijnen 24/7), doch niet spectaculair, en blijkt dat Weepee duurder is dan mijn huidige italk lijn om naar Proximus te bellen.

Ik neem aan dat weepee niet zoiets heeft als freedays, zeker?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Goztow schreef:Dubbele post, sorry. Ik heb net mijn factuur van BGC nog eens bekeken en blijkt dat mijn vrouw een kleine 9 uur per maand op vaste lijnen belt (65 oproepen). Mijn rekensommetje bij Weepee komt dan al snel op een 10,8 € + 1,3 € (setup) = 13,1 €. Dat is al iets minder dan mijn huidige 17,5 € (inbegrepen: oproepen naar vaste lijnen 24/7), doch niet spectaculair, en blijkt dat Weepee duurder is dan mijn huidige italk lijn om naar Proximus te bellen.

Ik neem aan dat weepee niet zoiets heeft als freedays, zeker?
Ik dacht het al....je wil weepee kiezen omdat je goedkoper wilt bellen :???: , zonder Betamax te vermelden... :lol:

da's het enige -serieuze- minpunt bij weepee....géén gratis bellen na 16 u. of packs à la nomado. dure tarieven naar Telenet + dure connectiekosten. Nochtans gebruiken ze Colt netwerk die toch goedkope belpakketten mogelijk maakt (zie concurrentie).
Mochten ze interessante belpakketten aanbieden, zouden ze een pak meer bellers op hun netwerk hebben. :-D
Tja, hun businessplan zal anders zijn zeker?

edpnet Plus Pack (5 €/maand) + 10 € voor telephony pack (ipv raw copper die je anders sowieso moet betalen)
2000 min. lang bellen naar vaste nummers in België en 18 andere landen zonder extra kost. dus géén connectiekost zoals weepee

Belgian-Telecom (mijn vorige ISP):
40u/maand (= 2400 min.) gratis bellen voor 45 €/maand (inclusief ADSL2 abbo) dus komt op +/- 19 €/maand voor telefonie gedeelte.
eveneens geen connectiekosten.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Opvolging: ik heb die Siemens ip phone gekocht en ga daar mee spelen met betamax, eens alles werkt nummer overdragen naar weepee.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Hoe zorg ik ervoor dat ik "0032" niet telkens moet draaien als ik een nummer ingeef?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Als je bij de Betamax registratie een Belgisch adres hebt ingegeven, moet je in principe die 0032 niet meer vormen.
Bij sommige VoIP toestellen kan je dit ook instellen. Geen idee of dit met de Siemens ook kan.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Je hebt gelijk, nu lijkt het te werken. Heel mooi.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”