Onweer

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Het is hier momenteel vrij hard aan het onweren. Een 25min geleden sloeg hier niet zo ver vandaan een bliksem in, met alle lawaai van het donderen erbij natuurlijk. Nu net bij die inslag viel men modem uit, en herstarte hij zichzelf.

Weet er iemand of een blikseminslag effect kan hebben op de modem? Aan de elektriciteit heeft het al niet gelegen.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb voor je een link gevonden met informatie: http://www.profielwerkstukonweer.nl/ind ... enapparaat

Het zou hier om indirecte inslag gaan. Bvb. inslag op een bepaalde plek in het huis. Onweer zoekt een weg naar beneden, en kan via kabels doorlopen naar de zogezegde inslagbron. Afhankelijk van hoe sterk de lading nog is, heeft het minder of meer invloed op apparaten. Ik dacht dus ook dat het niet kon, dat het alles of niets was. Een mens leert elke dag nog wat bij :P
To download or not to download, that's the question.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb de site bekeken gehad en heb er dingen uit geleerd wat is eigenlijk nog niet echt wist. Ik wist dat de bliksem in de grond ging, maar het magnetisch gedeelte heeft niemand ooit over gesproken (ook niet in school :p). Ook andere punten op deze site zijn zeer nuttig om te weten.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb het hier een weekje of 2 geleden ook gehad en sindsdien heb ik last van disconnects modem op willekeurige momenten. denk dat ik weer belgacom zal mogen bellen, zullen mij waarschijnlijk weer de modem laten vervangen, maar misschien zit het weer verder
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Nu weet ik waarom mijn adsl modem (speedtouch 510) en mijn router het vroeger hebben begeven. Zeer interessante link.
Ik had wel nog garantie op die toestellen en ben toen terug naar de winkel gegaan, beide kwamen van de Carrefour, maar ben toen bij 2 verschillende Carrefour's gegaan, anders viel het te fel op. :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Wij hebben eens een modem + waterkoker kapot gehad dooe blikseminslag een paar huizen ver in straat, bij de buren was de wasmachine stuk. (zo waren wij er nog goedkoop vanaf in feite.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Wij hebben ooit blikseminslag gehad vlak achter het huis, in betonijzer wat klaar lag voor garage bouw. Toen is de bliksem via de grond de kabels binnengedrongen en zo'n beetje alles wat elektrisch was was kapot, CV installtie, alle telefoons,tvs, computers etc.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Hoe zit het met de brandverzekering? Hoe veel % trek je er van terug?
Victory Not Vengeance
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Heronic schreef:Wij hebben eens een modem + waterkoker kapot gehad dooe blikseminslag een paar huizen ver in straat, bij de buren was de wasmachine stuk. (zo waren wij er nog goedkoop vanaf in feite.
Vreemd dat de waterkoker het begaf, tenslotte is dit een verwarmingsweerstand met een thermostaat.

Ging het er in jouw waterkoker zo aan toe:
Of bij de buren zo:
:angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Doordat die zaken toch nog meestal in het stopcontact zitten kunnen die nog een stroomstoot krijgen met een defect als gevolg.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”