Kan iemand bevestigen of een VPN router werkt achter een Telenet modem/router/ap combo? (bvb door de VPN router als DMZ in te stellen in je Telenet router)
Het gaat dus over inkomende VPN's, niet uitgaande.
VPN router achter telenet modem/router/ap?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Niet vergeten dat Telenet poorten <1024 blokkeert. (Niet voor TN <>TN verbrindingen)
Voor zover ik weet is één van de standaardpoorten 500 dus als je deze niet kan veranderen (op server) en client heb je miserie.
Voor zover ik weet is één van de standaardpoorten 500 dus als je deze niet kan veranderen (op server) en client heb je miserie.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Waren dat business of consumer abonnementen?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
In de laatste C'T magazine staat hoe je van een windows 7 pc en vpn server maakt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Het gaat hier over een VPN router (VPN in hardware, niet in software) ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Of het hardware is of software maakt niet uit (trouwens op VPN appliances draait ook gewoon software natuurlijk). Wel welk protocol gebruikt wordt, omdat sommige poorten geblokkeerd worden, zoals hierboven al aangegeven.
PPTP werkt in elk geval wel (gewoon consumer abonnement: Fibernet) en heb ik thuis draaien op mijn DD-WRT router. Heb overigens zo een Telenet router, niet een modem-only, en is gewoon een kwestie van in Mijn Telenet mijn eigen DD-WRT in de DMZ te zetten.
PPTP werkt in elk geval wel (gewoon consumer abonnement: Fibernet) en heb ik thuis draaien op mijn DD-WRT router. Heb overigens zo een Telenet router, niet een modem-only, en is gewoon een kwestie van in Mijn Telenet mijn eigen DD-WRT in de DMZ te zetten.
-
- Elite Poster
Prima, bedankt!Tomby schreef:PPTP werkt in elk geval wel (gewoon consumer abonnement: Fibernet) en heb ik thuis draaien op mijn DD-WRT router. Heb overigens zo een Telenet router, niet een modem-only, en is gewoon een kwestie van in Mijn Telenet mijn eigen DD-WRT in de DMZ te zetten.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Trouwens heb sinds kort Adito draaien... SSL VPN (werkt dus over iedere HTTPS connectie) met diverse mogelijkheden.Trojan schreef:In de laatste C'T magazine staat hoe je van een windows 7 pc en vpn server maakt.