externe harde schijf werkt niet meer

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
murdock
Member
Member
Twitter: murdockdeechte
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb een probleem,ik heb op een externe harde schijf films en muziek gekopieerd,toen dit na 1 uurtje was dit gedaan en toen ik op een film klikte en deze open wou doen,dan kreeg ik op het scherm kan de schijf niet lezen,gelieve de schijf te formatteren,dat wou ik ook doen maar ik krijg steeds de melding kan de schijf niet formatteren. met het program easeus partion 9.0.0 wil het ook niet lukken.Weet er iemand hoe ik mijn externe harde schijf aan de praat kan krijgen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Test eens de gezondheid van de harde schijf met HD Tune
Afbeelding
murdock
Member
Member

nonkie,ik heb gedaan jij me vroeg,maar kan de benchmark niet scannen dan komt erop error read,via de error scan doet hij het wel maar dan krijg ik allemaal rode blokjes (damaged) wat zou er fout aan zijn?
kan ik de schijf niet formatteren via een andere weg ms dos? of is de schijf verloren?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Haal de schijf eens uit de behuizing en sluit ze aan of bouw ze even in de pc.
En probeer nog eens met HD Tune, en zie eens bij health.
Veel kans dat de schijf nog goed is maar dat de printplaat defect is van die behuizing.
Afbeelding
murdock
Member
Member

We hebben dat ook al eens geprobeerd maar ook niks hoor. Met de tool partion maneger 9.0 lukt het ook niet om te formateren.
De schijf is in raw geformateerd,hoe is dat mogelijk? Mijn schoonbroer zegt hij de schijf geeft geformateerd met w7 maar dan kan ze toch niet in rauw staan!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Je kan ook niet in raw formatteren omdat het geen bestandsysteem is.
Ik vermoed dat uw schijf overleden is. Heb je nog garantie?
Afbeelding
murdock
Member
Member

nonkie,ik denk ook de schijf overleden is hoor,want ze maakt een raar geluid ook.
en heb nu eens de schijf in mijn laptop gezet maar dan wil mijn Windows niet meer opstarten.
ik heb echt geen vermoeden hoe die schijf in raw is komen te staan,schoonbroer had ze geformatteerd en ik heb er 70gb aan films opgezet,dat lukte goed, ik dubbel klikte op de schijf zag al de films staan en toen ik er eentje wou afspelen kreeg ik de melding dat de schijf moest worden geformatteerd. Ik zit ermee in mijn maag omdat het mijn schoonbroer harde schijf is. ook met easeus partion master 9.0.0 prof krijg ik ze niet geformatteerd. Het merk van de schijf is een hitachi
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

murdock schreef:ik denk ook de schijf overleden is hoor,want ze maakt een raar geluid ook.
Yup, controleer hier best even je garantie: http://www.hitachigst.com/portal/site/e ... /warranty/
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Wat doet de harde schijf als je opstart van een Live linux cd, bijvoorbeeld Ubuntu ?
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Erg toevallig ben ik ook "RAW" tegengekomen. Gisteren deze post gelezen en al eens raar gekeken toen ik RAW zag staan. Dacht direct iets van "dat is toch iets met foto's".

Maar was gisteravond mijn nieuw serverke aan het installeren en wou schijfen in raid plaatsen. Wou maar niet werken, kon de ene schijf wel zien maar de andere niet. Alles van raid weer verwijderd en na het opstarten zag ik bij Schijfbeheer dat de tweede 2TB schijf voor 1600MB als RAW gemarkeerd stond. "Volume Verwijderen" en formateren heeft het opgelost. Raid werkt nu perfect
Alexke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

AnD schreef:Wat doet de harde schijf als je opstart van een Live linux cd, bijvoorbeeld Ubuntu ?
Niets. enkel als schijf zichtbaar indien men niet Linux op de schijf installeert

Gebruik Spinrite voor te testen en te recoveren! tkost wel 75 euro
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met firma's die recovery doen van zowel externe als interne hd?

Mvg
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Ik heb al een paar keer zo'n raw harde schijven gehad. Via GetDataBack for NTFS heb ik alle data kunnen terugzetten op een andere harde schijf.
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”