Hallo iedereen,
Sinds dinsdag hebben we ook Scarlet one. De technieker heeft alles aangesloten en tv werkt perfect. Ook het bedraad internet (aan de vaste PC en XBOX) werken perfect. Bij het draadloos internet heb ik met mijn laptop problemen. Wanneer ik met mijn Gsm of mijn broer zijn laptop verbind, lijkt alles in orde. Maar met mijn laptop (dell xps lx702) kan ik wel verbinden, maar gaat het internet ongelofelijk traag. Wanneer ik de speedtest uitvoer, duurt het enorm lang om de 'downloadtest' te starten. De ping is meestal iets van een 100+ ms, maar daarna blijft het steeds lang op 'connecting' staan. Na een tijdje is download hij iets, maar dit tegen 0.10 Mb/s. Dit gebeurt ook als ik op 10 cm van de Sagem box zit. De technieker zei dat het aan mijn netwerkkaart zou liggen, maar wou er verder niet meer naar kijken. Mijn netwerkkaart is een Intel Centrino Advanced-N 6230.
Het rare is ook dat ik diezelfde dag eens een driverupdate heb gedaan van de netwerkkaart en het kanaal veranderd heb van 1 naar 11 en dat toen alles in orde was en ik deftige snelheden behaalde van 14 Mb/s. Maar sinds vanmorgen heb ik opeens weer het zelfde probleem, terwijl ik niets heb veranderd.
Wanneer ik op het netwerk van de buren zit haal ik ook zonder problemen 15 Mb/s dus het lijkt me vreemd mocht dit aan mijn netwerkkaart liggen.
Iemand die dit nog meegemaakt heeft en weet wat ik eraan kan doen ?
Alvast bedankt.
Wifi Sagem Box
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Het enigste dat je kan doen is een usb wireless stick aanschaffen of een andere Router/switch achter de sagem zetten.
Sommige modellen van Dell en Asus hebben nu éénmaal een compatibiliteits issues met de sagem wireless...
Sommige modellen van Dell en Asus hebben nu éénmaal een compatibiliteits issues met de sagem wireless...
Ik heb nu een dlink dir 615 gekocht. Wat moet ik nu concreet doen ?
Bij de Sagembox pagina naar network interfaces gaan en daar bij Wan PPPoE op disable drukken ?
Daarna kabel van een lanpoort in de sagembox naar de wanpoort van de router. En dan in de router de PPPoE instellingen invoeren.
Is dat alles ? Want dat heb ik gisteren geprobeerd, maar ik kreeg geen internet via de router..
Bij de Sagembox pagina naar network interfaces gaan en daar bij Wan PPPoE op disable drukken ?
Daarna kabel van een lanpoort in de sagembox naar de wanpoort van de router. En dan in de router de PPPoE instellingen invoeren.
Is dat alles ? Want dat heb ik gisteren geprobeerd, maar ik kreeg geen internet via de router..
Waar kun je DMZ instellen ? Bij mijn vorige router was daar gewoon een tabje voor, maar hier kan ik het echt nergens vinden.
EDIT: NMV, heb het gevonden. Zal het straks eens testen.
Hoe kan ik het ip van de router vinden binnen die hij krijgt van de sagem ?
EDIT: NMV, heb het gevonden. Zal het straks eens testen.
Hoe kan ik het ip van de router vinden binnen die hij krijgt van de sagem ?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
DMZ is maar een lapmiddeltje in mijn ogen.
Enkel de "oplossing" indien je via jouw computer wel een PPPoE-sessie kan maken, en met je router niet om een of andere reden.
Even "google is uw vriend gebruiken" en dit proberen voor je begint met DMZ
Waarom zou je het WAN-ip willen weten? Daar ben je niet veel mee.
Ofwel geef je een vast IP (Buiten de DHCP-range, maar in het subnet), ofwel reserveer je het IP (als dat gaat in de BBOX2).
Later hierover meer als je m'n eerste raad hebt getest.
Enkel de "oplossing" indien je via jouw computer wel een PPPoE-sessie kan maken, en met je router niet om een of andere reden.
Even "google is uw vriend gebruiken" en dit proberen voor je begint met DMZ

Ofwel geef je een vast IP (Buiten de DHCP-range, maar in het subnet), ofwel reserveer je het IP (als dat gaat in de BBOX2).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
honda4life schreef:DMZ is maar een lapmiddeltje in mijn ogen.
Even "google is uw vriend gebruiken" en dit proberen voor je begint met DMZ![]()
Uw raad heb ik getest , uren zelfs , enige internet verbinding die ik zo kreeg , was om handmatig inbelverbinding op de pc te maken , maar dat kun je bv met een vu niet , dus dat is het ook niet . Enkel ip van linksys router in dmz van de sagem zetten werkt .
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Oké, dan is er inderdaad iets mis met hoe jouw router zijn sessie opent.
Heb je al een firmware update gedaan?
Heb je al een firmware update gedaan?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Er staat de laatst beschikbare op . is een linksys wrt54G2 . Ga het toch verder uitzoeken ( dd-wrt soft er eens proberen in te krijgen ) . Of een nieuwe router , Buffalo of netgear . Het leek zo goed te werken , maar met 12 usenet connecties , en 7 irc kanalen open was het rampzalig
.
Buiten dat 200 % tevreden van scarlet
.

Buiten dat 200 % tevreden van scarlet