Ik heb vorige week een Aldi-klokje op mijn BBox2 gezet. Sindsdien is er elke morgen geen internetverbinding. De VLAN10 geraakt niet geconnecteerd. VLAN20, die ik niet gebruik is wel verbonden. De pc's zijn via een hub op Lanpoort-2 aangesloten. Poort 3 en 4 zijn niet gebruikt.
Op Lan-poort 1 is de Voip-ATA-router verbonden. Die bouwt wel goed zijn PPOE-verbinding terug op. Het is een
Linksys SPA3102. Daar blijkt ook het probleem te zitten.
Als ik de ATA uitschakel tijdens de reboot van de Bbox dan komt alles in orde op VLAN10. Pas daarna mag ik de ATA inschakelen.
Als de ATA aanblijft tijdens de reboot van de Bbox loopt het mis.De ATA bouwt blijkbaar als eerste een PPOE-verbinding. De Bbox niet meer. Die geeft aan "connecting...", uren na elkaar.
Bij Belgacom kunnen ze mij niet helpen. Een heel verhaal, het besluit: "We mogen geen support geven voor configuraties met een tweede PPOE-verbinding".
Ik heb ook al geprobeerd met de ATA eveneens op het klokje aan te sluiten. Dat help niet. Ik moet wachten tot de Bbox helemaal actief is voor de ATA mag opstarten.
Voorlopig dus terug zonder klokje. Weet iemand een oplossing ?
BBox2 reconnect probleem
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
2 klokjes ... 
Eerst de BBox en ATA laten uitschakelen, dan de BBox aanschakelen en pas enige tijd later de ATA laten terug aanschakelen

Eerst de BBox en ATA laten uitschakelen, dan de BBox aanschakelen en pas enige tijd later de ATA laten terug aanschakelen

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
- Bedankt: 252 keer
Als die Linksys aan blijft staan, kan je er dan geen scheduled task op voorzien zodat hij zijn eigen PPPoE onderbreekt wanneer de Sagem weer opstart?
Bij de Sagem werkt dat alleszins, al moet je de task wel via een verborgen pagina creëren: Daily reset of the IP address.
Bij de Sagem werkt dat alleszins, al moet je de task wel via een verborgen pagina creëren: Daily reset of the IP address.