Zit net te kijken naar :
naar een aanbieding voor centerparks via outspot, details :
http://www.centerparcs.be/VL/BE/aanbieding/outspot
Op de site van outspot staat natuurlijk : 249€ ipv 445€
Exclusief reserveringskosten (€ 29,50)
Optioneel: lakens (€ 6,25 p.p.) en handdoeken (€ 4,95 p.p.)
249+29.5 = 278.5€
Maar als ik nu een comfortcottage 4pers+baby kies met coupon 8301 zonder opties, met reservatiekost kom ip op :
267.24€
Nu heb ik hier wel gebruik gemaakt van een coupon (-44.85€) dus 312,09 zonder coupon.
Is dit nu misleidende reclame, de zooveelste online 'nep' promotie of zie ik behoorlijk wat over het hoofd? Hoe komen zij aan die 445€?
Bij centerparks werd ik doorverbonden naar nergens (letterlijk of ligt dat aan de voip) en bij outpost was ook niemand bereikbaar.
Online aanbieding of alweer een marketing truuk?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Vorige week was er een reportage over sites van groepsaankopen op Ter Zake.
De normale prijs wordt inderdaad soms te hoog genoteerd, om zo de indruk te geven dat je een grotere korting in de wacht sleept.
De normale prijs wordt inderdaad soms te hoog genoteerd, om zo de indruk te geven dat je een grotere korting in de wacht sleept.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nee... da's puur bedrog want je vergelijkt appelen met peren !Mathy schreef:Marketing at it's finest!
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er wordt gesproken over bedrag van 249€ met een korting tot 44%! Vermist je de keuze krijgt uit twee parken, een aantal huizen en verscheidene datums, zal er redelijk wat verschil zitten op de prijzen. Dus afhankelijk van het huisje (aantal personen), het park en de datum, zal je meestal op minder korting uitkomen. Hierbij wat voorbeelden wat betreft de datum:

De hoogste prijs die ik hier tegenkom is dan 439€, dit geeft een korting van meer dan 43%!
De laagste is dan weer 329€ en geeft dus slechts een korting van minder dan 25%
Als je verder zoekt (eventueel rekening houdend met een opleg), zal je waarschijnlijk wel de combinatie vinden waarbij je de hoogste korting van 44% tegenkomt. Dus er wordt gegeven wat wordt beloofd: geen bedrog volgens mij.

De hoogste prijs die ik hier tegenkom is dan 439€, dit geeft een korting van meer dan 43%!
De laagste is dan weer 329€ en geeft dus slechts een korting van minder dan 25%
Als je verder zoekt (eventueel rekening houdend met een opleg), zal je waarschijnlijk wel de combinatie vinden waarbij je de hoogste korting van 44% tegenkomt. Dus er wordt gegeven wat wordt beloofd: geen bedrog volgens mij.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
-
- Deel van't meubilair
Op basis van "Op de site van outspot staat natuurlijk : 249€ ipv 445€" is men dan wel "correct".
Moest er staan 44% korting was het bedrog... men loopt er dus wel de kantjes af.
Moest er staan 44% korting was het bedrog... men loopt er dus wel de kantjes af.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Het weekend van 21/11 was het goedkoopst te boeken op centerparks zelf, de rest voor zover ik gezien heb was voordeliger via outspot, ik heb verschillende data gecontroleerd maar kwam nergens aan 445€
Ik verwacht toch op zijn minst dat ze die 445€ uit de "te boeken" periode halen anders is het al helemaal boerenbedrog dan kan men bij lada zeggen -80% korting* (*vergeleken met een bmw.) Maar zelf dat * zie ik nergens.
Ik verwacht toch op zijn minst dat ze die 445€ uit de "te boeken" periode halen anders is het al helemaal boerenbedrog dan kan men bij lada zeggen -80% korting* (*vergeleken met een bmw.) Maar zelf dat * zie ik nergens.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Jongen toch, ik snap uw probleem echt niet.
Ten eerste, in de hotelsector is het heel normaal om 20 prijzen te hebben en overal met kortingen te smijten.
En ten tweede, Groupon en co moet je niet opvatten als een tweede ibood, wat bij Groupon en Outspot verkocht wordt is gewoon marketing.
Ik geef m'n klanten X% korting en betaal Groupon X% om mijn reclame door te sturen naar X aantal abonnees (die die mails nog lezen ook).
Ten eerste, in de hotelsector is het heel normaal om 20 prijzen te hebben en overal met kortingen te smijten.
En ten tweede, Groupon en co moet je niet opvatten als een tweede ibood, wat bij Groupon en Outspot verkocht wordt is gewoon marketing.
Ik geef m'n klanten X% korting en betaal Groupon X% om mijn reclame door te sturen naar X aantal abonnees (die die mails nog lezen ook).
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Hallo Haronic,
We hebben jouw reactie gezien op dit forum en wouden graag zelf nog even reageren.
De prijs die we afficheren op deze actie is de prijs voor een midweek in Erperheide op 12 september in een 5 persoons comfort cottage.
We hebben alles gecontroleerd op de website van Center Parcs. Deze prijzen waren correct bij het lanceren van de campagne.
Ondertussen is de prijs iets veranderd (439 euro i.p.v. 445 euro), maar niet noemenswaardig veel. Dit is trouwens normaal in de reissector. In bijlage een printscreen die we zojuist genomen hebben van de huidige prijs.
Het is zeker niet de bedoeling om jullie te misleiden. Outspot streeft altijd naar transparantie in haar prijzen en zal deze nooit kunstmatig opdrijven. Maar in de reissector zijn de prijzen zo verschillend, dat het moeilijk is om alle verschillende kortingspercentages te afficheren. Vandaar dat we jullie graag de grootste korting laten zien.
Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen jullie ons zeker altijd contacteren.
Groetjes,
Joeri
Outspot
We hebben jouw reactie gezien op dit forum en wouden graag zelf nog even reageren.
De prijs die we afficheren op deze actie is de prijs voor een midweek in Erperheide op 12 september in een 5 persoons comfort cottage.
We hebben alles gecontroleerd op de website van Center Parcs. Deze prijzen waren correct bij het lanceren van de campagne.
Ondertussen is de prijs iets veranderd (439 euro i.p.v. 445 euro), maar niet noemenswaardig veel. Dit is trouwens normaal in de reissector. In bijlage een printscreen die we zojuist genomen hebben van de huidige prijs.
Het is zeker niet de bedoeling om jullie te misleiden. Outspot streeft altijd naar transparantie in haar prijzen en zal deze nooit kunstmatig opdrijven. Maar in de reissector zijn de prijzen zo verschillend, dat het moeilijk is om alle verschillende kortingspercentages te afficheren. Vandaar dat we jullie graag de grootste korting laten zien.
Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen jullie ons zeker altijd contacteren.
Groetjes,
Joeri
Outspot
- Bijlagen
-
- Knipsel.JPG
- (28.22 KiB) 1404 keer gedownload
-
- Deel van't meubilair
Wat ben je met een korting die je vaak niet zal hebben ? Is het niet beter gewoon de kleinste korting (of gewoon min-max korting) te laten zien... dan kan het alléén extra meevallen voor een potentiele klant.Joeri-outspot schreef:Vandaar dat we jullie graag de grootste korting laten zien.
Op die manier krijgen klanten ook niet het idee dat ze bij voorbaat bedrogen worden !
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
r2504, je voorstel lijkt me niet erg verstandig en zou getuigen van zeer slechte marketing! Even terug komend op mijn vorige post van 15/8 waarbij de laagste korting op minder dan 25% uitkwam: als je daarmee als bedrijf zou adverteren terwijl een ander bedrijf (met hetzelfde aanbod) een korting tot 44% beloofd, naar waar zullen de meeste klanten gaan informeren, denk je?
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
-
- Deel van't meubilair
Ik heb het niet zo gezien in korte termijn oplossingen... relaties met klanten bouw je op voor lange termijn.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik snap het wel, maar dat kan toch gewoon niet. Laat ons een makkelijker voorbeeld kiezen, een tv bijvoorbeeld. De fabrikant plakt daar een retail prijs op, een handelaar geeft daar x% korting op. Nu zouden jullie willen dat outspot gaat adverteren met een % op de reële prijs van dat toestel ?
Als je een beetje nadenkt weet je toch dat die 445€ een prijs is die je nooit gaat betalen... en dat de kans er is dat er ergens anders nog een betere aanbieding is, centerparcs gebruikt wel meer marketing mechanismen dan enkel outspot
Als je een beetje nadenkt weet je toch dat die 445€ een prijs is die je nooit gaat betalen... en dat de kans er is dat er ergens anders nog een betere aanbieding is, centerparcs gebruikt wel meer marketing mechanismen dan enkel outspot

- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik ben voor het idee van r2504, dat wil niet zeggen dat er in % (moet) geadverteerd worden, toch was het zo (-44%) niet? (En toen viel het woord : marketing) Het zou gewoon handig zijn een range weer te geven of een 'gemiddelde'.
Nu wat ik in feite vooral jammer vind is dat centerparks zelf ook nog kortingen geeft, op sommige data (Ik had toevallig zonder mijn weten de goedkoopste midweek getest kwam ik goedkoper uit dan outspot.) op die manier zet cp haar partners toch een beetje in de wind.
Ik heb positief contact gehad met outspot waarvoor mijn dank. Afhankelijk van welke de goedkoopste is (de voucher of cp zelf) kunnen we gebruik maken van de geld terug garantie.
Nu wat ik in feite vooral jammer vind is dat centerparks zelf ook nog kortingen geeft, op sommige data (Ik had toevallig zonder mijn weten de goedkoopste midweek getest kwam ik goedkoper uit dan outspot.) op die manier zet cp haar partners toch een beetje in de wind.
Ik heb positief contact gehad met outspot waarvoor mijn dank. Afhankelijk van welke de goedkoopste is (de voucher of cp zelf) kunnen we gebruik maken van de geld terug garantie.
“Insanity is my only means of relaxation "