Hallo,
Ik probeer de volgende configuratie te bewerkstellingen
Sinds de aanschaf van BBOX2 en BTV draait mijn hele draadloze netwerk nu via de BBOX2.
Ik probeer nu de oude BBOX als extra wireless access point in dit netwerk toe te voegen
Na veel grasduinen en pogingen, ben ik er eindelijk in geslaagd om dit verhaal aan de praat te krijgen,
doch enkel met de restrictie dat BBOX2 en BBOX fysisch verbonden moeten zijn met een netwerkkabel.
> oude bbox : IP adres toegekend in zelfde range als BBOX2, DHCP uitgeschakeld, ....
> met elke laptop pc kan ik nu naar keuze connecteren op beide boxen, met een werkende internet connectie...
Laatste stap en wens zou nu zijn om die verbinding tussen beide boxen draadloos te laten geschieden.
Iemand reeds ervaring met een gelijkaardige situatie ?
Dank en beste groeten,
Paul
Hoe BBOX2 en BBOX wireless connecteren
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Volgens mij heb je maximum mogelijk uit je Bbox(en) reeds bereikt. Bbox (1 of 2) ondersteunt bij mijn weten geen WDS. Dit is het systeem nodig om 2 routers draadloos te verbinden. 

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Mocht je routers hebben met dd-wrt dan was dit geen probleem om ze als een soort repeater te gebruiken. Echter kan je dit niet met de bbox 1/2. Enige wat je kan doen...zijn powerlines.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
kleine tip, geef je beide draadloze netwerken dezelfde beveiliging en SSID dan verbind je laptop altijd naar het netwerk dat het dichtste en sterkste is zonder een disconnect te hebbenMontana schreef:
> met elke laptop pc kan ik nu naar keuze connecteren op beide boxen, met een werkende internet connectie...
Paul

Om de BBOX als repeater te gebruiken zal je sowieso wel andere firmware nodig hebben.