Telenet komt met IMAP
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Dit maakt het in ieder geval een stuk interessanter om dat emailadres te gebruiken. 
Edit: Het was hoog tijd ja

Edit: Het was hoog tijd ja

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Ik raad iedereen aan om Gmail, Hotmail en andere konsoorten te gebruiken. Geeft je de volledig vrijheid om te veranderen van provider zonder dat je mail adres naar de botten is.
- honda4life
- Moderator
Liever gescreende mails dan onbeveiligde verbindingen naar een POP-server 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- exop
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 27 keer
Ze zouden het gewoon individueel moeten beschikbaar maken met een hoop extra opties, dan zou het nog iets tof kunnen worden.
- Beschikbaar maken als een stand-alone dienst
- Eigen domeinnaam
- SSL verbindingen
Noem maar op!
- Beschikbaar maken als een stand-alone dienst
- Eigen domeinnaam
- SSL verbindingen
Noem maar op!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
En bij mij weten is hotmail het enige waarmee je contactpersonen, mail en agenda kunt synchroniseren met outlookMuziekbos schreef:Ik raad iedereen aan om Gmail, Hotmail en andere konsoorten te gebruiken. Geeft je de volledig vrijheid om te veranderen van provider zonder dat je mail adres naar de botten is.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Volgens mij kan dat ook met g-mail mits een plugin ...TomVH schreef:En bij mij weten is hotmail het enige waarmee je contactpersonen, mail en agenda kunt synchroniseren met outlookMuziekbos schreef:Ik raad iedereen aan om Gmail, Hotmail en andere konsoorten te gebruiken. Geeft je de volledig vrijheid om te veranderen van provider zonder dat je mail adres naar de botten is.. Nog een reden om naar hotmail te gaan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
G-mail gedraagt zich zelfs als een Exchange Server dacht ik.
- honda4life
- Moderator
inderdaad m.google.com idem als m.hotmail.com (heel verwarrend, niet live.com)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Enkel als je betalende Google Apps-gebruiker bent dacht ik, dan krijg je MAPI-support (of waarschijnlijk eerder Exchange RPC?)r2504 schreef:G-mail gedraagt zich zelfs als een Exchange Server dacht ik.
Voor Hotmail + Outlook heb je ook wel (een weliswaar gratis) plug-in nodig.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Als je dan toch niet de email van je provider wilt gebruiken zou ik voor google gaan. Je kan de advertenties afzetten en ze hebben de beste spamfilter.
Ikzelf zou liever een echte exchange oplossing zien zitten met echte synchronisatie van email, agenda en contacts tussen smartphone, outlook en owa zonder debiele plugins. Ik ben dan nog aan het overwegen om te gaan voor microsoft online services.
Ikzelf zou liever een echte exchange oplossing zien zitten met echte synchronisatie van email, agenda en contacts tussen smartphone, outlook en owa zonder debiele plugins. Ik ben dan nog aan het overwegen om te gaan voor microsoft online services.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Mocht je een servertje(of nas) staan hebben kan je daar altijd een opensource exchange opzetten.. spaar je pak €'s mee uit.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik gebruik zelf Google Apps icm een eigen domein.Trojan schreef:Als je dan toch niet de email van je provider wilt gebruiken zou ik voor google gaan. Je kan de advertenties afzetten en ze hebben de beste spamfilter.
Google Apps kost me per account 40 EUR per jaar.
Outlook synct ie via een plugin (je kan ook IMAP en Exchange gaan gebruiken, maar die plugin gaat makkelijker vind ik), die vrij goed werkt.
Android gebruik je ofwel een applicatie van Google zelf (zoals ik)-, ofwel sync je via Activesync.
Ik ben er zeer tevreden van en raad iedereen het aan. Overal en altijd over dezelfde gegevens beschikken, top gewoon!
ZIt ik al wat mails te verwerken op mijn Android, dan plaats ik die al in de juiste mappen en als ik thuiskom en op mijn desktop verder werk, is alles perfect syncroon...
Ik kan het iedereen alleen maar aanraden, een verademing sinds ik dat gebruik. Wil nooit meer terug naar een ander systeem.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dat is natuurlijk ieders eigen voorkeur.
Kortom, er zijn niet veel optie:
- Google apps (for business)
- Microsoft (hosted) exchange
- Provider email, al dan niet met imap
- Eigen mailserver
Kortom, er zijn niet veel optie:
- Google apps (for business)
- Microsoft (hosted) exchange
- Provider email, al dan niet met imap
- Eigen mailserver
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik vermoed dat Muziekbos met apparaten Android-toestellen bedoelt (ik weet niet of andere out-of-the-box alles werkt?) en dat hij enkel zijn gmail-adres gebruikt.
Ikzelf gebruik mijn gmail-adres bijna niet (enkel voor google-stuff) maar gebruik wel intensief de contacten en agenda. Synchronisatie met Android-gsm gebeurt zoals gezegd automatisch, ik heb ook een Thunderbird plugin voor de contacten te kunnen herbruiken met mijn eigenlijke mail-accounts. Agenda op PC doe ik via de website maar gebeurt maar zelden, meestal gebruik ik GSM. Voor de agenda bestaat er ook een Thunderbird-plugin die goed werkt maar ik gebruik hem niet meer.
Mijn vrouw werkt op dezelfde manier en we hebben een aantal gedeelde agenda's zodat we van elkaar weten of er iets te doen is vooraleer we iets plannen
en dan wordt het meteen ook in de gepaste agenda gezet. Spijtig dat je standaard geen contacten kan delen, maar daarvoor alleen ga ik geen betalende account nemen.
Ikzelf gebruik mijn gmail-adres bijna niet (enkel voor google-stuff) maar gebruik wel intensief de contacten en agenda. Synchronisatie met Android-gsm gebeurt zoals gezegd automatisch, ik heb ook een Thunderbird plugin voor de contacten te kunnen herbruiken met mijn eigenlijke mail-accounts. Agenda op PC doe ik via de website maar gebeurt maar zelden, meestal gebruik ik GSM. Voor de agenda bestaat er ook een Thunderbird-plugin die goed werkt maar ik gebruik hem niet meer.
Mijn vrouw werkt op dezelfde manier en we hebben een aantal gedeelde agenda's zodat we van elkaar weten of er iets te doen is vooraleer we iets plannen

- KaiZas
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Google Apps is gratis voor de eerste 10 accounts: http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.htmlcyberbozzo schreef:Trojan schreef:Als je dan toch niet de email van je provider wilt gebruiken zou ik voor google gaan. Je kan de advertenties afzetten en ze hebben de beste spamfilter.
*snip*
Ik gebruik zelf Google Apps icm een eigen domein.
Google Apps kost me per account 40 EUR per jaar.
*snip*
Outlook synct ie via een plugin (je kan ook IMAP en Exchange gaan gebruiken, maar die plugin gaat makkelijker vind ik), die vrij goed werkt.
Android gebruik je ofwel een applicatie van Google zelf (zoals ik)-, ofwel sync je via Activesync.
*snip
Ik kan het iedereen alleen maar aanraden, een verademing sinds ik dat gebruik. Wil nooit meer terug naar een ander systeem.
Als je meer dan de standaard opslag ruimte van google per persoon wilt of meer dan 10 gezinsleden hebt (!!), gaat het inderdaad kosten. Domein heb je al voor €10/jaar.
Ik heb deze setup al wat langer (ik mag 50 gebruikers voor het gaat kosten, zoals vroeger. Niet dat ik het nodig heb). Ondertussen voor vrienden en kenissen ook deze setup geregeld, iedereen is er kontent mee. Je hebt meteen een catch-all adress voor je eigen domein, beste anti-spam en anti-virus die je maar kunt krijgen...
Ik moet toch altijd een beetje lachen als ik mensen zie met een hotmail adres, of erger nog, zo van die bedrijven met "[email protected]". Voor €10/jaar kun je het een stuk professioneler laten ogen.
Het enige spijtige is dat je niet zo vlotjes een oud g-mail account kunt omzetten naar een google apps account met dat oude @gmail.com adres al alias. Maar goed, forwarding FTW natuurlijk.
-
- Pro Member
Wat is er verkeerd met een hotmail adres?KaiZas schreef:k moet toch altijd een beetje lachen als ik mensen zie met een hotmail adres
Ik wil gratis:
- agenda
- contacpersonen
- honda4life
- Moderator
Bij gmail heb je bijvoorbeeld weer imap-support, en meer mogelijkheden om externe accounts te "pollen".
De combinatie van hotmail en skydrive is dan weer zeer geslaagd voor grote bestanden te verzenden naar leken
De combinatie van hotmail en skydrive is dan weer zeer geslaagd voor grote bestanden te verzenden naar leken

- KaiZas
- Pro Member
Google kost je geen €10 jaar. Een domeinnaam kost je €10 jaar. Je weet wel, familiepeeters.be of garagevandevelde.com, dat soort dingen. Google an sich is gratis. En als je voldoende hebt aan een @gmail.com adres kost het je helemaal niks. Synct trouwens even vlotjes met je Outlook hoor. (Hoewel het natuurlijk volledig overbodig is, aangezien de interface van gmail / google calendar / google docs / .... werkt als een tiet. En offline mail... wanneer komt dat nog voor? Niet dat je uberhaupt mails kunt versturen als je offline bent natuurlijk...)
Het spijt me, maar Hotmail heeft gewoon een bar slechte reputatie. Misschien gaat het er tegenwoordig beter aan toe natuurlijk, ik zou het niet weten, ik zit al een jaar of zes, zeven bij Google.
Het is precies al een pak verbeterd, maar 'tis blijkbaar te hard gericht op de "voor 't eerst op de computer werken" nonkel of bomma. Neen dank u.
Het spijt me, maar Hotmail heeft gewoon een bar slechte reputatie. Misschien gaat het er tegenwoordig beter aan toe natuurlijk, ik zou het niet weten, ik zit al een jaar of zes, zeven bij Google.
Het is precies al een pak verbeterd, maar 'tis blijkbaar te hard gericht op de "voor 't eerst op de computer werken" nonkel of bomma. Neen dank u.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Het een sluit het andere niet uit.KaiZas schreef: Ik moet toch altijd een beetje lachen als ik mensen zie met een hotmail adres, of erger nog, zo van die bedrijven met "[email protected]". Voor €10/jaar kun je het een stuk professioneler laten ogen.
Ik heb een "professioneel ogend" e-mail adres [email protected], alle post hiernaartoe (alsook naar enkele andere e-mail aliassen) komt in mijn Hotmail terecht. Thuis gebruik ik Outlook, op verplaatsing mijn GSM waarop ik mijn post ook kan lezen, webmail indien nodig ...
Ik zie hier niets verkeerd aan. Maar ja, ik behoor dan ook tot de categorie "nonkel of bomma's"

Als je al zes jaar geen Hotmail gebruiker meer bent, kan je er toch niet veel meer over zeggen ?KaiZas schreef:Misschien gaat het er tegenwoordig beter aan toe natuurlijk, ik zou het niet weten, ik zit al een jaar of zes, zeven bij Google.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- KaiZas
- Pro Member
Omdat ik genoeg vrienden en kennissen heb die zich hebben laten vangen door Microsoft met het idee dat ze een Hotmail account moesten hebben om Messenger te gebruiken. Dat en ik zit in de IT. Vroeger was dat voor eindgebruikers. Nu gelukkig niet meer. En ja, ik lees ook hier en daar nog wel wat, zoals bijvoorbeeld die link in mijn vorige post.
Over de jaren een hoop miserie gehoord op gebied van spam. Uitschakelen en zelfs wissen van de box als deze een tijdje niet gebruikt werd...
Je hebt gelijk hoor, mail kan overal naartoe gestuurd worden met de juiste forwarders en het één sluit het ander inderdaad niet uit. Mijn voorkeur gaat gewoon naar Google. Vooral omdat die gewoon van meet af aan geweldig waren met hun mail. MS moest zoals gewoonlijk nog wat bijbenen.
Maar geniet maar van je hotmail hoor. Ik lig er niet van wakker
Over de jaren een hoop miserie gehoord op gebied van spam. Uitschakelen en zelfs wissen van de box als deze een tijdje niet gebruikt werd...
Je hebt gelijk hoor, mail kan overal naartoe gestuurd worden met de juiste forwarders en het één sluit het ander inderdaad niet uit. Mijn voorkeur gaat gewoon naar Google. Vooral omdat die gewoon van meet af aan geweldig waren met hun mail. MS moest zoals gewoonlijk nog wat bijbenen.
Maar geniet maar van je hotmail hoor. Ik lig er niet van wakker

- honda4life
- Moderator
Jij bent precies hotmail gewoon van in de tijd dat je mailbox 2MB (of 10 MB) was
En ik denk dat de meesten wel weten dat je voor eender welk adres een .net passport kon aanmaken.
Het moeilijkste was dan uiteraard het adres verifiëren, zodat je je nickname kon veranderen bij messenger...
Jaja waar is den tijd 4.6 met inbelmodem

En ik denk dat de meesten wel weten dat je voor eender welk adres een .net passport kon aanmaken.
Het moeilijkste was dan uiteraard het adres verifiëren, zodat je je nickname kon veranderen bij messenger...
Jaja waar is den tijd 4.6 met inbelmodem

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik gebruik ook de gratis versie van Google Apps voor paar domeinnamen en een gewoon gmail.com adres.
Goeie tip overigens voor wie een backup van z'n Gmail mail account wil: maak een hotmail account aan en forward alle Gmail mail daar naartoe. Hoe je backup van agenda en contactpersonen maakt is me minder duidelijk.
Wat ik wel doe is ook Thunderbird met IMAP gebruiken + de plugin voor agenda synchronisatie.
Goeie tip overigens voor wie een backup van z'n Gmail mail account wil: maak een hotmail account aan en forward alle Gmail mail daar naartoe. Hoe je backup van agenda en contactpersonen maakt is me minder duidelijk.
Wat ik wel doe is ook Thunderbird met IMAP gebruiken + de plugin voor agenda synchronisatie.
-
- Pro Member
En de contactpersonen dan? Het enige wat ik spijtig vind aan hotmail is dat je de taken of notes niet gratis naar een offline mailtoepassing kan krijgen.TomG schreef:Thunderbird met IMAP gebruiken + de plugin voor agenda synchronisatie.