Call forwarding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn vraag heeft niet meteen iets met internet te maken , maar ik weet niet waar ik ze elders kwijt kan ( en snel beantwoord ). Sorry als dit ongepast is.

Vraag : als ik op mijn Maestro 2055 telefoon "call forwarding" ( oproep verderleiden ) instel , moet ik daarvoor extra boeten , pardon , betalen ? Is dit iets dat door een service bij de Belgacom centrale wordt doorgevoerd , of doet de hardware ( software ) van die Maestro dat zelf. En moet ik betalen voor het omgelegd gesprek van de Maestro telefoon naar het andere nummer ?

Met dank.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Voor het inschakelen en uitschakelen van de call forwarding moet je niets betalen.
Je moet wel geabonnerd zijn op de Confortdiensten (betalende optie), tenzij je ISDN hebt.

- De doorschakeling gebeurt in de Centrale, en je betaalt het omgelegde gesprek tegen de gangbare Belgacom tarieven.
- Tijdens de doorschakeling blijft je telefoon vrij, je kan dus zelf nog bellen (je krijgt wel niet de normale kiestoon).
- Het doorschakelen kan geactiveerd worden vanaf je eigen toestel (*21*nnn#), maar ook op afstand via het 0800 nummer van de "Phone Manager" (0800 11987 of +32 70 2 11987).
- Nog iets wat velen niet weten: als je terug wil doorschakelen naar hetzelfde nummer als de vorige keer (vb uw GSM), dan volstaat de code *21# (of *61# of *67#).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor je antwoord. Als ik het menu voor call folwarding op mijn Maestro volg , dan eindigt die met het vormen en bellen van het nummer *61*nnnn... . Is dit hetzelfde als *21*nnn... of is er toch een verschil ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

*21* = onmiddelijk doorschakelen (jouw telefoon zal niet bellen)
*61* = dooschakelen na 20 seconden (5-6 belsigalen)
*67* = doorschakelen bij bezet

zie ook: http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... ling%22%3F
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bunnybugs
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

OK , gesnopen ! :wink: . Nogmaals bedankt voor de reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”