Mobistar en Base móéten op de kabel (Prof. Dejonghe UGent)

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gesloten
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Multi ... abel.dhtml

Gsm-operatoren Mobistar en Base moeten zich toeleggen op de kabel. Dat is de mening van Erik Dejonghe, professor nieuwe communicatietechnologieën aan de UGent. Uit informatie van Test-Aankoop blijkt dat digitale tv vandaag niet goedkoop is in België, wat volgens de consumentenorganisatie aan het gebrek aan concurrentie is te wijten.

Mobistar biedt nu wel digitale tv aan via satelliet, maar dat heeft volgens de professor geen kans op slagen in Vlaanderen. "Onze regio is veel te dichtbebouwd om een goed signaal via satelliet toe te laten."
=> dit vind ik een uitspraak die kort door de bocht is....Het zou geen fraai zicht zijn, mocht iedereen DVB-S(2) nemen, maar theoretisch is het perfect mogelijk. :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dubbel ... het artikel is trouwens al een week oud, dus begrijp niet dat je het nu nog post.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

r2504 schreef:Dubbel ... het artikel is trouwens al een week oud, dus begrijp niet dat je het nu nog post.
1 week oud, dus IEDEREEN heeft het al gezien/gelezen? :twisted:

moet je dan onderstaande bericht ook plaatsen? Ik had ook al lang weet van Ello Mobile! En zo kunnen we verder blijven muggeziften :bang:
http://userbase.be/nieuws/telecom/713-e ... llo-mobile
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ello_Mobile
Het bedrijf werd in 2006 opgericht als Besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (bvba) en is vanaf 13 juni van dat jaar actief op de Belgische markt. dus 5 jaar oud bericht

Goed r2504, ik zal in het vervolg 10X nadenken, vooraleer ik een nieuw artikel post :eek:
Laatst gewijzigd door satsurfer 28 jul 2011, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik vraag mij af waarom Mobistar en Base op de kabel MOETEN. Volgens mij zal het in de toekomst ook mogelijk zijn voor deze twee providers om dig.TV aan te bieden via het Belgacom netwerk (VDSL).
Aangezien die twee nu al vaste tel.plus internet aanbieden op het Belgacom netwerk zal dit voor deze providers wel de beste keuze zijn denk ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

satsurfer schreef:Goed r2504, ik zal in het vervolg 10X nadenken, vooraleer ik een nieuw artikel post :eek:
Rustig, rustig... ik geef gewoon aan dat hoe ouder een bericht is, er meer kans is dat iemand het al ergens gepost heeft (en je dus best wat grondiger zoekt voor je iets post). Er is namelijk niets zo vervelend als een dubbele thread waarin je dan uiteindelijk ook dezelfde reacties leest.
fluppie schreef:Ik vraag mij af waarom Mobistar en Base op de kabel MOETEN. Volgens mij zal het in de toekomst ook mogelijk zijn voor deze twee providers om dig.TV aan te bieden via het Belgacom netwerk (VDSL).
Dat is een keuze die de providers zelf zullen bepalen... ik heb trouwens geen klassieke telefoonlijn liggen, wat de overstap moeilijker zou maken indien een nieuwe speler dit vereist. Trouwens je geeft zelf aan... in de toekomst, echter als het over klanten winnen gaat kan je eigenlijk geen dag verliezen (want ondertussen doen natuurlijk BGC en TN er alles aan om ze voor hun te winnen).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 28 jul 2011, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 9 keer

r2504 schreef:ik heb trouwens geen klassieke telefoonlijn liggen
Jij sluit een overstap naar de concurrentie dus bij voorbaat uit? Hoog tijd om een voortijdige installatie te laten doen.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... vers_build
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:Jij sluit een overstap naar de concurrentie dus bij voorbaat uit?
Niet echt, maar het is natuurlijk wel een extra drempel.
raf1 schreef:Hoog tijd om een voortijdige installatie te laten doen.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... vers_build
Mooi aanbod voor 30 euro zonder contract verplichtingen... maar je moet dan wel een sleuf/buis hebben liggen (zou dit eigenlijk eens moeten nakijken).
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”