Goedemorgen iedereen,
Ik weet niet of er iemand zal kunnen helpen, maar voor mijn reis naar Amerika heb ik een nieuw AT&T SIM kaartje gekocht en het vervolgens geactiveerd voor een prepaid plan (Go Phone Pay as you go) https://www.wireless.att.com/activations/
De activatie verliep goed, ik heb een Amerikaans nummer gekregen, maar wanneer ik het SIM kaartje in mijn gsm steek hier in België dan krijg ik nooit een connectie. Niet op het BASE netwerk, niet op het Mobistar netwerk en ook niet op het Proximus netwerk.
Nu mijn vraag: moet ik misschien eerst geld op mijn account plaatsen met een herlaadkaart voordat ik een gsm verbinding heb? Hier in België is dit niet zo, hier heb je direct een gsm verbinding, zelfs wanneer er €0 op je kaartje staat.
Misschien is Roaming uitgeschakeld wanneer de klant nog nooit heeft herladen?
En zijn er personen die ervaring hebben met AT&T Go Phone, misschien van tijdens hun reis naar Amerika?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Simon
AT&T Go Phone
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 19 keer
Dat is ook een optie, maar ik vond €2/min voor het ontvangen van een oproep nogal duur en heb daarom gekozen voor een Amerikaans nummer gedurende de tijd dat ik daar verblijf.
Of had je een goedkopere mogelijkheid om met jouw Belgisch nummer naar Amerika te trekken?
Of had je een goedkopere mogelijkheid om met jouw Belgisch nummer naar Amerika te trekken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Wij hebben dat ook gehad van AT&T en ik dacht ergens gelezen te hebben dat er geen roaming mogelijkheid was met het prepaid.
Wij zijn in de US gewoon de eerste de beste winkel binnengestapt, toevallig AT&T en daar simkaart aangeschaft. Wel eerst ze moeten overtuigen dat we geen extra opties wouden
Werkte perfect, maar je hebt daar wel enkel gsm-dekking in de bevolkte gebieden. Maar is met elke provider daar zo, is enorm regio en staat-gebonden soms.
Wij zijn in de US gewoon de eerste de beste winkel binnengestapt, toevallig AT&T en daar simkaart aangeschaft. Wel eerst ze moeten overtuigen dat we geen extra opties wouden

Werkte perfect, maar je hebt daar wel enkel gsm-dekking in de bevolkte gebieden. Maar is met elke provider daar zo, is enorm regio en staat-gebonden soms.