TomVH schreef:Hallo,
Onze tv heeft het bijna begeven en we hebben eigenlijk twee mogelijkheden. Ofwel een 32" ofwel een 40". We zitten op 3,5 meter van de tv. Ik lees hier en daar vanalles maar alles is afhankelijk van de resolutie van de uitzendingen.
- In welke resolute worden analoge beelden doorgezonden?
- in welke relolute worden de meeste digitale programma's uitgezonden?
- wat zouden jullie mij aanraden? 32" of 40"
Alvast bedankt voor de reacties.
Mod edit: lijst tag bijgewerkt
Ik ga u eerst laten weten dat als je nog een oude tv hebt je dit zeker niet mag vergelijken met een nieuwe, een wereld van verschil en daarmee bedoel ik; een lcd/plasme/led tv neem je sowieso een stukske groter dan je ouwe tv.
Ik zit op ene afstand van max 2.50m van mijn lcd tv en heb een 46 inch, groten cinema hier, eerste dagen was effe wennen maar nadien ben je dat gewoon, gewoon super op zo'n grote tv naar de voetbal in HD kijken (of andere programma die ze in HD uitzenden).
Jij zit er zo eventjes 3.5meter vandaan; koopt u zonder twijfel meteen een 46inch. Dat gaat de ideale tv zijn voor u want niet iedereen wil zoals mij dicht bij de tv zitten maar 3.5m hoef je niet over te twijfelen, die tv mag echt groot zijn dan

.
Maar als je persee dan toch geen grotere wil dan moet je de 40inch nemen.
Hoeveel wil je uitgeven?
ps: titanium hier heeft duidelijk dezelfde mening als mij

.
En nog zoiets; ne maat van me vroeg aan me welke tv deze moest nemen, ik zegde hem ook dat deze toen een grote moest nemen, z'n vrouw zat te zagen dat het te groot zou zijn, die hebben een 94cm gekocht en weet ge wa mijne maat enzo nu zeggen, mocht in feite nog groter zijn geweest

. Een lcd/plasma/led tv is gewoon leuker als het een grote is.