Probeer eens te bellen met de klantendienst van Proximus Pay en Go of ze de nummer willen vrijgeven als je meteen voor een jaar herlaadt ? Bij Mobistar hebben ze dat toegestaan in een identieke situatie bij mijn moeder (was wel maar enkele dagen te laat om te herladen). Ik moest toen wel aan de vriendelijke dame van Mobistar beloven om dezelfde dag nog te herladen (wat ik uiteraard gedaan heb). Nota : ik kon toen nog met haar GSM de klantendienst bellen.
Willen ze dat niet dan heb je de volgende mogelijkheden :
Als je persé het telefoonnummer wenst te behouden : inderdaad een abonnement nemen.
Is het telefoonnummer niet zo belangrijk : tegen de klantendienst van Proximus zeggen dat je dan naar een herlaadkaart of abonnement van Mobistar of Base zal overschakelen. Misschien dat ze dan toch nog alsnog een geste zullen doen ?
Ik heb toen bij Mobistar gelijk eerlijk aan de medewerkster uitgelegd dat mijn moeder te laat was om te herladen en vriendelijk gevraagd of ze haar nummer mocht behouden. Waarschijnlijk dat ik toen geluk heb gehad dat het nummer nog niet definitief was geschrapt op een of andere manier (Opm. : mijn moeder kon niet meer uitbellen en ze was ook niet meer bereikbaar op dat nummer op dat moment, alleen was het blijkbaar wel nog mogelijk om de klantendienst te bellen). De nog niet verbruikte belwaarde, die was wel weg. Vond het toch netjes dat ze haar nummer toch nog kon behouden.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint