Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provider

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=

wat lees ik:

Een overstap naar een andere provider is voor 60 procent van de ondervraagden uitgesloten. Bovendien zegt 77 procent ook niet van plan te zijn om de samenstelling van zijn bundel te veranderen. "Dat heeft gedeeltelijk te maken met de vrees voor een tijdelijk verlies van telecom-diensten, de vrees voor een dubbele betaling tijdens de overgangsperiode en een gebrek aan duidelijkheid over de procedures die bij een overstap moeten worden gevolgd," aldus nog Eurostat*.

* het statistisch bureau van de Europese Unie

Hier op userbase denkt men er anders over :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Hier op Userbase wordt er heel veel over providers geklaagd ...

Maar hoeveel procent van onze users zouden daadwerkelijk van ISP veranderd zijn (gedurende de laatste 12 maanden) ???
max 5 % ? Misschien wel een kleine enquete waard ...
En dan zijn wij nog de meeste geïnformeerde of meest kritische gebruikers :?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Je kan het catalogeren onder de noemer "een mens houdt van zijn gemak en gemak moet betaald worden". Gaat niet alleen op voor internet providers maar is een algemeen geldende regel. Persoonlijk heb ik in de loop der jaren accounts gehad bij verschillende providers. Heel in de beginperiode had ik een Free EDPnet account, was gratis en dateert van de tijd dat iedereen een gewone modem had op zijn telefoonlijn. Ik heb een account gehad bij Tornado (rip ondertussen??), Telenet (opgezegd wegens geen usenet aanbod), Skynet (opgezegd wegens betere en goedkopere alternatieve providers). Nu ben ik sinds jaren bij EDPnet klant (enough internet). Ik ben tevreden, betaal niet te veel, heb omzeggens nooit problemen (uitval bv.), heb een voor mij voldoende hoge snelheid en als ik vergelijk met andere providers dan bieden die minder voor meer geld. Ik ben dus ook niet meteen van plan om bij EDPnet weg te gaan. Wie zich de moeite neemt om prijzen te vergelijken, die kan uiteraard geld besparen. Maar je moet natuurlijk veel opzoekwerk verrichten en tijd is iets wat de mens blijkbaar heden ten dage niet meer heeft.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, ken zo wel een paar mensen die blijven waar ze zijn gewoon omdat ze hun email adres niet kwijt willen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Is toch met alles zo? Zeg maar gerust, "consument denkt niet aan overstap andere diensten-aanbieder".
Kijk maar eens naar de autoverzekeringen, veel mensen vergelijken gewoon niet. Ze kennen vaag een makelaar, of gaan bij hun bank en that's it.

Voor een woningkrediet durven ze al eens moeite doen om te shoppen, maar in veel gevallen niet.

Electriciteit, hoevelen blijven daar gewoon bij electrabel zitten. Gewoon omwille van de rompslomp.

Wij zijn het afgelopen jaar veranderd van autoverzekering voor de twee auto's (schoonbroer werkt wel voor een maatschappij, dus mooie voorwaarden), electriciteit & gas, internet/tv/tel en gsm.
En vanals de opzegdatum verstreken is, dan kijk ik wel weer eventjes rond. Want de besparingen zijn toch wel de moeite...

Als'k dat tegen mijn ouders of schoonouders zeg, nochthans zijn het 50tigers, dan is't al van "oeioei, gaat dat wel goed aflopen"
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Een overstap naar een andere provider is voor 60 procent van de ondervraagden uitgesloten. Bovendien zegt 77 procent ook niet van plan te zijn om de samenstelling van zijn bundel te veranderen... Eurostat.
Als je de (voorlopige) resultaten van onze poll leest, blijken Userbase users toch veel minder conservatief dan we dachten:
65% zijn overgestapt naar een andere provider tijdens de laatste 18 maanden.

Blijkbaar goed geïnformeerd door het regelmatig volgen van de comments op Userbase :-D .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Het liberaliseren is goed an sich, maar het is niet transparant. De modale consument vindt in alle mogelijke formules voor tel, gsm, internet, gas, electriciteit, etc... onvoldoende zijn weg. Veel vergelijkongssites zijn of bevooroordeeld of ronduit zwak uitgebouwd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”