Mijn oude VHS videorecorder heeft het opgegeven. Hij werd hier de laatste jaren alleen nog maar gebruikt om TV-uitzendingen op te nemen. Huur- en koopfilms spelen we af op een losse DVD-speler.
Nu ben ik op zoek naar een alternatief om de videorecorder te vervangen. We hebben analoge kabel-TV op dit moment.
Natuurlijk zouden we nu kunnen overgaan naar digitale TV van Telenet met een digicorder, maar we zijn er nog niet uit of we in de toekomst wel kabel-TV wensen te behouden. DVB-T lijkt ons dan een goed alternatief (we verliezen dan wel de commerciële zenders).
Met de DVB-T USBstick van Pinnacle op PC ontvangen we probleemloos de volgende zenders (met zo'n klein bijgeleverd antennetje dat op een blikken koekjesdoos geplaatst is) :
Ned 1-2-3
L1 (regionale zender Nederlands Limburg)
ARD
Phoenix
Arte
EinsFestival
Op een andere polarisatie ontvangen we ook (mits wat opletten waar de antenne staat) :
Eén
Eén+
Canvas/Ketnet
Canvas/Ketnet+
Ruim voldoende dus.
De Strong heeft een PVR aan boord waar we d.m.v. een externe harddisk gebruik van kunnen maken. In die zin zou het dus onze videorecorder kunnen vervangen.
Weet er iemand of dit toestel ook als PVR kan dienen met het analoge kabelsignaal ? Persoonlijk denk ik van niet.
Heeft er iemand ervaring met dit toestel ? Zoals ik op het internet kan zien, zou de handleiding véél te beknopt zijn.
Het toestel (zonder de harddisk en eventueel nodige kabels) kost zo'n 50 Euro (toestel + verzendkosten).