PLC-adapter en decoder

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
VeterisVulpes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb een vreemd probleem met mijn PLC-adapters setup.

De digicorder werkt namelijk na een dag niet. Hij krijgt geen verbinding met de modem. De enige oplossing is zeer omslachtig: het uitschakelen van de digicorder, de PLC's terug synchroniseren, enz... Na een tijdje werkt alles dan weer terug naar behoren (behalve HD-zenders, die zijn te traag).

Helaas is het daarmee niet opgelost. Als ik na het TV-kijken de digicorder in standby zet, en de volgende dag terug aanzet om TV te kijken, dan heb ik hetzelfde probleem voor: geen verbinding.
Het lijkt er sterk op dat de digicorder op een gegeven moment niet meer communiceert met de modem en hierna zelf de draad ook niet meer kan oppikken.

Hoe kan ik dit probleem vermijden? Om elke dag deze hele procedure te doorlopen zie ik echt niet zitten. Kan ik een apparaatje (misschien een simpele switch?) ertussen plaatsen die de verbinding 'actief' houdt met de modem?
Laatst gewijzigd door VeterisVulpes 16 jul 2011, 16:00, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Moet je effectief ook iedere keer je PLC's synchroniseren, want dat lijkt me bizar ?

In standby werkt de decoder trouwens nog steeds volledig, dus het netwerk blijft normaal ook actief.
VeterisVulpes
Member
Member
Provider

Helaas wel, anders komt er gewoon geen signaal door. Je begrijpt dus goed mijn frustratie.

Beide PLC's steken trouwens rechtstreeks in de muur, dus niet in een stopcontactdoos.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gebruik je PLC's dan enkele dagen voor je PC als test... maar als ik dit hoor lijkt het probleem bij de PLC's te zitten.

Gebruik je trouwens de interactiviteit op je decoder (anders kan je die dingen gewoon in de kast steken) ?
VeterisVulpes
Member
Member
Provider

De interactiviteit is inderdaad wel de bedoeling bij voorkeur.
(anders kan je die dingen gewoon in de kast steken) ?
Moet eerlijk bekennen dat dit me ontgaat?

De PLC werken onmiddelijk als ik dit in mijn laptop steek (uiteraard wireless eventjes uitgezet :lol: )

Steek ik die in de digicorder, dan lukt het.
Dit is dan ook waarom ik het gevoel heb dat de digicorder het signaal niet zelf terug kan oproepen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

LighScan schreef:Moet eerlijk bekennen dat dit me ontgaat?
Als je geen interactiviteit gebruikt hoef je die dingen niet aan te sluiten (massa mensen hebben die dingen vermoedelijk zonder dat ze ze ooit gebruikt hebben).
LighScan schreef:De PLC werken onmiddelijk als ik dit in mijn laptop steek (uiteraard wireless eventjes uitgezet :lol: )
En daarnet schreef je nog dat je de PLC's moet hersynchroniseren ?
LighScan schreef:Dit is dan ook waarom ik het gevoel heb dat de digicorder het signaal niet zelf terug kan oproepen.
Als je naar de IP informatie gaat van je decoder... wat zie je dan staan ?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

r2504 schreef:Gebruik je trouwens de interactiviteit op je decoder (anders kan je die dingen gewoon in de kast steken) ?
ik vermoed dat de TS bij Belgacom zit en zijn BBOX2 te ver van zijn decoder staat om rechtsreeks aan te sluiten (aangezien hij wel TV kan kijken, maar ze voor HD te traag zijn) Bij deze situatie kan hij zijn PLC's niet in de kast steken, want dan heeft hij ook geen TV meer... tenzij hij de decoder toch rechtstreeks op de BBOX2 kan aansluiten...
VeterisVulpes
Member
Member
Provider

En daarnet schreef je nog dat je de PLC's moet hersynchroniseren ?
Sorry voor de verwarring: de laptop werkt onmiddelijk zodra de PLC's terug gesynchroniseerd zijn. Bij de digicorder moet je meestal ook nog eens de digicorder zelf heropstarten (van het stroomnet afhalen enz..)

Klopt: BelgacomTV.
Vermoeden van afstand is ook correct. Er is geen mogelijkheid om dit rechtstreeks met de modem te verbinden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

in dat geval moet je spreken van decoder en niet digicorder, vandaar de verwarring want iedereen ging er vanuit dat je bij Telenet zat
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VeterisVulpes
Member
Member
Provider

Ik heb de topic titel aangepast, bedankt! Stond daar niet bij stil dat er een verschil was.

Heeft er iemand nog misschien nog een suggestie hoe ik kan voorkomen dat ik telkens die PLC-adapters moet synchroniseren? :oops:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

een verklaring voor dat fenomeen heb ik niet echt.... maar aangezien de hd zenders al niet werken heb je al een probleem, wellicht brandt er een rood of oranje lampje op de plc? de plc's kunnen gestoord worden door elektromagnetische velden evt afkomstig van andere apparaten op de kring, vermijdt ook elektrische apparaten vlakbij de plc's
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

ja ik heb een oplossing trek een utp kabel al moet je hem buiten huis leggen of langs de zolder of weet ik veel.
Ik weet het, het is niet altijd mogelijk maar het is in ieder geval de beste oplossing want ik heb het ook zo moeten doen en nu van alle miserie af.
mvg,
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Kabel trekken is inderdaad de beste oplossing, maar in sommige gevallen zal dat wellicht uitgesloten zijn... Je leest veel miserie met die plc's, maar ik werk hier met drie stuks voor twee tv's en dat werkt eigenlijk perfect. Ik heb hier ook al gelezen dat de plc's niet goed zouden werken met de v4 decoder, terwijl ze op dezelfde lokatie goed zouden werken met een v3. De plc's zijn zeker niet voor iedereen de ideale oplossing

Afbeelding Post made via mobile device
VeterisVulpes
Member
Member
Provider

Het is een v3 decoder.

De lampjes zijn groen, maar met software van Devolo (Cockpit) heb ik wel kunnen afleiden dat ze slechts 60 tot soms een piek van 113 mbps kunnen halen. Die 113 is wellicht nog "redelijk", maar de 60 zal vast te laag zijn.

Ze zitten wel op 2 kringen: de ene zit op het oude elektriciteitsgedeelte van het huis, terwijl de andere (boven op de slaapkamer) op het nieuwere elektriciteitsgedeelte zit.

Kan dit de storing veroorzaken?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

HD stream is maar 9mbit, SD maar 3 dus 60 zou voldoende moeten zijn.
En die 2 kringen zijn indd een probleem met plc's
xenne
Elite Poster
Elite Poster

verschillende stroomkringen is in principe géén probleem, maar hoe langer de weg hoe groter de kans dat apparaten voor storingen gaan zorgen.
verschillende fasen is wel een probleem
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”