De discussie rond shaping hou ik daarom graag in de topic daarvoor bestemd:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30139
Ik zit dus sterk te denken aan Belgacom Intense, maar heb daar nog wat vraagjes rond.
1) lijnprofiel
Mijn huidige klant waar ik overdag freelance (die eigenlijk de uitvinder van DSL genoemd kan worden) heeft op een van zijn ventures een BBOX2 staan, waarvan de upload toch niet mis is:

Nu weet ik niet hoever ze van de ROP hier zitten, maar de upload is heel netjes ivg met mijn Business Fibernet L tijdens de shaper knijpuurtjes.
Zelfs zit ik op zo'n 750m van de ROP thuis, en zou een 16.5mbps profiel kunnen krijgen althans BGC:
De lengte tot de centrale => 752meter
Profiel van 16,5Mbit
Hoeveel upload zou ik dan mogen verwachten ?
2) modem-only setup ?
Ik heb een van de snelste routers met OpenVPN support op de markt, dus ik zou mijn BBOX puur als modem willen gebruiken.
Ik wil dus de WiFi volledig af, zodat deze niet meer uitzendt, dus 0 extra straling.
Kan dit ?
3) als ik over de 500GB ga, moet ik dan telkens gratis packs bijkopen, of kan ik gewoon voor 500GB packs in één keer bijnemen ?
Ik wil geen slaaf worden van een of andere website waar elke dag moet gaan bijtanken

4) zijn er gevallen bekend die reeds een mail van Belgacom gekregen hebben omwille van een te hoog verbruik ?
Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks verbruik hebben dan het gemiddelde van de Internet Intense-klanten of van de klanten met de optie Volume Pack Unlimited (d.w.z. als hun verbruik gedurende 3 opeenvolgende maanden meer dan vijf maal het gemiddelde verbruik van klanten met Internet Intense, Internet Start zonder vaste lijn overstijgt of van de klanten met de optie Volume Pack Unlimited). Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen.
PS: ik twijfel nog tussen BGC Intense en EDPNET, heb er een aparte topic voor aangemaakt.