Is PLI een applicatie die in Enigma draait ? Of is PLI en volledige OS ter vervanging van Enigma ?
Ik raak er niet aan uit in de PLI-wiki.
Relatie PLI <--> Enigma2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Enigma en Enigma 2 zijn open source projecten (firmware) voor bepaalde satelliet ontvangers, en bijvoorbeeld PLI of VTI hebben eigen aanpassingen en uitbreidingen hieraan gemaakt waardoor er extra mogelijkheden beschikbaar zijn.
Op een Dreambox of compatibele ontvanger (er zijn er tegenwoordig erg veel, zoals bijvoorbeeld de Vu+ Duo) kan je dus kiezen welke firmware je erin plaatst. Dit is een niet te onderschatten voordeel, doordat het systeem volledig open is, en je het zelf kan voorzien van extra mogelijkheden naar wens.
PLI is dus een volledig OS, maar het is gebaseerd op Enigma (men is vertrokken van de standaard Enigma source code).
Op een Dreambox of compatibele ontvanger (er zijn er tegenwoordig erg veel, zoals bijvoorbeeld de Vu+ Duo) kan je dus kiezen welke firmware je erin plaatst. Dit is een niet te onderschatten voordeel, doordat het systeem volledig open is, en je het zelf kan voorzien van extra mogelijkheden naar wens.
PLI is dus een volledig OS, maar het is gebaseerd op Enigma (men is vertrokken van de standaard Enigma source code).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Op de website van Pli-images.org lees ik dat ze alleen versies uitbrengen voor Dreambox en VU+Duo. Maar hier op't forum zag ik al links naar download voor ET-9000. Wat is daar de verklaring voor ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
PLI bestaat ook voor de ET9000, maar is inderdaad blijkbaar niet op hun website te vinden. Waarom dat is, zul je aan de mensen van PLI moeten vragen...