Is het niet zo dat er op elk gsm factuur de einddatum van het lopende contract moet vermeld staan?
Wat zijn onze rechten als dit niet zo is?
Namelijk op ons laatste GSM factuur van Proximus staat geen einddatum vermeld van het lopende contract.
Wij willen al een tijdje bij hen weg zonder contractbreuk te plegen.
Hebben wij nu het recht om kosteloos het contract te verbreken nu er geen einddatum op staat vermeld?
Alvast bedankt!
Geen vermelding einde contract
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ik wist niet dat het een verplichting was...
op mijn belgacom factuur staan einddatums tv&internet, heb niets anders
op mijn belgacom factuur staan einddatums tv&internet, heb niets anders
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Is uw verplicht eerste jaar soms al verlopen? Vanaf dan is het maandelijks opzegbaar. Of er dan nog een datum op de rekening staat weet ik niet.
Van belgacom weet ik dat als je nog in die verplichte termijn zit er op het laatste blad in vet gedrukte letters de eind datum staat.
Van belgacom weet ik dat als je nog in die verplichte termijn zit er op het laatste blad in vet gedrukte letters de eind datum staat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De regels van het charter treden pas in werking vanaf 1 janauri 2012. (die einddatum is daar een onderdeel van dacht ik)
-
- Moderator
- Berichten: 18467
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ja maar bij Proximus staat die einddatum er normaal ook op vermeld (zolang je onder contract bent).
Ik denk dat het contract van de TS afgelopen is ... dus opzegbaar op één maand ?
Maar de TS kan toch eens op zijn vorige rekening(en) kijken, dan weet hij het toch ook ??
Ik denk dat het contract van de TS afgelopen is ... dus opzegbaar op één maand ?
Maar de TS kan toch eens op zijn vorige rekening(en) kijken, dan weet hij het toch ook ??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Wij hebben een abo voor de 3 kinderen en mijn vrouw.
Ikzelf heb een business abo bij Proximus. Daar staat altijd de einddatum op vermeld.
Heb zojuist door de facturen gegaan en heb gezien dat de kinderen niet meer vast hangen aan een OYO.
Hun abo is afgelopen van 24/01/2011
Voor mijn vrouw hebben we in december van vorig jaar een MTV pack aangegaan daar het voordeliger was. Ik neem aan dat dit ook een jaar vast is?
Ofwel betaal ik de verbrekingsvergoeding en kan ze er direct weg.
Voor de dekking en standvastigheid zijn we zeer tevreden bij hen, maar als je de klantendienst wilt bereiken dat is zo goed als onmogelijk.
Heb ondertussen al 6 x meer dan een half uur aan de lijn gehangen en steeds hetzelfde " alle operatoren zijn in gesprek"
En dit is voor mij voldoende om er een punt achter te zetten.
Bedankt allen voor jullie medewerking.
Ikzelf heb een business abo bij Proximus. Daar staat altijd de einddatum op vermeld.
Heb zojuist door de facturen gegaan en heb gezien dat de kinderen niet meer vast hangen aan een OYO.
Hun abo is afgelopen van 24/01/2011
Voor mijn vrouw hebben we in december van vorig jaar een MTV pack aangegaan daar het voordeliger was. Ik neem aan dat dit ook een jaar vast is?
Oke, dan zal het nog even uitzitten zijn voor mijn vrouw bij Proximus.Lord Utopia schreef:De regels van het charter treden pas in werking vanaf 1 janauri 2012. (die einddatum is daar een onderdeel van dacht ik)
Ofwel betaal ik de verbrekingsvergoeding en kan ze er direct weg.
Voor de dekking en standvastigheid zijn we zeer tevreden bij hen, maar als je de klantendienst wilt bereiken dat is zo goed als onmogelijk.
Heb ondertussen al 6 x meer dan een half uur aan de lijn gehangen en steeds hetzelfde " alle operatoren zijn in gesprek"
En dit is voor mij voldoende om er een punt achter te zetten.
Bedankt allen voor jullie medewerking.


-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Voor van die consumentenproducten betreffende mobiele telefonie mag je toch rekenen aan een contract van 18 of 24 maanden, afhankelijk van welke promotie.Voor mijn vrouw hebben we in december van vorig jaar een MTV pack aangegaan daar het voordeliger was. Ik neem aan dat dit ook een jaar vast is?
Als ik mij niet vergis, dan kost de verbrekingsvergoeding evenveel als het verschuldigde deel dat je sowieso zou betaald hebben buiten promotie.Oke, dan zal het nog even uitzitten zijn voor mijn vrouw bij Proximus.
Ofwel betaal ik de verbrekingsvergoeding en kan ze er direct weg.
Bij Mobistar is dit bedrag gelimiteerd tot bvb. 150 euro.
Daarmee: ga geen contracten meer aan en blijf bij de herlaadkaart. De controle over je verbruik ligt hoger, je kan altijd weg wanneer je wil, en zoveel mis je niet ipv een conrtact te nemen. (misschien duurdere opties, ja)
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 07 jul 2011, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Vaak hangt het af van het moment dat je de KD belt, als je belt tijdens de uren dat iedereen belt dan kan het lang duren (vb tussen 16 en 19u). Ik bel altijd op a-typische uren zoals rond 21u of om 11u. Daarnaast moet ik je waarschuwen dat je juist hetzelfde zal/kan tegenkomen bij de concurrenten, dus het is geen garantie dat het beter zal zijn. Met periodes gaat het bij de ene dan al eens vlotter dan bij de andere, maar de volgende periode is het dan net weer omgekeerd - er valt geen lijn in te trekken. Ik zou dat criterium zelf niet voldoende vinden om een contract te verbreken, als je voor de rest tevreden bent.nonkie schreef:Voor de dekking en standvastigheid zijn we zeer tevreden bij hen, maar als je de klantendienst wilt bereiken dat is zo goed als onmogelijk.
Heb ondertussen al 6 x meer dan een half uur aan de lijn gehangen en steeds hetzelfde " alle operatoren zijn in gesprek"
En dit is voor mij voldoende om er een punt achter te zetten.
@ Lord Utopia: wat bedoel je met 'blijf bij je simkaart'?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
moest dus "blijf bij de herlaadkaart" zijn, mijn excuses.