VDSL smalband of bbox2 defect ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
blosje
Starter
Starter

Ik heb een paar dagen geleden gemerkt dat mijn download snelheid radicaal daalt na een tijdje downloaden. Tot 3 a 4 Mbps (na speednet test).
Ik kan dit probleem oplossen enkel door de bbox2 volledig te resetten wat toch een tijdje duurt. Daarna herhaalt het voorval zich. Download ik niet, dan blijft de speedtest ok. Gans mijn intern netwerk (zelfs mediastreamer) lijdt er dan wel onder tot ik de bbox2 reset. Disconnect alleen helpt niet.

Dus mijn vraag is : capped belgacom mijn downloadsnelheid (ik heb nogal wat verbruikt deze maand, ik geef het toe) of is mijn bbox2 defect ?

Ik kijk ondertussen normaal geen belgacom tv omdat ik meestal mijn mediastreamer of telenet gebruik om tv of fims te kijken.

Het fenomeen is nogal nieuw, eerder heb ik dit niet opgemerkt.

Kan iemand eventueel een en ander nakijken (op dit ogenblik heb ik gereset en speed zou moeten ok zijn), maar ik kan het op vraag weer uitlokken denk ik :)

En zou mijn bbox2 dan "inruilbaar" zijn voor een nieuw exemplaar mocht deze defect blijken ? Zit daar een garantieperiode op? Ik kreeg hem bij de actie internet + bellen = gratis belgacom tv. Zou twee jaar geleden kunnen zijn.
Alexke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

welk abonnement heb je ? Optie onbeperkt? Belgacom capped niet : ik zit op 2100gb en ik haal nog steeds mijn snelheden.
Heb je je e-services al eens bekeken?
Als gans je netwerk eronder lijdt vind ik maar bizar. Gebruik je wifi?

Het kan natuurlijk zijn dat je Bbox te warm wordt .
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
blosje
Starter
Starter

Ik heb favorite + unlimited optie. Ik heb wifi, maar maak er eigenlijk alleen maar gebruik van voor netbook/laptop. Mijn mediastreamer is bekabeld bv en stottert als ook de downloadsnelheid zo laag terugvalt. Wat moet ik precies nakijken op mijn e-services ? Ik heb bijlange nog geen terrabytes verbruikt, en mijn totaallimiet 600 GB is ook nog bijlange niet in zicht.

BBOX die te warm wordt kan dergelijk effect hebben? Is het dan een "zomer" verschijnsel ? Of dien ik de bbox2 bij belgacom in te leveren voor herstelling/omruiling?

Dit is nu het resultaat van mijn speedtest. Normaal haal ik wel 24 enzoveel bij een speedtest door het jaar heen. Bij het vastlopen van de bbox2 blijkt echter dat de uploadsnelheid even stabiel blijft, die dropped dus niet.

Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Proces Tr98 eens killen (zoek het even op op dit forum hoe het moet), zodat hij minder warm wordt. Maar klinkt indd als bbox2 die de geest geeft. De mijne had ook problemen (was 3-tal jaar oud): de helpdesk heeft me probleemloos een nr gegeven om een nieuwe te gaan halen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

blosje schreef:En zou mijn bbox2 dan "inruilbaar" zijn voor een nieuw exemplaar mocht deze defect blijken ? Zit daar een garantieperiode op? Ik kreeg hem bij de actie internet + bellen = gratis belgacom tv. Zou twee jaar geleden kunnen zijn.
hangt er vanaf of je hem aangekocht hebt of in huur hebt.
indien je hem kocht is het jouw eigendom en heb je wettelijke garantie van 2 jaar.
indien je hem huurt aan €0/maand is hij levenslang omruilbaar, maar moet je hem wel inleveren bij beëindiging van het abo
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
blosje
Starter
Starter

Hij zat mee in de belgacom tv box die ik kreeg bij de actie internet + bellen = gratis belgacom tv.

BTW nu hier ergens op het forum gelezen dat die tr98 opgelost wordt door belgacom tv on pc te activeren. Dat zou iets doen met je modem (er is bij activatie ook een automatische herstart).

Ik heb net geactiveerd maar mijn bbox is niet automatisch herstart :(
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

vroeger was het zo dat de modems jouw eigendom waren, tegenwoordig (vanaf januari ongeveer) geven ze de modems in huur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

je hebt toch blokken bijgekocht ?
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
blosje
Starter
Starter

Ik zit nog niet aan de 600 GB limiet, verre van. Dus ik moet nog niets gratis bijkopen en dat zal ook echt niet nodig zijn.
blosje
Starter
Starter

En dan nu de resultaten als de bbox2 weer flipt!

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Je kan hier resultaten blijven posten van je geflipte bbox2 .... maar heb je al iets gedaan met de diverse raadgevingen die hierboven werden gesuggereerd ? Helpdesk al gebeld ? Bbox2 al omgeruild ?
Je probleem hier beschrijven was toch met de bedoeling om hulp te krijgen ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blosje
Starter
Starter

De wachttijden belopen 10 minuten bij technische dienst. Ik ga hem omruilen hoor. Je mag er een slotje opzetten als je dat gepaster lijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”