Hey mensen,
Om even met de deur in huis te vallen, ik heb thuis een Belgacom abo. maar m'n mail staat reeds sinds jaar en dag op een Telenet account.
Nooit problemen gehad om via Thunderbird m'n mail binnen te halen via in.telenet.be en uit te sturen via relay.skynet.be. Maar sinds vandaag dus geeft Thunderbird 'Connection Refused' met in.telenet.be.
M'n mail account is nog steeds beschikbaar via de webmail en qua settings of windows updates is er niets gebeurd sinds gisteren en vandaag.
Heeft iemand een idee waarom? Zou het te maken hebben m'n hun nieuwe policy ivm P2P verbindingen, misschien een bijkomende 'crackdown' op niet-telenet berbindingen of zo?
Cheers,
[OPGELOST] in.telenet.be refused op een BGC verbinding?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Heb hier nu toch dezelfde problemen.
Edit:
Ik heb een tijdje geleden mijn Telenet verbinding opgezegd en toevallig vandaag is die daadwerkelijk verwijderd samen met mijn mailbox.
Mijn excuses voor het ongemak maar ik heb dus inderdaad bovenstaand probleem niet.
Edit:
Ik heb een tijdje geleden mijn Telenet verbinding opgezegd en toevallig vandaag is die daadwerkelijk verwijderd samen met mijn mailbox.
Mijn excuses voor het ongemak maar ik heb dus inderdaad bovenstaand probleem niet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
thuis heb ik een telenet acount
op het werk hebben ze belgacom, ik kan er wel mijn telenet mails ophalen, maar een mail verzenden via een telenet acount lukt niet.
toch niet via outlook. Wat wel werkt is inloggen op telenet webmail en vandaar een mail verzenden, dat geeft geen problemen.
(wil via hotmail & gmail)
op het werk hebben ze belgacom, ik kan er wel mijn telenet mails ophalen, maar een mail verzenden via een telenet acount lukt niet.
toch niet via outlook. Wat wel werkt is inloggen op telenet webmail en vandaar een mail verzenden, dat geeft geen problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Het probleem is gekend bij Telenet, zie volgende Tweet:
Het kan dat een aantal klanten hun Telenet-mailbox niet kunnen openen. We werken aan een oplossing en houden julie op de hoogte.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dit is 100pct normaal.caravia_asterix schreef:op het werk hebben ze belgacom, ik kan er wel mijn telenet mails ophalen, maar een mail verzenden via een telenet acount lukt niet. toch niet via outlook.
Als je (via outlook) vanop een Belgacom lijn je Telenet e-mail wil lezen en sturen moet je de mail binnenhalen via in.telenet.be, maar uitsturen via relay.skynet.be
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
SMTP server van het werk gebruiken (of relay.skynet.be als ze er zelf geen hebben) in Outlook.caravia_asterix schreef:thuis heb ik een telenet acount
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
thx, is stukske handiger nuphilippe_d schreef:Dit is 100pct normaal.caravia_asterix schreef:op het werk hebben ze belgacom, ik kan er wel mijn telenet mails ophalen, maar een mail verzenden via een telenet acount lukt niet. toch niet via outlook.
Als je (via outlook) vanop een Belgacom lijn je Telenet e-mail wil lezen en sturen moet je de mail binnenhalen via in.telenet.be, maar uitsturen via relay.skynet.be