Opstart probleem met pc

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik heb hier de pc van mijn nicht staan, omdat WindowsXP er opnieuw op geïnstalleerd moet worden.
Gisteren was ik dus begonnen.

Eerst had ik met de livecd van gparted de eerste partitie herschaald en een nieuwe partitie er op gezet zodat op die nieuwe partitie Windows XP komt te staan en ze dan nog de oude gegevens heeft.
Daarna heb ik de installatie gestart, eerst moest windowsxp de nieuwe partitie nog fixen en daarom herstartte de pc ook, nog altijd geen problemen.
Nadat de pc herstart was heb ik de installatie verder gezet en was die bestanden aan het kopiëren naar de harde schijf. Op dat moment moest mijn zus me hebben en heb ik de pc maar laten doen, maar toen ik daarna terug kwam, zag ik het beginscherm/splashscreen (dus het eerste scherm wat je ziet als de pc opstart) en daar bleef het ook bij.

Ik die opnieuw opgestart en op "delete" gedrukt zodat ik naar de BIOS instellingen kon gaan, maar dat deed die niet, er stond wel op "entering BIOS", maar zonder resultaat.
Nu heb ik net eens de BIOS jumper herzet op het moederbord, maar zo te zien is die functie alleen om passwoorden te verwijderen.

Code: Selecteer alles

Setting the BIOS Configuration Jumper
NOTE
Always turn off the power and unplug the power cord from the computer before moving the jumper.
Moving the jumper with the power on may result in unreliable computer operation.
Figure 24 shows the location of the desktop board’s BIOS configuration jumper block.

The three-pin BIOS jumper block enables all board configurations to be done in the BIOS Setup
program. Table 10 shows the jumper settings for the BIOS Setup program modes.
Table 10. Jumper Settings for the BIOS Setup Program Modes
Jumper Setting Mode Description
1
3
Normal (default) (1-2) The BIOS uses the current configuration and passwords for
booting.
1
3
Configure (2-3) After the Power-On Self-Test (POST) runs, the BIOS
displays the Maintenance Menu. Use this menu to clear
passwords.
1
3
Recovery (None) The BIOS recovers data in the event of a failed BIOS
update.
Het is een Intel Desktop Board D865GSA, met 1 GB Ram en een Intel 2.8GHz celeron D CPU.
Onboard video en een 80 GB harde schijf.

Als de pc opstart hoor ik ook geen tonen van de speaker die op het mobo zit.

Wat kan ik nog proberen, want het is vreemd dat dit zo plots is ?

EDIT: Ik heb wat vordering gemaakt. Als ik de power connector van de harde schijf en van de CDrom+dvdbrander loskoppel dan krijg ik een melding van no bootdisk etc. en dan kan ik ook in de BIOS als ik daarna herstart en op delete druk. Dus nu heeft alleen het moederbord voeding. Ik heb thans net een andere voeding geprobeerd.

EDIT2: Zo te zien heeft het iets te maken met de harde schijf. Als ik de harde schijf aankoppel dan blijft die hangen van in het begin. Net heb ik diezelfde harde schijf aangesloten op mijn pc en daar werkt die zonder problemen want ik ben nu alle bestanden aan het kopiëren.

EDIT3: Dit topic mag gesloten worden, ik ben WinXP nu aan het installeren, ik heb op mijn pc de partities weg gedaan en nu start die toch op. :s
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”