Mac-filtering op Telenet Fibernet-modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
berryvh
Starter
Starter

Ik heb geprobeerd om via "Mijn Telenet" de Mac-filtering op mijn Fibernet Modem/router in te stellen, doch zonder succes.

Bij "Wireless modem" / Instellingen op de tab "mac-filtering" zet ik "mac restrict mode" op blokkeren, geeft het mac-adres van de te blokkeren pc in het veld en zet die "Actief".

Maar als ik dan op "bewaar" klik en de melding krijg dat de instellingen goed zijn opgeslagen, dan heeft die pc nog altijd doodleuk toegang tot het internet.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos of wat ik verkeerd doe :???:

Mvg,
Berry
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ik denk dat de wijzigingen die je doet in "mijn telenet" niet onmiddelijk opgeslagen worden in je modem.
Via "mijn telenet" werk je niet rechstreeks in op je modem, maar op een tussenliggende web toepassing.
Deze wijzigen worden dan nadien in je modem geschreven, hoe vlug dat gaat weet ik niet.
Misschien moet je de modem opnieuw opstarten om deze wijzigingen te activeren ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Voor wat wil je dit gebruiken?

Ik zou zeggen, zorg in eerste plaats voor een netwerksleutel om je draadloos netwerk te beveiligen.
MAC-filtering geeft ook geen toegang tot je lokale netwerk, wil je enkel internet blokkeren, dan zou ik het anders aanpakken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Mac filtering zou ik niet meer gebruiken, WPA2 is zo veilig dat het niks meer toevoegd, behalve veel werk.
Plus dat mac filtering zeer makkelijk te omzeilen is, mac adressen zijn immers te veranderen en af te luisteren
berryvh
Starter
Starter

Die mac-filtering heeft niet de bedoeling om het netwerk te beveiligen, dat is reeds zo met een WPA2-sleutel.
De bedoeling is om mijn studerende kinderen te beletten hun aandacht op het internet te richten eerder dan op hun boeken.

Ik heb deze instelling zo staan sinds vorige vrijdag en nu woensdag is er nog steeds internet-toegang.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik hoop dat je buren dan ook beveiligd internet hebben :angel:
Tgoh ja... filteren op het juiste mac-adres, je weet vast wel dat het draadloze en het bedrade adres verschillend zijn.

Heb zelf geen TN in huis, zou anders wel een paar manieren kunnen zeggen hoe je het nog kan doen, dus vanaf hier pas ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”