Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn ...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren heeft mijn tuinman bij graafwerken per ongeluk de dropkabel van Telenet overgetrokken. Hij heeft me dit gemeld omstreeks 11u.
Om 11u30 heb ik Telenet opgebeld met de melding dat dit gebeurd was en vroeg ik om een herstelling.
"Beste klant, als Telenet Business krijgt u uiteraard voorrang, ik kijk even in de agenda wanneer dit kan .... Ah, morgenvroeg kan er iemand langskomen, past dat ?"
... Uiteraard past dat !! :D ....

Vandaag, omstreeks 9u55 is de kabel hersteld en kan ik terug genieten van mijn snelle internetverbinding (ik had ook nog Scarlet ADSL als backup, dus de impact was niet zo groot).

Dus ik ben toch weeral tevreden van de service die Telenet mij biedt. Ik heb tot hiertoe eigenlijk nog nooit klagen gehad van Telenet.

Grtz,
Sasuke
Laatst gewijzigd door Sasuke 15 jun 2011, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Sasuke schreef:Het is ook de enige helpdesk die je op zaterdag kan bereiken en die tot 20u open zijn (afaik).
Openingsuren Belgacom helpdesk gaat toch verder ;).
Openingsuren
Maandag tot vrijdag: van 7 tot 22 uur
Zaterdag en zondag: van 8 tot 22 uu
http://support.nl.belgacom.be/app/contact_phone
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ah, dat is nieuw dan, wist ik niet. Het is al 8 jaar geleden dat ik nog iets met Belgacom te maken heb gehad op gebied van Internet (en wil dat graag zo houden).
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

is altijd zo geweest bij belgacom.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

inderdaad, bovendien is de helpdesk bij belgacom gratis te bereiken

valt er in zo'n geval eigenlijk een factuur te betalen? zo ja, zal die wel voor uw tuinman zijn, zeker?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

normaal is dit voor de verzekering van de tuinman.
Everything that has a beginning has an end.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Klopt, kost 100 EUR, maar tuinman had al op voorhand gevraagd wat hem dat ging kosten :)
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Zamba schreef:is altijd zo geweest bij belgacom.
Goed om te weten, wist ik echt niet ! Bij deze mijn post aangepast en ik ben weeral wat info rijker.

PS: Ik ben niet Pro Telenet of Contra Belgacom ... ik ben gewoon pragmatisch in mijn keuze en herbekijk deze altijd elk jaar opnieuw aan de hand van een aantal factoren. Dit is trouwens het eerste jaar dat ik Telenet internet heb, heb het me (buiten de prijs misschien) tot hiertoe nog niet beklaagd.
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Wees maar blij dat je een pro klant bent. Als gewone consument mag je een nummertje trekken en achteraan in de rij wachten, zowel bij belgacom als telenet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mja, toen ik enkel TV had was ik niet Pro en had ik ook altijd wel snel reactie. Hangt misschien ook af van het feit dat ik niet in een dichtbevolkte regio woon (krijg altijd dezelfde technieker ook). Maar dit is trouwens een van de redenen waarom ik een Pro abbo heb genomen, de extra support en de 1Tb limiet :)
Afbeelding
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Tot je opzegt dan kunnen ze wonderbaarlijk u wel helpen... Bij beide helpdesken zijn er bekwame mensen alleen heb je er ook veel die niet altijd weten over wat het gaat en dit heb ik bij telenet al meer voorgehad. Buiten de zondag dan had ik een zeer bekwame man en deed alles om mij te helpen en ging zelfs verder als de standaardprocedures. Hij heeft heeft gezegd "Meneer ik doe alles wat mogelijk is maar spijtig genoeg ligt dat buiten mijn domein. Maar ik zal u dossier verder invullen en er een hoge prioriteit op zetten. Zodat u smalband verbinding sneller gaat dan 0.11~0.15mbps. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb zulke lage speeds niet meer gehad. Blijf hangen rond de 0.4~0.9. Deze mensen kom je maar zelden tegen die toch alles doen voor de klant...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Trouwens, al ben je een business-klant, met een BTW nummer, krijg je ook gewoon business-support.
Ben er zeer tevreden van... Geen lastige keuzemenu's o.d.... En meestal direct een antwoord zonder lastige wachtmuziekje.

Langs ene kant is dat goed dat ze dat doen, toen ik FiberNet-modem kreeg, iedereen moest meestal zo'n 2 weken wachten tot FN geactiveerd werd, ik kreeg het opgelost in 4uur (ze hebben het overruled en handmatig geactiveerd - na 3de telefoontje)
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

titanium schreef:Tot je opzegt dan kunnen ze wonderbaarlijk u wel helpen... Maar ik zal u dossier verder invullen en er een hoge prioriteit op zetten. Zodat u smalband verbinding sneller gaat dan 0.11~0.15mbps. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb zulke lage speeds niet meer gehad. Blijf hangen rond de 0.4~0.9. Deze mensen kom je maar zelden tegen die toch alles doen voor de klant...

Tiens, kunnen ze individueel spelen met de smalbandsnelheden? U hebt een hogere smalband gekregen??
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Tiens, kunnen ze individueel spelen met de smalbandsnelheden? U hebt een hogere smalband gekregen??
Ik weet het niet maar de snelheden waar ik mee te kampen had waren ver van normaal. Dus hij zal wel iets gedaan hebben zeker?
Afbeelding
Afbeelding
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

meon schreef:Openingsuren
Maandag tot vrijdag: van 7 tot 22 uur
Zaterdag en zondag: van 8 tot 22 uu
Bwa, Telenet doet niet veel slechter. 7u00 is trouwens veel te vroeg! :wink:

Techische vragen
ma-vr: 8-22u
zaterdag, zon- en feestdagen: 9-22u

http://telenet.be/business/nl/small/contact

En ik heb als Business klant ook zeker geen klagen over de helpdesk. Zowel snelheid van opnemen als oplossen probleem.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sasuke schreef:Klopt, kost 100 EUR, maar tuinman had al op voorhand gevraagd wat hem dat ging kosten :)
lol 100 euro voor 60 euro had ik dat ook wel gemaakt :p Zeker al als je niet moet graven gewoon 2 fconnectors erop rolmof erover en klaar is kees. je zou dit eventueel zelf kunnen doen voor minder met een paar euro ben je al gesteld.

2x fcon man 2 euro
1x fcon vrouw 1 euro
1x rolmof ('k dacht zo'n 10 euro) of zelfvulcaniserende tape (rol 10m) 10 euro
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mja, had het gerief niet liggen om dit te doen (heb dat vroeger genoeg gedaan) en had ook de kabel niet liggen. Die 100 EUR word toch door de tuinman betaald, dus heb ik er echt niet van wakker gelegen :)

Grtz,
Francis
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Brengt dat niet enorm veel verlies met zich mee?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik weet het niet maar de snelheden waar ik mee te kampen had waren ver van normaal. Dus hij zal wel iets gedaan hebben zeker?
Blijkbaar te vroeg geroepen... Het is weer van dat :bang: :puke:
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Brengt dat niet enorm veel verlies met zich mee?
1db mW
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

lucdec schreef:
titanium schreef:Tot je opzegt dan kunnen ze wonderbaarlijk u wel helpen... Maar ik zal u dossier verder invullen en er een hoge prioriteit op zetten. Zodat u smalband verbinding sneller gaat dan 0.11~0.15mbps. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb zulke lage speeds niet meer gehad. Blijf hangen rond de 0.4~0.9. Deze mensen kom je maar zelden tegen die toch alles doen voor de klant...

Waarschijnlijk zal hij hem op een andere tap van de multitap gezet hebben zodat hij meer signaal krijgt, .. dit is niet altijd beter, maar het kan helpen. Zeker als er verlies problemen zijn op de kabel. Misschien dat er dan meer van de bandbreedte overblijft.. zoals je weet bij adsl gaat het trager hoe verder je gaat, omdat de hogere frequentie op langere afstanden meer verlies heeft dus de bandbreedte wordt kleiner, dit geld ook bij de kabel.

Ook als de ruis boven het signaal komt of gelijk ligt heeft men enkel ruis en als men dan meer signaal erover stuurt versterkt men gewoon de ruis eigenlijk, daarom het helpt niet altijd en het is zeker niet altijd beter.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Volgens mij hebben ze uiteindelijk niets gedaan. Men lijn is op het eerste zicht in orde doordat ik maar +/-5ms heb. Hetgeen ik zeer erg vind is het feit dat men internet zo 'snel' ging gisteren, dat ik toch besloten heb om mobiel online te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingen geven geen indicatie van verliezen denk ik. Ze moeten hun minimale 512kbps geven die in hun voorwaarde staat.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Trojan schreef:Brengt dat niet enorm veel verlies met zich mee?
Afhankelijk van de gebruikte connectors ed
The eternal and true pessimist :D
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik vraag gisteren een Pro abbo aan voor een klant om 15u30, deze morgen om 9 uur was alles al oké...
Vandaag staat er een installateur voor de deur bij de buren, ik spreek die kerel aan om te vragen of hij voor mij niet een paar krimpconnectors heeft, geen probleem pak maar mee.
Owja , bij Telenet sturen ze effectief daags voordien en een half uur op voorhand een voicemail wanneer ze komen aansluiten, bij BGC bellen ze meestal als ze voor de deur staan ;-)
Zamba
Pro Member
Pro Member

bij belgacom doen ze het volgende :

-bevestigingsbrief.
-sms 1 of 2 dagen op voorhand ter bevestiging.
-de dag zelf belt de technieker een halfuurtje of uurtje op voorhand.

wat je dus aanhaalt, iceke, klopt niet.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nee, die technieker van BGC belt 9/10 als hij vertrekt bij de volgende klant, als hij dus 2 aansluitingen heeft in de zelfde straat is dat 2 minuten op voorhand...
Bij TN krijg je een voicemail een half uur op voorhand, niet van de technieker, van een robotstem.
Zamba
Pro Member
Pro Member

iceke schreef:Nee, die technieker van BGC belt 9/10 als hij vertrekt bij de volgende klant, als hij dus 2 aansluitingen heeft in de zelfde straat is dat 2 minuten op voorhand...
Bij TN krijg je een voicemail een half uur op voorhand, niet van de technieker, van een robotstem.
een technieker die 2 minuten op voorhand belt, is eerder een uitzondering dan regel.

de meeste techniekers bellen minstens een halfuur, sommigen zelfs een uur of een dag op voorhand.
dat blijkt ook uit de tevredenheidsenquetes die worden uitgevoerd door interne en externe bureaus.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, dan zal ik altijd degene zijn die pech heeft met BGC techniekers en geluk met TN techniekers zeker ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Waarschijnlijk.

Belgacom kijkt er streng op toe dat wij onze klanten op tijd bellen en dat afspraken binnen het tijdslot uitgevoerd worden. Zoniet krijgen onze bazen boetes.
Alsook moeten wij bij elke klant een geldige meting uitvoeren waarop staat dat de lijn ok is volgens de parameters die belgacom beslist. Geen geldige meting is een boete en de interventie wordt niet betaald.

Geloof mij maar als ik zeg dat belgacom er alles aan doet om de klantentevredenheid omhoog te krijgen.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Trojan : we zullen maar niet alle KPI's opnoemen of we zijn morgen nog bezig vermoed ik...
Check maar naar komende maandag : "dag van de FTR" *zucht*

Even OT : ikzelf haal ook de "half uur op voorhand de klant bellen" niet hoor. Logisch ook : ik zit continue regio Gent. Ik bel de volgende klant als ik bij de vorige klant buiten stap...en van de ene naar de andere rijden duurt dikwijls nog geen 10 minuten. 5 minuten jumperen op de KVD in geval van een VDSL2 lijntje en hupla we staan voor de deur.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, First Time Right was ik al vergeten. De details hiervan zullen we maar niet posten.

Een half uur op voorhand naar de klant bellen lukte bij mij ook niet. Ik belde pas nadat ik weggereden ben bij de vorige en deze heb afgemeld. En met een beetje geluk voor ons is de volgende klant maar een paar minuten rijden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Spreek je dan uw vorige post niet volledig tegen ? Nogal stom om te reageren met reclame voor Belgacom om daarna toe te geven dat je zelf die regel ook niet volgt.... Ik snap de situatie wel hoor, ik kaart alleen aan dat Telenet dit anders en beter oplost.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Trojan schreef:Wees maar blij dat je een pro klant bent. Als gewone consument mag je een nummertje trekken en achteraan in de rij wachten, zowel bij belgacom als telenet.
Is toch niet altijd waar.
Een tijd geleden heb ik precies hetzelfde voorgehad als Sasuke: door tuinwerken op vrijdagnamiddag de dropkabel van Telenet over.
Telenet gebeld en ze konden na 18 uur nog een technieker sturen tegen betaling. Ik herinner mij het bedrag niet meer maar het zal inderdaad iets als 50 of 100 euro geweest zijn.

En over Belgacom hoef ik ook niet ontevreden te zijn want hier hebben ze voor de prijs van een installatie (50 euro) bijna half mijn gazon opnieuw aangelegd: die man legde na zijn uren tuinen aan, dus dat was echt wel geluk hebben.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hahaha, volgende keer ga ik eens proberen om de afwas te laten staan... We zoeken gewoon werkjes van een half uur voor onze techniekers, dan is dat ander probleem ook gewoon (en nuttig!) opgelost. :bdaysmile:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”