Ik ben nu ongeveer jaar (tevreden) Skynetklant. Ik heb altijd gesurft tegen ong. 2.2Mbit (zit iets te ver van centrale om optimale snelheid te halen) met een ASUS usb modem.
Nu had ik een 2de ASUS usb modem gekregen van een vriend, ik dacht: laat ik die maar s proberen. Ik disconnect, hang er die andere modem aan en start opnieuw op: geen verbinding meer...
Ff verwijderd, opnieuw geinstalleerd, driverkes erop enzo --> nog altijd niks.
Dan maar terug mijn eigen modem eraan gehangen, en nu heb ik weliswaar terug verbinding, maar de snelheid is gehalveerd??
1,02Mbit ipv 2,20Mbit, soms zelfs iets lager.
Iemand die raad heeft?
btw naar helpdesk al gebeld: daar miszien ze niets, of ze steken het op mijn verlengkabel (welke ik niet heb, ik gebruik kabel die bij de modem stak) of binnenbekabeling (waarom werkte het voordien dan wel een jaar aan 2.2Mb zonder problemen?)
Probleem door eigen schuld :/
Waarschijnlijk heb je ergens een probleem gecreeerd met je drivers door die tweede modem te installeren
Probeer is overal alle drivers van die dingen te verwijderen en installeer daarna je usb modem met de nieuwste drivers van de asus site
Probeer is overal alle drivers van die dingen te verwijderen en installeer daarna je usb modem met de nieuwste drivers van de asus site
ps: de klassieke dingen heb ik allemaal al geprobeerd: alles uninstallen en herinstalleren, kabels, splitters enz. checken... Ik zou begot niet meer weten wat ik verder nog zou kunnen doen.
Al geprobeerd, zelfs een format en herinstall van windows bracht geen soelaas...goos schreef:Waarschijnlijk heb je ergens een probleem gecreeerd met je drivers door die tweede modem te installeren

Zelfs met een laptop geprobeerd op de telefoonstekker die het dichtst staat bij de plaats waar alles binnenkomt -> no go, snelheid gaat niet hoger meer dan 1088: dat is het absolute max. dat ik sindsdien heb.
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Ik vraag me eigenlijk af hoe je aan een profiel van 2.2Mbit komt. Want Bij Belgacom is het ofwel 1.1 ofwel 3.3, maar iets dat er tussen ligt 'kennen' ze niet. Maar normaal mag het feit dat je even van modem wisselde er niets aan veranderen. Je kan altijd even naar de helpdesk bellen en navraag doen of zij niets veranderd hebben.
Cheers
Cheers
Mja, ik zit blijkbaar wat te ver van de centrale om een optimale 3.3Mbit te halen. Daarmee dat t rond de 2.2Mbit zat, en daar heb ik een jaar lang geen probs mee gehad... geen storingen, geen disconnects, altijd in orde. Ik snap t niet goed.
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Ik ook niet eigenlijk. Want je zou constant moeten zitten schommelen tussen bepaalde waarden en niet vast op 2.2. Je speed is nu toch om zeep... Leen eens een modem van iemand anders (liefst een speedtouch/thompson) en probeer daarmee je lijn eens. Met een speedtouch home en een 510 kan je je lijn zelf uitmeten (met de 510 niet helemaal, maar je krijgt toch een aantal parameters). En dan kun je zelf zo een beetje kijken he. 't Zal wat natte vingerwerk worden. De laatste optie is je op 1.1Mbit laten zetten (als je er nog niet op staat).
Cheers
Cheers
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
thompson? wilt ge iemand vermoorden of zo?Sub Zero schreef:(liefst een speedtouch/thompson)

dit is een thompson:

jij bedoelt een thomson, zonder P dus

http://www.speedtouch.com/
Ja BTW Meon, al ff geleden dat ik u nog op onze server gezien heb
Of heb ik u altijd over het hoofd gezien?
(Ofwel omdat ik de laatste tijd ni zoooo veel meer gespeeld heb natuurlijk
)
Alhoewel dat een gemiddelde van 1.5uur per dag toch al ni slecht is vind ik

(Ofwel omdat ik de laatste tijd ni zoooo veel meer gespeeld heb natuurlijk

Alhoewel dat een gemiddelde van 1.5uur per dag toch al ni slecht is vind ik

Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Dat heeft u goed opgemerkt.C-Phest schreef:Ja BTW Meon, al ff geleden dat ik u nog op onze server gezien hebOf heb ik u altijd over het hoofd gezien?
Eindwerk-stuff en pc's die kapot gaan. Geen goei combinatie. Al speel ik ET eigenlijk net zo goed op m'n laptop (de versatel-sessies zijn toch altijd vanaf-m'n laptop).
Ik zal es zien of ik vanavond es kan joinen, anders verleer ik het

Ai en de BAT5 crew heeft vanavond net een avondje uit gepland ... tzal voor ne andere keer zijn ...
En nu stop ik met offtopic te gaan
En nu stop ik met offtopic te gaan

Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Sub Zero schreef:Ik vraag me eigenlijk af hoe je aan een profiel van 2.2Mbit komt. Want Bij Belgacom is het ofwel 1.1 ofwel 3.3, maar iets dat er tussen ligt 'kennen' ze niet.
Antwoord : het zal naar alle waarschijnlijkheid geen 2.2Mbit-profiel als zodanig zijn, maar eerder de snelheid waarmee zijn lijn synchroniseert... en dat kan zowat alles tss. 0bit en 3.3Mbit zijn (heb ik in het verleden mogen ondervinden).
If you can't beat them, confuse them.
yup, klopt. Ondertussen is een technieker langsgeweest, en heeft mij terug op 1.1 gezet, na iets veranderd te hebben in t kaske in straat. :/CueBoy schreef:Sub Zero schreef:Ik vraag me eigenlijk af hoe je aan een profiel van 2.2Mbit komt. Want Bij Belgacom is het ofwel 1.1 ofwel 3.3, maar iets dat er tussen ligt 'kennen' ze niet.
Antwoord : het zal naar alle waarschijnlijkheid geen 2.2Mbit-profiel als zodanig zijn, maar eerder de snelheid waarmee zijn lijn synchroniseert... en dat kan zowat alles tss. 0bit en 3.3Mbit zijn (heb ik in het verleden mogen ondervinden).
Jammer, maar beter dan niks.