Vermoedelijk defecte modem/router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb net telefoon (via gsm) gehad van mijn broer. Hij is bij Scarlet voor telefonie & Internet. Hij heeft voor de moment geen connectie meer met internet of telefoon. Op zijn modem/router (zwart en plat (Sagem router?)) pinkt slechts 1 lampje.
Ik vermoed dat er een probleem is met de router, maar ben niet zeker over de gang van zaken bij Scarlet.

Daarom enkele vragen:

1. Is de modem/router eigendom van de klant bij Scarlet en dient de klant dan zelf te zorgen voor vervanging bij defect?
2. Heeft de klant alle nodige gegevens zelf om een vervangingsrouter in te stellen (adsl account en paswoord en Voip account en paswoord)?
3. Indien punt 2: Waar zouden die dan te vinden zijn (mail of brief van scarlet of via "Mijn Scralet" oid)?

In bovenstaand geval zou ik eventueel mijn broer wel verder kunnen helpen met een reserve router van mij. Want we zitten net aan het begin v/e verlengt weekend en het duurt dus tot dinsdag voor we de helpdesk kunnen bereiken. :-(
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1484
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Hebt ge al naar de helpdesk gebeld? Bij belgacom werkt de helpdesk ook in het weekend, scarlet weet ik niet.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Helpdesk:

Je kan ons ook telefonisch bereiken:

Voor al je vragen in verband met onze producten, kan je ons gratis bellen op het nummer: 0800 84 000
Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 u. tot 20.00 u., zaterdag van 9.00 u. tot 17.00 u.

Voor technische vragen of het melden van een storing, kan je terecht op het nummer: 02 275 27 27
Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 u. tot 17.30 u., zaterdag van 9.00 u. tot 13.00 u.

Ik heb ondertussen ook al terug gevonden dat mijn broer abonnement "Scarlet One" (Internet + telefoon + BC TV) heeft.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kan niet antwoorden op je vragen maar plaats gewoon jouw modem eens.
je moet maar enkele zaken invullen (bij mij is het wel scarlet ADSL en geen VDSL):

PPPoE
USERNAME@SCARLET
password
DNS-servers.

Tom
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Juist terug van mijn broer. Op ADSL-lijn gemeten met handset (TT02 DSTS2): Zo dood als een pier!
Ik vrees dat het dus wachten zal worden tot dinsdag :-(
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Kan je op 192.168.1.1 ?

Indien ja, kan je een system factory reset proberen, let op, dan gaan al je inlog informaties etc verloren dus die moet je zelf dan opnieuw invoeren.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kan gewoon op de beheer-pagina van de modem/router. Deze is in orde. De meting op de lijn heeft uitgewezen dat er een probleem is met de ADSL lijn. Dus wachten tot morgen om naar de helpdesk te bellen.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren telefoontje gehad van mijn broer: alles terug OK. Belgacom had zijn lijn blijkbaar afgesloten :bang:
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”