Vdsl modem plaatsen.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wimvl
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Dag iedereen,

Ik moet ergens een vdsl modem gaan plaatsen (upgrade van adsl naar vdsl). Probleem is als volgt: er is een alarm op de telefoonlijn geinstalleerd met een adsl splitter ertussen. http://www.computerwoorden.nl/woorden/w ... lsplit.jpg Deze is ooit geinstalleerd omdat het alarm ruis gaf op de telefoonlijn.

Situatieschets: binnenkomend koperpaar ==> alarm wordt afgesplitst met splitter ==> uitgaand koperpaar wordt naar zes plaatsen gestuurd met op elk eindpunt een adsl splitter en telefoon.

Op één van deze 6 lijnen zit de adsl modem. Resultaat: slechte verbinding 100KB/s max.

Nu ben ik van plan de vdsl modem rechtstreeks op het binnekomende koperpaar aan te sluiten. Moet ik voor dat alarm een speciale splitter voorzien? En die zes draadparen kan ik aansluiten op de bijgeleverde vdsl splitter?

Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Mvg
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

1. bij het binnenkomen DSL en telefoon afsplitsen met de meegeleverde VDSL-splitter van Belgacom. De Adsl-splitters mag je weggooien, zijn waardeloos geworden.

http://www.weethet.be/TF2007_6-PIN_SPLITTER.html

2. DSL met kabel naar de modem

3. telefonie is nu al afgesplitst en hier moet je nog eens eerst je alarm plaatsen zodat je 6 telefoons achter het alarm staan. Alarm is dus prioritair over de andere telefoons.
wimvl
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ok is me duidelijk. Telefoons dus aansluiten op uitgang van het alarm. Eenvoudiger dan het lijkt. :-).

Mvg
schokky69
Starter
Starter

Beste,
ik zit met een probleempje
ik ben net verhuisd en ik heb nu een VDSL-splitter gekregen.
vanuit de 6-polige stekker gaat er een kabel naar de modem, en alles werkt perfect
behalve de telefoon die ik op de Bbox2 aansluit
hier heb ik geen signaal op.
kan jij me helpen aub?

alvast bedankt
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

schokky69, je moet uw tel niet in de bbox steken maar in uw telefoonkontaktdoos (ntp).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”