Wat is dat toch altijd met Telenet.
Ik vind dat het ongelooflijk onstabiel is, ik moet wekelijks de kabelmodem resetten om al onze computers aan de praat te krijgen.
Weet iemand of er mogelijk iets mis is met deze opstelling? :
Telent kabelmodem (met batterij voor alarm)------>SWITCH
------>VASTE PC
------->Belkin router(confg. als (wifi) accesspoint) NAAR :
-----------------> DIGIC1
-----------------> Bluray speler (met internet opties)
SWITCH ook naar :
-------> Dlink DIR-615accesspoint
-----------------> Powerlink adapter ----->powerlink adapter --->DIGIC2
Hoop dat het een beetje duidelijk is ? Dus gewoon 1 switch naar 2 accesspoints, dus geen routers. De digitale televisie werkt perfect en heeft het goede IP adres.
Ik ondervind soms problemen met internet, dat er een paar clients zijn die een zelf toegewezen IP hebben (-> 169.254....)
Als dit gebeurt moet ik de kabelmodem resetten, dan werkt het weer wel voor een aantal dagen..
Weet iemand wat er verkeerd kan zijn ?
De tot accesspoint omgetoverde Belkin router heeft als IP 192.168.0.10 en de DIR-615 heeft 192.168.0.50
Ik heb die Belkin N+ dat IP gegeven zodat het in dezelfde range valt als die dlink?
Ook heb ik de 2 draadloze netwerken de zelfde SSID gegeven en hetzelfde wachtwoord en encryptie,
zodat de laptops het sterkste signaal kunnen opvangen en automatisch switchen?
We gebruiken :
5 laptops draadloos
1 vaste PC via kabel
2 smartphones via wifi
Altijd problemen..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het aantal IP-adressen dat je krijgt van TN is beperkt... gezien het aantal apparaten dat je opgeeft zit je daar zeker boven.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je hebt alles om het op te lossen, je hele boeltje moet achter de router komen en de router ingeschakeld, uitgezonderd de digiboxen en je alarm.
Je spaart er nog een AP met uit zelfs.
Je spaart er nog een AP met uit zelfs.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Kan ik niet terugvinden op hun website, maximum IP's... Ik dacht dat dit nu wel onbeperkt was?
Het probleem is dat de kabelmodem dus in de kelder toekomt,
en dan vertrekt er van daar een kabel naar boven waar de vaste pc staat.
Er vertrekt ook een kabel naar de keuken, waar de belkin AP staat (die naar de tv in de tv kamer gaat).
En er vertrekt ook een kabel naar de living, waar die dir-615 staat.(en daar staat ook nog een kleine tv)
Ik heb zowieso die 2 AP's op die 2 verschillende plaatsten nodig of anders heb ik slechte verbinding,
omdat het huis veel beton heeft tussen de verdiepingen en muren.
Kan ik eventueel die belkin N+ router terug omzetten tot een gewone router, en achter deze router een switch hangen met de digicorder daarop, of moet de digicorder rechstreeks van de kabelmodem->switch komen?
Het probleem is dat de kabelmodem dus in de kelder toekomt,
en dan vertrekt er van daar een kabel naar boven waar de vaste pc staat.
Er vertrekt ook een kabel naar de keuken, waar de belkin AP staat (die naar de tv in de tv kamer gaat).
En er vertrekt ook een kabel naar de living, waar die dir-615 staat.(en daar staat ook nog een kleine tv)
Ik heb zowieso die 2 AP's op die 2 verschillende plaatsten nodig of anders heb ik slechte verbinding,
omdat het huis veel beton heeft tussen de verdiepingen en muren.
Kan ik eventueel die belkin N+ router terug omzetten tot een gewone router, en achter deze router een switch hangen met de digicorder daarop, of moet de digicorder rechstreeks van de kabelmodem->switch komen?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
digiboxen hangen rechtstreeks anders werkt het niet.
Plaats je router in de kelder, wireless uit.
Gebruik dan de AP's op de verdiepingen.
Dan denk ik dat je het meeste al verholpen hebt, of zie ik iets over het hoofd?
Plaats je router in de kelder, wireless uit.
Gebruik dan de AP's op de verdiepingen.
Dan denk ik dat je het meeste al verholpen hebt, of zie ik iets over het hoofd?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een digicorder moet steeds "rechtstreeks" op de modem hangen (dus niet via een router).Michaelv schreef:Kan ik eventueel die belkin N+ router terug omzetten tot een gewone router, en achter deze router een switch hangen met de digicorder daarop, of moet de digicorder rechstreeks van de kabelmodem->switch komen?
Maar ik zie dat je reeds Powerlines hebt, dus die kunnen vertrekken van in je kelder (switch achter je modem plaatsen). Als je één extra powerline aankoopt kan je de andere decoder ook zo aansluiten en je wireless terug configureren als router ipv. AP (als je ze beide nodig hebt moet je één wel laten staan als AP, en dan op een LAN poort van de andere aansluiten).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb nog een paar telenet switchkes liggen,
ik denk dat ik gewoon voor die dir 615 een extra switch zet, die aansluit op die dir 615 en die powerline.
Ik zou dan wel die dir 615 die door telenet ingesteld is standaard willen omzetten naar een router,
is dat al iemand gelukt? Door gewoon de officiele firmware te downloaden en gebruiken als router?
EDIT: AL gevonden ^^ http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t ... =6#p164606
ik denk dat ik gewoon voor die dir 615 een extra switch zet, die aansluit op die dir 615 en die powerline.
Ik zou dan wel die dir 615 die door telenet ingesteld is standaard willen omzetten naar een router,
is dat al iemand gelukt? Door gewoon de officiele firmware te downloaden en gebruiken als router?
EDIT: AL gevonden ^^ http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t ... =6#p164606