Vast IP indien niet in abonnementsformule

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ik zou graag over een vast IP beschikken maar vindt de abonnementsformule voor bedrijven bij Belgacom veel te duur, die garanties e.d. zijn voor ons niet nodig.
Bestaat er geen optie om een vast IP te verkrijgen bij de standaard particulier & business abonnementen van Belgacom?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Hier wordt het anders opgelost, een vaste tunnel naar het datacenter met de nodige IPv4 en IPv6 's die uitgedeeld worden aan de computers. Niet alleen voor de vaste IP's maar ook voor management redenen.

Dit kan dus een VPN zijn die je ergens aanschaft met een vast IP. In je router -- zet hier een linksys met dd-wrt er op (om het simpel te houden) stel je die in en hulpla je hebt een vast IP.
Het nadeel er aan is dat al je verkeer naar die VPN gaat en dus een langere weg aflegt.

Je kan ook eens bij EDPNET kijken die ook relatief goedkoop dit aanbieden (vaste IP's) ... Dommel ook maarja...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Je kan bij Belgacom op iedere particuliere verbinding een vast ip aanvragen. Dit is de 'I-Office option'. Kost wel 25€/maand excl. dus ik weet niet of dit een alternatief is.
Ik verkies trouwens een 'particulier' abonnement + I-Office boven hun business oplossingen. Op die manier kan ik PPPOE via een andere router doen en zit ik niet met die stomme BGC router ertussen die dubbele NAT doet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb je problemen om http://www.dyndns.com/-oplossingen te gebruiken?

Ik gebruik een dyndns-adres dat gratis is, zo kan ik altijd 'inbellen' op mijn server, mits een kleine configuratie in mijn router.

Weet natuurlijk niet of dit voor meer professionele toestanden- of zwaar verkeer- problemen geeft..
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”