Goedkope dvds en aubivel taks
-
- Starter
Is er een mogelijkheid om lege dvds zonder taksheffing aan te kopen via ebay of in een of andere online shop die levert aan belgie ??
1. Ben je zelf inovertreding als je ze ergens aankoopt zonder taks ????-ik bennietvan plan ze te koop aan te bieden
Vele dank
1. Ben je zelf inovertreding als je ze ergens aankoopt zonder taks ????-ik bennietvan plan ze te koop aan te bieden
Vele dank
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik bestel deze online voor de link PM mij.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
koop ze hier ook gewoon online bij een gekende shop. Zoek even in de tweakers pricewatch...
Hier gaan er allemaal linux distro's op (als het al eens nodig is) dus snap niet waarom ik dat zou moeten betalen...
Hier gaan er allemaal linux distro's op (als het al eens nodig is) dus snap niet waarom ik dat zou moeten betalen...
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Kijk eens op ebay en zoek wereldwijd.
P.S: Taksen hier zijn inderdaad belachelijk maarja... Ze zouden beter de verkoop binnen de landsgrenzen wat aanmoedigen ipv. over de landsgrenzen
P.S: Taksen hier zijn inderdaad belachelijk maarja... Ze zouden beter de verkoop binnen de landsgrenzen wat aanmoedigen ipv. over de landsgrenzen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
Met de auto kan ik helaas niet gaan want ik rij met een fiets .
Moest er nu iemand een betrouwbare link kunnen mailen, dan zou dat mijn zoektocht van vanmorgen tot nu wel een stukje gemakelijker maken
vele dank

Moest er nu iemand een betrouwbare link kunnen mailen, dan zou dat mijn zoektocht van vanmorgen tot nu wel een stukje gemakelijker maken

vele dank
- honda4life
- Moderator
en m'n voorstel van ebay dan... je kan zien hoe betrouwbaar de verkopers zijn en op al m'n aankopen eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Persoonlijk heb ik dus weinig schrik van ebay
Persoonlijk heb ik dus weinig schrik van ebay

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik heb lang moeten zoeken en de enige oplossing was een postadres in nederland nemen en daar doen toekomen.
Vanaf ze naar belgie moeten gestuurd worden zal geen enkele winkel willen ze moeten veel te veel aan douane betalen
Vanaf ze naar belgie moeten gestuurd worden zal geen enkele winkel willen ze moeten veel te veel aan douane betalen
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
-
- Elite Poster
Soms beweren ze "geen verzending naar België" maar toch lukt het... Je moet wat zoeken of naar ginds rijden...
- honda4life
- Moderator
Voor diegenen die het niet (meer) weten hoe vele je extra betaalt voor een leeg dvd'tje: 40 cent.
Voor 10 dvd's kan je ze bijna beter laten opsturen uit het buitenland.
Voor 10 dvd's kan je ze bijna beter laten opsturen uit het buitenland.
-
- Elite Poster
Nu "100 stuks in wrap" 8,99 waar ik ze altijd bestel, is 9cent per CD en 14,99 voor de DVD's.
- honda4life
- Moderator
Genoeg info voor Google zonder iets te zeggen 
Ebay doet in ieder geval niet goedkoper

Ebay doet in ieder geval niet goedkoper
Laatst gewijzigd door honda4life 29 mei 2011, 18:15, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Er is ook een zwitserse webshop die levert in belgie. Ik ben de naam vergeten, maar er kwam een getal in voor.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Zwijg me van die taks, in mei 2010 moest ik voor iemand buiten de EU wat cd'kes en dvd'kes versturen... Ik doe dat via de officiële weg, dus aankoop in België en daarna taksen terugvorderen via Auvibel, 14 dagen geleden heb ik een brief gekregen dat ze het bedrag (eindelijk) gaan terugstorten.
-
- Starter
Dit was max24 maar die is offlineTrojan schreef:Er is ook een zwitserse webshop die levert in belgie. Ik ben de naam vergeten, maar er kwam een getal in voor.
Deze was betrouwbaar en vlug
Maar welke zijn ernog zo ???
-
- Elite Poster
- honda4life
- Moderator
SABAM heeft niks te maken met auvibel.
Laat staan met legale content die je wil branden op DVD.
maar moderatie is hier inderdaad niet slecht
Laat staan met legale content die je wil branden op DVD.
maar moderatie is hier inderdaad niet slecht

- Trojan
- Elite Poster
Ooit al gehoord van de schengenzone? Dit is zowat de basis van de europese unie en garandeert een vrij verkeer van mensen, diensten en goederen.
Uw legaal gekochte cd's of dvd's in nederland mag jij zonder extra taksen en btw te moeten betalen importeren naar belgië, op voorwaarde dat ge ze zelf niet doorverkoopt.
Auvibel mag dan de buitenlandse verkopers bang gemaakt hebben, er is niets dat u als slimme burger tegen houdt om ze zelf te gaan halen.
Uw legaal gekochte cd's of dvd's in nederland mag jij zonder extra taksen en btw te moeten betalen importeren naar belgië, op voorwaarde dat ge ze zelf niet doorverkoopt.
Auvibel mag dan de buitenlandse verkopers bang gemaakt hebben, er is niets dat u als slimme burger tegen houdt om ze zelf te gaan halen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Starter
Als fervent DC Comics verzamelaar koop ik mijn strips online via London, simpelweg omdat ze hier te duur zijn ...
Als je nu het zelfde doet met Cds/dvds overtreed je dan de wet ???????
Als je nu het zelfde doet met Cds/dvds overtreed je dan de wet ???????
-
- Elite Poster
Zoals Trojan aangaf, binnen de EU mag je zeker en vast die dingen uit het buitenland halen.
Hier wordt het enkel gebruikt voor soms eens een server te installeren, microsoft hun iso's als partner moet je ook ergens opzetten... Of linux distro's. Heeft dan ook niets met aubivel te maken, en om het terug te innen van hun, duurt me te lang.
Hier wordt het enkel gebruikt voor soms eens een server te installeren, microsoft hun iso's als partner moet je ook ergens opzetten... Of linux distro's. Heeft dan ook niets met aubivel te maken, en om het terug te innen van hun, duurt me te lang.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Nieuwe username bijna enkel bestaande uit nummers?
Ik ben van Barcelona, dus ik weet van niks!
Ik ben van Barcelona, dus ik weet van niks!
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Sommige mensen van elk van deze organisaties zitten telkens in elk hun raad van bestuur.honda4life schreef:SABAM heeft niks te maken met auvibel.
Zonder te spreken van vzw Atomium... Met éénzelfde blok sta je sterk

- iceke
- Elite Poster
Vrij vervoer van goederen en diensten ? mijn gat, als je die dingen aankoopt in het buitenland ben je verplicht daar hier de taksen op te betalen.....
Je mag ze dus zeker en vast kopen in de EU, je zal er alleen hier ook de taksen moeten op betalen, doe je dat niet, pleeg je fraude.
Je mag ze dus zeker en vast kopen in de EU, je zal er alleen hier ook de taksen moeten op betalen, doe je dat niet, pleeg je fraude.
- Trojan
- Elite Poster
Dit is enkel voor aankopen buiten de EU. Goederen van binnen de EU zullen nooit langs de douane passeren.
- iceke
- Elite Poster
Hmzzz... toch nog ff quote van Auvibel.be
maw, de koper moet z'n cdekes niet aangeven, de verkoper moet die vergoeding doorrekenen wanneer hij z'n cdekes aan een Belg verkoopt.
Een opheldering i.v.m Auvibel-vergoeding en de buitenlandse webshops
Auvibel legt een verbod op?
Tegenwoordig loopt het gerucht dat Auvibel buitenlandse webshops een verbod oplegt om nog lege media (CD, DVD,…) aan Belgische eindgebruikers te verkopen.
Dit is totaal onjuist!
Voor zoveel als nodig wil Auvibel benadrukken dat het geenszins de bedoeling is om het te koop aanbieden en verkopen van DVD-R’s en CD-R’s door buitenlandse webshops op het Belgische grondgebied te verhinderen en/of te beperken.
Met de vorderingen tot staking beoogt Auvibel uitsluitend dat deze te koop aanbiedingen en verkopen met eerbiediging van de Auteurswet zouden plaatsvinden.
Dit betekent dat de buitenlandse webshops de dragers op hun website te koop aanbieden met vermelding, voor in België gevestigde eindgebruikers, van de vergoeding voor eigen gebruik en dat ze bij de verkoop van dragers aan in België gevestigde eindgebruikers daadwerkelijk de vergoeding voor eigen gebruik aanrekenen, daarvan tijdig aangifte doen bij Auvibel en deze vergoeding betalen aan Auvibel.
In plaats van deze activiteiten te belemmeren, heeft Auvibel er een objectief belang bij dat deze verkopen blijven doorgaan, maar dan vergezeld van de noodzakelijke en verplichte aangiftes.
Moet ik op elke drager betalen ook al gebruik ik deze voor mijn filmpjes?
Ja. De wetgever heeft er bewust (en ook om praktische redenen) voor geopteerd om het recht op vergoeding te vestigen op alle dragers die gebruikt kunnen worden voor het reproduceren van geluids- en audiovisuele werken, zelfs in het specifiek geval van de vraagsteller, indien de dragers worden gebruikt voor het kopiëren van persoonlijke documenten en/of werken die niet auteursrechtelijk beschermd zijn.
De overheid heeft dit als volgt gemotiveerd: "het aanwenden van de techniek van het forfait zou weliswaar met zich brengen dat de gevraagde vergoeding voor iedereen zal gelden en dus ook voor de verbruikers die geen sluikopnamen maken (dat is onder meer het geval wanneer de videocassettes alleen dienen om een familiefeestje op beeld vast te leggen). De techniek van het forfait lijkt in de praktijk niettemin de enig mogelijke te zijn." (Gedr. St. Kamer, Verslag, 473/33-91/92, p. 266.)
Vrij verkeer van goederen in Europa?
De toepassing van de thuiskopievergoeding in België vormt geen inbreuk op artikel 28 van het EG-verdrag die handelt over de maatregelen van gelijke werking als kwantitatieve beperkingen.
In een geval gelijkaardig aan dat van de thuiskopie(1) oordeelde de Raad van State op 2 februari 2004 in arrest nr. 127.673 dat :
* niet werd aangetoond dat de bestreden vergoeding(2) ruim hoger zou liggen dan de vergoedingen die in andere lidstaten bestaan;
* de vergoeding van toepassing is op het in België op de markt brengen van alle goederen, ingevoerd of niet en dat zij dus zowel rechtens als feitelijk dezelfde invloed heeft op de verhandeling van nationale producten en op die van producten uit andere lidstaten;
* de vergoeding dan ook bezwaarlijk kan worden beschouwd als een maatregel die de handel tussen de lidstaten, al dan niet rechtstreeks, daadwerkelijk of potentieel kan belemmeren in de zin van de rechtspraak van het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap.
(1) Dit arrest gaat over de vergoeding voor reprografie die geïnd wordt door Reprobel, maar de vergoeding voor het kopiëren voor eigen gebruik die geïnd wordt door Auvibel is gebaseerd op dezelfde wet.
(2) In casu de vergoeding voor reprografie.
maw, de koper moet z'n cdekes niet aangeven, de verkoper moet die vergoeding doorrekenen wanneer hij z'n cdekes aan een Belg verkoopt.
- Trojan
- Elite Poster
Dat is belachelijk. Dan zou men evengoed hetzelfde kunnen doen met btw en aan elke klant zijn pas vragen en het tarief van zijn land kunnen/moeten aanrekenen. Het verbaasd mij dat hier nog geen veroordeling op is gekomen vanuit europa, zoals op de recente extra heffing op harde schijven, usb stick ed.
Dan is het toch maar best om in uw wagen te stappen ipv ze via een webshop te bestellen.
Dan is het toch maar best om in uw wagen te stappen ipv ze via een webshop te bestellen.