baterij pictogram weg in systeemvak

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
murdock
Member
Member
Twitter: murdockdeechte
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb een netbook van asus de eepc 1101HA nu heb ik onlangs een beta versie erop gezet van advanced systeem care en sindsdien is mijn batterij icoontje en antivirus icoon weg uit mijn start balk rechts. ik heb al eens gezien via het configuratie scherm en daar staat het vinkje picogram altijd weergeven in het systeemvak aangevinkt. de antivirus heb ik al eens opnieuw geprobeerd te installeren maar helpt ook niet,ook een systeem herstel werkt niet.
wie weet hoe ik dat moet oplossen? wie weet raad?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

voor de batterij, probeer die eens uit te vinken, toepassen, en dan weer aan te vinken, vroeger had ik ook wel eens die problemen in WinXp
antivirus weet ik geen raad, ofwel komt het door die beta system care, kan je die niet eens vervangen door een officiele?

greetz

edit = http://support.asus.com/download.aspx?S ... B7thq87JM8

kijk hier even ;)
murdock
Member
Member

dank u voor u voorstel,ik heb dat reeds gedaan maar helpt niet, batterij icoon is en blijft weg. de beta versie van sysem care is er al af en vervangen door de officieele versie.
zou het niet helpen moest ik eens proberen win xp te herstellen met de instal cd
wie kan me helpen?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Ik kan je waarschijnlijk niet echt helpen met je battery icon (ook al heb ik wel een logica), maar ik kan je wel raad geven: 1-click tools zoals System Care liggen niet echt heel goed bij mij, gezien je zeer weinig controle hebt over wat er gebeurt. Ik zou dus echt (indien het binnen de mogelijkheden ligt) overstappen naar alternatieven om het register en de schijf te schonen.

Eerst en vooral: ben je in het configuratiescherm al naar energiebeheer geweest? Ik ben niet zeker (ik werk al 1,5 jaar niet meer met XP) maar misschien zijn er daar wel mogelijkheden.

Mijn logica is de volgende:

De optie voor weergave van het icoon is waarschijnlijk overgeschreven door een registerregel. Zelf zoeken heeft denk ik weinig zin. Daarom: heb je een registry backup van voor het probleem? Zo ja, probeer eens te importeren. (al dan niet via het programma System Care of via de Register Editor van Windows zelf).

Een repair van Windows XP.. tsja, wat doet zoiets? Ik heb het al regelmatig moeten toepassen, maar veel verandering achteraf merkte ik nooit. Een nieuwe installatie is omslachtig, zal meer uithalen, maar is vrij tijdrovend en misschien niet altijd even simpel toe te passen.

Ik zou eerst gewoon even kijken of er een backup van het register is. Zo niet, dan kan je eventueel via HiJackThis of CCleaner registerproblemen (laten) opsporen. In elk geval, bij nood aan meer info, vraag gerust.
To download or not to download, that's the question.
murdock
Member
Member

Ik heb al via het configuratie scherm gaan zien en daar staat alles goed.op mijn gevoone pc heb ik systeem care ook maar dan geen beta en daar werkt alles zoals het hoort.
Met welke tools onderhoud jij u pc? Welke programs heb jij buiten u antivirus om nr pc te onderhouden?
Hoe ik dit oplossen moet weet ik niet hoor

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Ik gebruik persoonlijk MalwareBytes' Anti Malware. Nu, eigenlijk gebruikte. Laatst had ik het probleem dat ik op geen enkel profiel nog kon inloggen door een verkeerde installatie. Na onderzoek bleek MBAM de boosdoener. Sindsdien ben ik er vrij voorzichtig mee.

Voor de rest gebruik ik CCleaner. Hiermee onderzoek ik ook het register (maar enige voorzichtigheid is wel vereist).
Daarnaast HiJackThis (niet echt onderhoud, meer anti-crapware), maar ook hier is voorzichtigheid vereist.

Avast Antivirus 6 is mijn vaste antivirus (zeer handig, een sandbox waarin je besmette bestanden toch kan draaien zonder risico). Ik heb wel al ervaren dat je best minstens een dual core hebt, want Avast kan vrij traag werken op een single core..

Indien gewenst mag je altijd eens HiJackThis draaien en het logbestand posten. Misschien is er wel een onzuiverheid die kan verholpen worden.
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”