Mijn eerste proximus factuur...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Even mijn bemerkingen over mij recente overstap naar Proximus (meer bepaald het comfort 10 abo)...

Ten eerste: mijn nummer werd overgedragen op 5 mei. Mijn factuurperiode begint blijkbaar de 13e van de maand. Op mijn eerste factuur werd dus voor de periode van 5 tot 12 mei de volledige 10 euro aangerekend, omdat de facturatieperiode loopt van 13 april tot 12 mei. "Geen probleem" volgens de klantendienst, het niet gebruikte belkrediet gaat naar volgende maand. Waarom laat men de facturatieperiode niet beginnen op het moment dat een nummer effectief actief wordt?

Ten tweede: ik heb gedurende die eerste week 10 minuten naar De Lijn gebeld, een 070 nummer. Ik weet dat dit een relatief duur nummer is, maar je zou denken dat dit gewoon van het belkrediet afgaat. Niet dus. Gesprekken naar speciale nummers zijn altijd los van het belkrediet te betalen. Bij de bestelling staat bij de voorwaarden: "Alle prijzen zijn inclusief btw. Bellen en sms'en naar alle vaste en mobiele netwerken in België, behalve naar speciale nummers (voting, 0900, enz.). " -> Die tweede zin is wel heel dubbelzinnig.

Weet er trouwens iemand een email adres ofzo waar ik met dergelijke klachten terecht kan? Bij de klantendienst (op het nummer 6000) weten ze me enkel te vertellen dat dit wel degelijk juist is.
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Wat betreft het eerste is het niet normaal, (minstens) tot voor kort was het zo dat de eerste x-aantal dagen prorata werd berekend...
Zouden ze dat veranderd hebben? Of misschien krijg je nog een correctie op de volgende factuur. Uit ervaring weet ik dat de eerste twee facturen dikwijls een kluwen zijn, maar dat het uiteindelijk allemaal op z'n pootjes komt en juist is. Ik zou dus nog eventjes afwachten wat dit betreft.

Wat betreft het tweede moet ik je teleurstellen: een 070-nummer is een premiumnummer en dus een speciaal nummer; waarmee ik niet wil zeggen dat het niet lastig is dat het bovenop je maandelijkse 'belwaarde' komt, maar dat zijn de regels zoals je al aanhaalt. Ik vind het trouwens persoonlijk ook niet kunnen dat een 070-nummer zo duur is voor gsmgebruikers, zelfs buitenproportie méér dan via vaste lijn (75ct BASE tov max 17.5 BGC). Het infonummer van DeLijn is een 070-nummer, dat was beter 078 geweest zoals Proximus (078-15 6000) als alternatief voor de 6000)...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Ik zal inderdaad wel wat afwachten en alles goed in het oog (proberen) te houden.

In verband met eerste probleem kan je je trouwens nog dingen afvragen. Ik heb de eerste 4 maanden 50% korting op het internetabonnement. Geldt die eerste week nu als volledige maand? Dan krijg ik dus maar korting gedurende 3 maanden en één week. Ofwel wordt op de vijfde factuur nog 3 weken korting aangerekend. Dat wordt dus ook nog afwachten en hopen dat ik er binnen 4 maanden aan denk van dit na te kijken!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Bij mijn weten heef proximus 2 of 3 vaste billcycles. En daardoor doen ze dat op die manier. Vind het ook geen juiste manier van werken maar de overschot gaat inderdaad mee over en wordt als eerste opgebruikt. Dus als je altijd voor 10€ verbruikt of meer dan gaat da altijd mee over.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”