audio/video over telefoonkabel?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Hallo,

Ik heb een stuk telefoonkabelnetwerk liggen in huis dat niet meer in gebruik is. Recente kabels, RJ11 aansluitingen, 4 draadjes. Zou het mogelijk zijn om via die kabels video en audio te versturen via de composiet aansluitingen? (geel video, zwart en rood audio)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Neen dat is niet mogelijk. :nono:
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, als ik het moeten testen had ik veel moeten knoeien en tijdverliezen. Dan maar de telefoonkabel vervangen door coax.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

moest het een recente utp-kabel zijn, zie: http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3959 uw coax is waarschijnlijk goedkoper :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

WalterB1 schreef:Dan maar de telefoonkabel vervangen door coax.
Dan heb je nog wel geen audio als je spreekt over composiet video.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

rf modulator en aan de andere kant van de coax een TV?

Maar ik geef toe dat de ts niet helemaal duidelijk is wat z'n wensen betreft.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

mijn wensen zijn het doorsturen van TV-signaal naar een paar kamers verder. Ik heb een digicorder als bron en analoge kabel. Ik heb nog coax data-kabel liggen dat ik dacht te gebruiken. Stevige koperen kern, laag plastiek, koperdraden daar rond en dan een buitenlaag.

Ik sluit die aan op een TV op de analoge kabel en analoge tuner en met een T-stuk ook op een RF-modulator via de scart de digicorder. Zo heb ik de posten direct analoog en heb ik ook een "digicorder-post". Heb zoiets heel lang geleden ook gedaan met een analoge canaal+ tuner om in het ganse huis een extra kanaal, canaal+ , aan de kabel toe te voegen. Werkte perfect.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik vrees dat de kwaliteit van je D"igicorder kanaal" dan maar bedroevend zal zijn (composite video wat al het slechtste is nog eens opnieuw gaan modulere en demoduleren in je TV).
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Ja, ik heb het in een testopstelling getest en het trekt op niets, al werkt het wel. Ik herinner mij niet dat het vroeger zo'n slecht beeld was in een gelijkaardige opstelling. Ook enkel analoge kabel is zeer matig. Ik zal het op een andere wijze moeten doen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Hangt veel af welke modulator je gebruikt en welke tv je hebt... met een goeie modulator & een oude tv is de kwaliteit niet slechter dan analoge kabel tv.
Op een 47" Led valt er in ieder geval niet naar te kijken, maar tot 32" is het voor mijn part aanvaardbaar.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de digicorder verplaatst naar de 2de lokatie en 30 meter coaxkabel getrokken (zal nog iets korter worden) en 30 UTP cat 6. En dat werkt goed. Maar wat wel opgevallen is dat de keuze van de kabel echt een verschil maakt. De gebruikte coaxkabel van 30 meter is eigenlijk kabel voor sateliet.

Met een andere coaxkabel, die veel korter was maar wel voor kabel-tv had ik enkel bepaalde zenders. Wel goed beeld. Diverse andere zenders kwamen niet door, geen signaal. Ik heb het ook getest met een analoge signaalversterker ertussen en dan had ik meer zenders maar sommige nog steeds niet.

Met de veel langere satelietcoax en zonder versterker heb ik ze allemaal. De ene kabel is de andere niet.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”