Hallo,
Al enkele maanden maakt onze software gebruik van een webservice om gegevens op te halen van een server, dit werkte ondertussen al 6 maand zonder problemen maar sinds vorige week is het bij enkele klanten onmogelijk om gegevens op te halen via deze webservice, dit fenomeen doet zich steeds voor bij belgacom klanten. Wanneer ik de webservice url ingeef in hun browser krijg ik als resultaat een lege pagina (normaal geeft dit een pagina met de beschrijving van de functies). Wanneer deze klanten met dezelfde pc via een ander netwerk de gegevens proberen op te halen lukt dit wel dus het probleem is niets lokaal. De aanvragen bereiken ook onze server niet dus het probleem moet ergens ertussen zitten. Het gaat hier om een uitgaande verbinding en enkel het webservice gedeelte van de url werkt niet. Zou het kunnen dat deze specifieke url ergens op een blacklist staat ofdat er een lege pagina in de cache van een proxyserver zit die steeds wordt terug gegeven?
Alvast bedankt,
Joris
Webservice niet beschikbaar bij Belgacom klanten
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
Dit is nog bereikbaar ja,
Wanneer ik dit bij de klant test heb ik volgende situatie:
https://een.web.adres/a/eenpagina.aspx werkt
en
https://een.web.adres/b/eenwebservice.asmx werkt niet (komt ook nooit aan bij server)
Bij het meerendeel van de klanten werkt dit wel, en bij klanten die bij telenet zijn aangesloten hebben we dit probleem niet voor. Het programma maakt ook nog gebruik van een 2e webservice en die werkt wel zonder problemen.
mvg,
Joris
Wanneer ik dit bij de klant test heb ik volgende situatie:
https://een.web.adres/a/eenpagina.aspx werkt
en
https://een.web.adres/b/eenwebservice.asmx werkt niet (komt ook nooit aan bij server)
Bij het meerendeel van de klanten werkt dit wel, en bij klanten die bij telenet zijn aangesloten hebben we dit probleem niet voor. Het programma maakt ook nog gebruik van een 2e webservice en die werkt wel zonder problemen.
mvg,
Joris
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
.asmx gaat dat via poort 80 ?
Poorten 23, 80 en 443 zijn bij Belgacom standaard gesloten, maar je kan die open zetten.
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... kw/poorten
Poorten 23, 80 en 443 zijn bij Belgacom standaard gesloten, maar je kan die open zetten.
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... kw/poorten
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
Het gaat hier om een uitgaande verbinding, deze poorten zijn enkel gesloten voor inkomende verbindingen. De gebruikte poort is 443 (https), dit kan het probleem niet zijn omdat de website zelf wel werkt (ook https).
mvg,
Joris
mvg,
Joris
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Inderdaad uitgaande poort
Al geprobeerd met andere DNS i.p.v. Belgacom ? Moet dan wel bijna een blokkering van Belgacom zijn.

Al geprobeerd met andere DNS i.p.v. Belgacom ? Moet dan wel bijna een blokkering van Belgacom zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
heb voor de zekerheid dit geprobeerd (zonder resultaat) maar de dns moet wel werken, anders zou de website zelf niet kunnen werken.
mvg,
Joris
mvg,
Joris
- meon
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb iets vergelijkbaars voor gehad met een XML-file (publinoa.xml) op media-sites zoals Q-music. Onverklaarbaar, maar die bleef wit op m'n Belgacom-lijn, terwijl al de rest van de site werkte.
Schuldige was uiteindelijk de philips-modem... Geen idee, maar die flipte over die content blijkbaar.
Aangezien een WSDL en SOAP-opdrachten ook XML-data zijn zou hier hetzelfde aan de hand kunnen zijn?
Schuldige was uiteindelijk de philips-modem... Geen idee, maar die flipte over die content blijkbaar.
Aangezien een WSDL en SOAP-opdrachten ook XML-data zijn zou hier hetzelfde aan de hand kunnen zijn?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dan zou de firewall in de modem problemen geven ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- meon
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Mja, waarom die daar überhaupt een check op doet is me ook een raadsel. Maar ik kreeg de pagina wél als ik via VPN ging, of met dezelfde laptop op een andere verbinding ging...
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
Is hier dan een oplossing voor of een weg er rond?
mvg,
Joris
mvg,
Joris
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
De firewall in de philips router heb ik ook eens uitgeschakeld maar dit gaf geen verschil.
mvg,
Joris
mvg,
Joris
- meon
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Het probleem heeft zichzelf bij mij opgelost, maar zonder aantoonbare reden of ingreep hoor. Maar ik begrijp dus wel dat het in jouw geval ook over een Philips modem gaat? Ding eens gereboot? Indien mogelijk eens vervangen door een andere modem (als test)?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
Ondertussen duikt het probleem meer en meer op, bij de meeste klanten gaat het om een philips modem, de laatste melding was een speedtouch modem van begacom. Na een reboot vorige vrijdag of donderdag bij een klant heeft hij een dag kunnen werken en dan zaten we terug met hetzelfde probleem, hierna helpte een reboot niet meer ook niet bij andere klanten). Een andere modem heb ik niet direct ter beschikking maar zal vermoedelijk een van de volgende stappen moeten worden.
mvg,
Joris
mvg,
Joris
-
- Elite Poster
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Reset doen. Philps modems doen soms vreemd ook bv. met wifi via Apple producten (iPad, iPhone) na reset lukt het wel.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik ben ook Belgacom ( Skynet ) klant en kan zelfs beide sites https://een.web.adres/a/eenpagina.aspx en
https://een.web.adres/b/eenwebservice.asmx niet bereiken.
Probeer eens via een Belgacom klant uw probleem voor te legggen aan het "Belgacom Customer Help Center" . Onlangs ben ik geholpen geweest omdat "http://timestamp.verisign.com/scripts/timestamp.dll" ook niet bereikbaar was via de "normale" weg ( maar wel via proxy.skynet.be ) .
https://een.web.adres/b/eenwebservice.asmx niet bereiken.
Probeer eens via een Belgacom klant uw probleem voor te legggen aan het "Belgacom Customer Help Center" . Onlangs ben ik geholpen geweest omdat "http://timestamp.verisign.com/scripts/timestamp.dll" ook niet bereikbaar was via de "normale" weg ( maar wel via proxy.skynet.be ) .
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:26
Hebben het probleem gevonden na veel zoekwerk, blijkbaar is het Belgacom IP adresschema recent gewijzigd waardoor er een ongewenste IPadres filtering heeft plaatsgevonden in onze server. In allegeval bedankt voor de reacties.
mvg,
Joris
mvg,
Joris