hallo,
wat zoek ik een gsm met gps.
de vraag is welke android , windows mobile
denk bvb aan Nokia , nuvifone A 10 - A 50.
wel graag iets met gratis kaart update's.
zelf route's laden , zelf poi's installen.
coordinaten ingeven zou ook handig zijn.
dan iets dat lang werkt met gps ( 8 uur zonder laden ) een utopie ?
dus graag voor en nadelen .
graag ook info , over gsm's waar men navigatie kan op installeren.
graag ook werkend zonder constante wifi (roaming in buitenland)
alle info welkom.
Aankoop advies gsm met gps.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dan is je keuze al snel beperkt tot Nokia denk ik (gratis kaarten die constant worden geupdate en op je device staan).fendtje schreef:graag ook werkend zonder constante wifi (roaming in buitenland)
In het andere geval ga je echt commerciele navigatie software moeten aanschaffen, met de specifieke landen en updates.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Hmmz,... Ik zou graag nen auto hebben met trappers en maar 2 wielen.
Het voordeel van een GSM tov een Satnav = juist de internetverbinding, als je die niet wil, wat is het nut dan gps op uw GSM ?
Navigatie = Tomtom koning
Routeplanning = Garmin keizer
Het voordeel van een GSM tov een Satnav = juist de internetverbinding, als je die niet wil, wat is het nut dan gps op uw GSM ?
Navigatie = Tomtom koning
Routeplanning = Garmin keizer
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
De batterij van je GSM zal in ieder geval héél kort meegaan, dus een autolader is aan te raden.
Tgoh handig is het natuurlijk, maar laten we eerlijk zijn 'k heb een afgeprijsde GPS op de kop kunnen tikken voor 50€ (1/3 prijs), natuurlijk niet te vergelijken met een toestel van 300€, maar het doet ook z'n werk meer dan voldoende voor me.
Hiermee bedoel ik maar, is het noodzakelijk om een gecombineerd toestel te kopen, als je wat uit je doppen kijkt
Tgoh handig is het natuurlijk, maar laten we eerlijk zijn 'k heb een afgeprijsde GPS op de kop kunnen tikken voor 50€ (1/3 prijs), natuurlijk niet te vergelijken met een toestel van 300€, maar het doet ook z'n werk meer dan voldoende voor me.
Hiermee bedoel ik maar, is het noodzakelijk om een gecombineerd toestel te kopen, als je wat uit je doppen kijkt

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
...maar om op uw vraag te antwoorden.
Een Nokia met Ovimaps, ten eerste zijn de maps gratis (te downloaden, zodat je ze niet via een dure verbinding live van het net hoeft te plukken) en ten tweede omdat je ook Sygic mobile kan gebruiken op Symbian.
Het hangt allemaal of hoeveel geld je er tegenaan wil kletsen natuurlijk.
Persoonlijk zou ik nooit meer een Nokia kopen, puur omdat hun os outdated is, maar ik heb ook een Tomtom live en een Garmin in de wagen liggen, de Gps functie van m'n Gsm gebruik ik nog amper. (citytrip en niet weten waar je staat eens je uit de metro bent)
Owja, de nieuwe Tomtom live Satnavs (vanaf 230€), hebben een google search, flistpalen, verkeersinfo enz. voor 50€ per jaar die in zowat heel Europa werkt (dus zonder dure roaming) als je veel buitenlandse kilometers doet kan daar geen enkele GSM tegen op.
Een Nokia met Ovimaps, ten eerste zijn de maps gratis (te downloaden, zodat je ze niet via een dure verbinding live van het net hoeft te plukken) en ten tweede omdat je ook Sygic mobile kan gebruiken op Symbian.
Het hangt allemaal of hoeveel geld je er tegenaan wil kletsen natuurlijk.
Persoonlijk zou ik nooit meer een Nokia kopen, puur omdat hun os outdated is, maar ik heb ook een Tomtom live en een Garmin in de wagen liggen, de Gps functie van m'n Gsm gebruik ik nog amper. (citytrip en niet weten waar je staat eens je uit de metro bent)
Owja, de nieuwe Tomtom live Satnavs (vanaf 230€), hebben een google search, flistpalen, verkeersinfo enz. voor 50€ per jaar die in zowat heel Europa werkt (dus zonder dure roaming) als je veel buitenlandse kilometers doet kan daar geen enkele GSM tegen op.
Laatst gewijzigd door iceke 16 mei 2011, 12:42, in totaal 1 gewijzigd.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
HTC Locations biedt turn-by-turn navigatie zonder data verbinding.
Een "eeuwigdurende" licentie voor West-Europa kost iets van een 35 euro.
Flitslocaties in West-Europa iets van 10 euro per jaar.
Een "eeuwigdurende" licentie voor West-Europa kost iets van een 35 euro.
Flitslocaties in West-Europa iets van 10 euro per jaar.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Om voornamelijk dezelfde reden als iceke zou ik geen nokia komen als smartphone. Ik heb dat enkele maanden geleden eens bestudeerd toen ik naar het buitenland moest, want ik had enkel Google Maps voor in België (+dataverbinding). Hieronder hetgeen ik mij nog kan herinneren, misschien kan het helpen. Niet iedere applicatie zal voldoen aan uw eisen.
Navigatie op Android
> Navdroyd (€5): werkt met Openstreetmaps
> Google Navigation (€0), maar wel dataverbinding nodig, al zouden daar misschien oplossingen voor komen
> Sygic Navigation (vanaf €10)
(> Maverick (€0/5): werkt met cachen van kaarten voor later offline te gebruiken, maar niet echt een gps)
> Copilot (€50)
> ...
Navigatie op Android
> Navdroyd (€5): werkt met Openstreetmaps
> Google Navigation (€0), maar wel dataverbinding nodig, al zouden daar misschien oplossingen voor komen
> Sygic Navigation (vanaf €10)
(> Maverick (€0/5): werkt met cachen van kaarten voor later offline te gebruiken, maar niet echt een gps)
> Copilot (€50)
> ...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ik heb een tijdje een HTC Touch Pro2 (met stabiele custom firmware) gebruikt met Sygic Mobile Maps.
Sygic kan ik alleen maar aanraden! Alleen had ik wat pech met een rit van +/- 800km die m'n HTC toen niet volledig kon berekenen, dus telkens tussenstappen genomen.
Sygic kan ik alleen maar aanraden! Alleen had ik wat pech met een rit van +/- 800km die m'n HTC toen niet volledig kon berekenen, dus telkens tussenstappen genomen.