uploadsnelheid Gmail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben aan't kijken om over te stappen op VDSL. Belgacom Comfort internet of Scarlet . Ik zou TV erbij nemen, dan krijg ik VDSL in beide gevallen.
De hogere uploadsnelheid (3,5 Mb/s) van Scarlet/Favorite lijkt me alleen interessant tijdens het versturen van e-mails met grote bijlagen.
Nu heb ik ADSL met slechts 380 Kb/s upload en haal ik die snelheid met Gmail. Hoe zit dat met VDSL ? Kan je naar Gmail verzenden met 3,5 Mbit/s. Of hebben hun servers beperking op dat vlak ? Iemand ervaring ?

Als Gmail beperkt zit op bv 1,5 Mb/s upload dan heb ik voldoende aan Comfort internet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Als het maar wat mailtjes forwarden is, heb je niet zo veel upload nodig omdat de mails met bijlagen op de server staan.
(Wat zeker bij een POP-server niet het geval is).
Verder is het misschien veel handiger voor jouw om een client te gebruiken zoals windows mail, dan kan het uploaden op de achtergrond gebeuren,...

Verder ben ik blij dat je verder denkt dan enkel download alleen want voor velen is dat het enige dat telt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

ik gebruik nog steeds Outlook Express met POP3. Dus alles moet over de DSL-lijn...
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Indien mogelijk, probeer een IMAP-server, ik denk dat dit grotendeels doet wat je vraagt (al wordt dit niet ondersteunt bij provider email helaas).
Je zou eventueel je mails van je provider kunnen forwarden naar gmail, of ze via gmail ophalen om het verschil nu al te testen.
Met nog een beetje aanpassen kan je zelfs via je provideradres sturen via gmail ook.
Het proberen waard zou ik zeggen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

MarkDM schreef:Ik ben aan't kijken om over te stappen op VDSL. Belgacom Comfort internet of Scarlet . Ik zou TV erbij nemen, dan krijg ik VDSL in beide gevallen.
De hogere uploadsnelheid (3,5 Mb/s) van Scarlet/Favorite lijkt me alleen interessant tijdens het versturen van e-mails met grote bijlagen.
Nu heb ik ADSL met slechts 380 Kb/s upload en haal ik die snelheid met Gmail. Hoe zit dat met VDSL ? Kan je naar Gmail verzenden met 3,5 Mbit/s. Of hebben hun servers beperking op dat vlak ? Iemand ervaring ?
Als Gmail beperkt zit op bv 1,5 Mb/s upload dan heb ik voldoende aan Comfort internet.

Belgacom VDSL, internet intense:

Daarnet met Google Docs een bestandje van 18MByte geüpload -- via windows taakbeheer bekeken: upload zat de ganse tijd tussen 3,8% en 4,5% van 100Mbit. Waarbij meeste tijd dicht bj 4,5% Dus een upload aan gemiddeld meer dan 4,2 Mb/s

Niet slecht dacht ik voor een internet intense op 4,5 Mb
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Probeer je vooraf te informeren welk profiel je kan hebben.
Ik heb Favorite, maar mijn profiel is 20/2, dus ik kan slechts aan 2 Mbps uploaden, en niet aan de theoretische 3.5 die bij mijn abonnement hoort.

En je hebt gelijk dat tegenwoordig de upload eerder de bottleneck dan de download.
Dat ik voor download 20 ipv 25 hebt, maakt me niet uit, maar 3.5 upload zou zeer welkom zijn.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Zonet even getest, 16 MB uploaden ging razendsnel, dus ik vermoed dat ik de 12 Mbit upload hier volledig gebruik :wink:
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

fvhbrugge schreef:Belgacom VDSL, internet intense:
Daarnet met Google Docs een bestandje van 18MByte geüpload -- via windows taakbeheer bekeken: upload zat de ganse tijd tussen 3,8% en 4,5% van 100Mbit. Waarbij meeste tijd dicht bj 4,5% Dus een upload aan gemiddeld meer dan 4,2 Mb/s
Niet slecht dacht ik voor een internet intense op 4,5 Mb
Zo'n testje zocht ik. Bedankt.
Het gaat dus toch sneller dan 1,5 Mbps
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Ik heb het zonet eventjes getest, maar ik haal maar 500 kpbs bij het uploaden in Google Chrome (Gmail).
Ik weet niet of dat een limiet door mijn computer (Chrome) of door Gmail is.

Testen via SMTP is niet gelukt omdat dat hier niet staat ingesteld.

PS: Ja, ik heb 3.5 Mbps upload en bij de rest haal ik dat wel.
Bijlagen
uploaden.png
(12.82 KiB) Nog niet gedownload
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Gmail trekt zelf 75mb upload op het belnet netwerk dus 3.5mb zal wel geen probleem vormen...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”