Ik heb deze namiddag een belletje gedaan met Telenet en daar kwam het volgende uit de lucht gevallen..
In 2007 ben ik samen met een maat van mij gaan samenwonen, ik woonde daarvoor nog bij mijn ouders thuis, hij woonde al alleen.
Het originele plan was om zijn internet & tv mee over te zetten naar het nieuwe adres, maar aangezien er ongeloofelijk veel problemen waren die maar niet opgelost raakten hebben we mijn abo overgezet naar het nieuwe huis en hebben mijn ouders een nieuw abonnement genomen.
We hebben toen gekozen voor een Turbonet XL Shake van 75€ per maand
Die rekening kregen we inderdaad maandelijks, maar daar kwam ook nog is een aparte rekening bij voor de televisie..
Huur Digicorder, Abonnementskosten & Auteursrechten
Ik heb deze rekeningen dan ook altijd maar betaald, aangezien ik ervan uit ging dat alles goed geregeld was ( mijn moeder kreeg namelijk ook een rekening van haar nieuw abonnement ). Maandelijk was dat een bedrag van 21.33 euro..
Op 3 Februari bel ik naar telenet om een verhuis te regelen en kiezen we opnieuw voor een Shake, deze keer de Fibernet 60 + TV ( 64.95€/maand als ik mij niet vergis? ), en ook nu lijkt dit geen probleem te vormen, ze zetten mij zogezegd over naar een Shake, al was er wel een probleem dat het verkeerd was doorgegeven aan hun kant, waardoor ik de eerste maand een rekning zou krijgen van 140 euro ipv 50euro wat de standaard verhuiskost is
Vandaag krijg ik dan inderdaad die rekening in de brievenbus, 137.33 euro
Ik bel lichtjes geirriteerd naar de helpdesk, ze wisten namelijk 4 maanden geleden al dat ik deze foute rekening ging krijgen en toch zetten ze het niet recht.. maar goed, so be it.
De persoon die ik aan de lijn krijg is zeer behulpzaam, en ze merkt op dat ik geen shake-tarief betaal, omdat ze blijkbaar mijn televisieabonnement niet hadden overgezet van mijn oud adres ( bij mijn moeder ) naar mijn nieuw adres. Enkel internet was op dat adres overgezet
Ze zet het allemaal recht en ik vraag natuurlijk hoe het zit met het bedrag dat ik teveel heb betaald, maar daar zegt ze op dat het simpelweg niet terugbetaald zal worden, maar dat ik wel 2 maand gratis internet krijg. Volgens haar is het mijn verantwoordelijkheid om mijn rekeningen te controleren voor ik ze betaal, maar goed, als ik ze niet betaal sluiten ze mijn internet wel af..
Ook het feit dat er 2 verhuizen over zijn gegaan waar de helpdesk van telenet het gewoon zelf niet meld dat dit fout staat soort mij enorm! Als ik een shake bestel, ga ik ervan uit dat ik het shaketarief op mijn volgende aanrekening te zien zal krijgen?
Iemand die weet of dit zomaar kan? Waar kan ik hiervoor "klacht" indienen? Hoe groot de kans is dat ik dat bedrag terugkrijg?
In totaal hebben we dat dacht ik 35 maanden betaald, wat neerkomt op 746,55 euro
Sorry voor de wall of text, en alvast bedankt voor de moeite