Telenet aanrekeningen verkeerd

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
GillieConCarne
Starter
Starter

Goeieavond iedereen..
Ik heb deze namiddag een belletje gedaan met Telenet en daar kwam het volgende uit de lucht gevallen..
In 2007 ben ik samen met een maat van mij gaan samenwonen, ik woonde daarvoor nog bij mijn ouders thuis, hij woonde al alleen.
Het originele plan was om zijn internet & tv mee over te zetten naar het nieuwe adres, maar aangezien er ongeloofelijk veel problemen waren die maar niet opgelost raakten hebben we mijn abo overgezet naar het nieuwe huis en hebben mijn ouders een nieuw abonnement genomen.
We hebben toen gekozen voor een Turbonet XL Shake van 75€ per maand
Die rekening kregen we inderdaad maandelijks, maar daar kwam ook nog is een aparte rekening bij voor de televisie..
Huur Digicorder, Abonnementskosten & Auteursrechten
Ik heb deze rekeningen dan ook altijd maar betaald, aangezien ik ervan uit ging dat alles goed geregeld was ( mijn moeder kreeg namelijk ook een rekening van haar nieuw abonnement ). Maandelijk was dat een bedrag van 21.33 euro..

Op 3 Februari bel ik naar telenet om een verhuis te regelen en kiezen we opnieuw voor een Shake, deze keer de Fibernet 60 + TV ( 64.95€/maand als ik mij niet vergis? ), en ook nu lijkt dit geen probleem te vormen, ze zetten mij zogezegd over naar een Shake, al was er wel een probleem dat het verkeerd was doorgegeven aan hun kant, waardoor ik de eerste maand een rekning zou krijgen van 140 euro ipv 50euro wat de standaard verhuiskost is

Vandaag krijg ik dan inderdaad die rekening in de brievenbus, 137.33 euro
Ik bel lichtjes geirriteerd naar de helpdesk, ze wisten namelijk 4 maanden geleden al dat ik deze foute rekening ging krijgen en toch zetten ze het niet recht.. maar goed, so be it.

De persoon die ik aan de lijn krijg is zeer behulpzaam, en ze merkt op dat ik geen shake-tarief betaal, omdat ze blijkbaar mijn televisieabonnement niet hadden overgezet van mijn oud adres ( bij mijn moeder ) naar mijn nieuw adres. Enkel internet was op dat adres overgezet

Ze zet het allemaal recht en ik vraag natuurlijk hoe het zit met het bedrag dat ik teveel heb betaald, maar daar zegt ze op dat het simpelweg niet terugbetaald zal worden, maar dat ik wel 2 maand gratis internet krijg. Volgens haar is het mijn verantwoordelijkheid om mijn rekeningen te controleren voor ik ze betaal, maar goed, als ik ze niet betaal sluiten ze mijn internet wel af..
Ook het feit dat er 2 verhuizen over zijn gegaan waar de helpdesk van telenet het gewoon zelf niet meld dat dit fout staat soort mij enorm! Als ik een shake bestel, ga ik ervan uit dat ik het shaketarief op mijn volgende aanrekening te zien zal krijgen?

Iemand die weet of dit zomaar kan? Waar kan ik hiervoor "klacht" indienen? Hoe groot de kans is dat ik dat bedrag terugkrijg?
In totaal hebben we dat dacht ik 35 maanden betaald, wat neerkomt op 746,55 euro

Sorry voor de wall of text, en alvast bedankt voor de moeite :D
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Bij elke provider waar er iets mis loopt met de facturatie wordt dat rechtgezet bij de volgende facturen.
Je zal bijna nooit geld terug krijgen in zo een geval.
GillieConCarne
Starter
Starter

Ja nee dat verwacht ik ook niet, maar de persoon aan de lijn beweerde dat ze niet meer kon doen dan mij die 2 maanden "gratis" compensatie geven
Indien ik dat bedrag zou kunnen recupereren in mijn volgende aanrekeningen, graag.. Maar hoe regel ik dat dan? Bij wie kaart ik dat aan?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Ze moeten het bedrag dat je teveel betaald hebben compenseren op de volgende facturen.
Nog eens bellen kan altijd wondereen doen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bellen en vragen naar iemand van kwaliteitscontrole, die kunnen veel meer doen.
GillieConCarne
Starter
Starter

Net van de lijn met de helpdesk..
Ze wouden mij NIET doorverbinden met kwaliteitscontrole omdat ze vond dat zij mij kon helpen, ook met haar leidinggevenden mocht ik niet spreken
Toen ik vroeg of ik met iemand anders dan haar mocht spreken zei ze ook gewoon nee.

Gisteren is de verandering doorgevoerd waardoor ik nu enkel nog die shake betaal, maar guess what... het staat OPNIEUW op het oude adres en ik moet een activatie van 3 digicorders betalen, terwijl ik er maar 2 heb..

"Een vergissing aan onze kant meneer"
Uiteindelijk moet ik nu voor de verhuis nog 86.28€ overschrijven, terwijl het tarief voor een verhuis volgens mij 50€ is volgens de website?
Toen ik dat vroeg zei ze dat ik dat nu teveel moest betalen, maar dat er volgende maand 21 euro gecrediteerd zal worden in mijn voordeel

Het maximum dat ze kunnen bieden is 3 maanden compensatie, niets meer, maar ik krijg er zelf maar 2.. Ik neem aan dat 1000€ niet genoeg is om 3 maanden compensatie te krijgen??

Iemand die voor mij een nummer heeft van de kwaliteitscontrole zodat ik ze rechtstreeks kan contacteren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

GillieConCarne schreef:Ze wouden mij NIET doorverbinden met kwaliteitscontrole omdat ze vond dat zij mij kon helpen, ook met haar leidinggevenden mocht ik niet spreken. Toen ik vroeg of ik met iemand anders dan haar mocht spreken zei ze ook gewoon nee.
Vraag gewoon netjes haar naam dan, met de vermelding dat je hier verdere acties op neemt. Of zeg gewoon, "oh, ik heb dus gesproken met X (voornaam zeggen ze altijd) op datum en tijd". Zodra ze zich persoonlijk voelen aangesproken worden ze al meteen heel wat kleiner.
GillieConCarne schreef:Iemand die voor mij een nummer heeft van de kwaliteitscontrole zodat ik ze rechtstreeks kan contacteren?
Hey, het is een communicatie bedrijf... het is daar niet de bedoeling dat je zomaar iemand kan contacteren. Maar serieus, gewoon 015/66.66.66 bellen en via de dienst facturatie of als nieuwe klant je binnen werken. Op die manier krijg je meestal meer gehoor dan gewoon de helpdesk.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

GillieConCarne,

We zouden je graag zo goed mogelijk en zo snel mogelijk willen verder helpen.

Kun je jouw gegevens doorsturen naar mij via PB?

Alvast bedankt,

Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”