Norkring ziet "geen enkel probleem met DVB-T-dekking"

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Norkring, dat de licenties voor digitale ether beheert, is het niet eens met de uitspraken van Telenet-ceo Duco Sickinghe als zou de dekking voor dvb-t (digitale televisie via de ether) binnenshuis onvoldoende zijn. "Op dit moment zijn de testen nog volop bezig en zien wij geen enkel probleem met de vooropgestelde dekking", klinkt het.

Sickinghe had tijdens de bekendmaking kwartaalresultaten van Telenet aangegeven dat het commerciële dvd-t-aanbod van het bedrijf nog even op zich moest laten wachten. Als reden noemde hij de voorlopig nog onvoldoende dekking binnenshuis. "We zoeken nog steeds naar een manier om voldoende dekking binnenshuis te krijgen. We zijn dat samen met Norkring technisch aan het valideren", klonk het.

Bron: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 965541.htm
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

De reden waarom Duco dit zegt, zal alleen maar zijn om zijn eigen kabel te verdedigen, maar ik kan hem deels bijtreden als het enkel gaat over de ontvangst, zonder commerciële belangen erbij te betrekken.

Hier thuis (Antwerpen) heb ik perfecte ontvangst, maar aan de zee (buitenverblijf) is de ontvangst binnen niet zo goed. Regelmatig geeft de decoder aan: "No Signal" en krijg je blokvorming. Sommige dagen gaat het bijna perfect, andere dagen gaat het moeizamer. Vermoedelijk valt dit wel op te lossen door antenne-tweaking, maar daar is Jan Modaal niet mee bezig.

Desalniettemin lijkt mij de huidige dekking zeker voldoende om een commercieel aanbod uit te bouwen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Ik ontvang met binnenhuisantenne (bierblikjes) vrt, telenet, rtbf, Nederland en soms (enkele) Franse.
Maar daarbij moet ik de antenne wil netjes richten in een bepaalde richting en horizontaal of verticaal zetten op een specifieke plaats.
Behalve voor 1 zenderreeks: telenet. Die ontvang ik altijd ongeacht de stand van de antenne ...
Lijkt me dan ook meer een excuus van Telenet om het platform niet te gebruiken en dvb-t ondertussen terug te 'bevriezen'.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Volgens mij is het nergens gespecifieerd dat er overal binnenhuisdekking moet zijn. De VRT geeft/gaf op haar website een kaart met de dekking: dat is met buitenantenne. Zo is de DVB-T hier bedoeld.
Heel dat gedoe van Telenet met DVB-T is gewoon sabotage van het medium. Na meer dan een jaar hebben ze nog niets klaargestoomd. Misschien zijn ze zelfs nog niet begonnen. Ze kopen gewoon tijd en uitstel van een concurentieel platform.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

"Heel dat gedoe van Telenet met DVB-T is gewoon sabotage van het medium. Na meer dan een jaar hebben ze nog niets klaargestoomd. Misschien zijn ze zelfs nog niet begonnen. Ze kopen gewoon tijd en uitstel van een concurentieel platform."

Waarom tolereert de gemeenschap dat ?????
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Ik vind het ook schandalig, telenet probeert het gewoon tegen te houden.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Idd vuil spelletje van Telenet. Ze zijn bang om extra concurrentie te krijgen. Ik heb hier ook goede dekking binnenhuis met een simpel antennetje van 10cm. Ik moet wel zeggen dat 10cm verplaatsen de ontvangst enorm kan beïnvloeden.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”