Belgacom gaat 3G-netwerk agressiever inzetten

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gisteren (woensdag 4 mei) organiseerde Belgacom haar allereerste Twunch. Vanop die Twitter lunch, een korte informele lunch voor het Twitterend volk, wist Kris Vervaet, Vice President Marketing bij Belgacom, te vertellen dat de telecomgigant binnenkort haar 3G-netwerk agressiever zal gebruiken. Is een "Mobile Vikings-killer" in de maak?

Sinds haar oprichting eind 2008, is Mobile Vikings sterk gegroeid. Momenteel telt het mobiele merk van CityLive een stevige 35.000 klanten. Deze groep heeft bewust gekozen voor het merk dat mobiel internet ademt. Mobile Vikings heeft bewezen dat er wel degelijk interesse is in goedkopere mobiele toegang tot het wereldwijde web. Laat het duidelijk zijn: mobiel internet boomt en Proximus wil daar graag een graantje van meepikken. Het mobiele merk van Belgacom wil binnenkort haar 3G-netwerk agressiever gebruiken. Zien we binnenkort dan een "Mobile Vikings-killer"?

Wat precies moet die "killer" voorstellen? Eerst en vooral kijken we naar het product van Mobile Vikings: een prepaidkaart van 15 euro waarbij 15 euro belwaarde inbegrepen is, 2000 sms'jes en 2 GB om mobiel te internetten. Een gelijkaardig product bij Belgacom is de combinatie van MTV Generation 15 (abonnement) met 10.000 sms'jes en 60 belminuten, en de optie IOG Intense met 1 GB volume, wat de totaalkost brengt op 40 euro per maand. Om als "killer" gekwalificeerd te worden, hoeft het product niet op alle vlakken beter te doen dan dat van de Mobile Vikings. Een exacte kopie komt er zelfs, volgens mij, niet. Wat alleszins onontbeerlijk is, is mobiele data tegen een degelijk tarief (goedkoper dan nu, want 5 euro voor 50 MB is duur), met een idem aantal sms'jes en belminuten. Belgacom heeft op de Twunch, noch op Twitter gezegd wat de toekomstige producten zullen inhouden. Begrijpelijk, je wil je concurrenten altijd een paar stappen voor zijn.

Momenteel is Belgacom druk in de weer haar netwerk te vervangen door nieuwe, groenere, meer up-to-date-apparatuur. Het volledige RAN wordt gemigreerd naar apparatuur dat HSPA+ en LTE mogelijk maakt. Dit zijn nieuwe technologieën die hogere mobiele snelheden leveren, tot 100 Mbps. Neem een kijkje op de Proximus website om te kijken hoe het zit in jouw regio.

UB Frontpage
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Ik ben benieuwd wat de nieuwe abonnementen gaan inhouden.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Wat ik erg vind is dat ik nooit eens tegen één van die hoofdmannen van belgacom/proximus mijn mening kan geven.
Ik zou hen eens vragen wanneer ze eindelijk eens overal 3G gaan hebben want op vele plaatsen val je op grps zeker als je ergens binnen gaat, buiten wel 3G maar binnen valt het weg.
Ik zou veel liever hebben ze dat vervelend probleem eerst eens oplossen.
Maar soit; ik blijf nu bij proximus, hun netwerk is het stabielste en meeste 3G ook.
Ge kunt ze kussen
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Gisteren had ik een leuk gesprekje met de Vice President Marketing en nog wat mensen van Innovation en dergelijke. Vrij interessante zaken te zien gekregen. Ik denk dat je er wel op kunt vertrouwen dat ze daar bij Belgacom blijven investeren in hun netwerk. Het is het beste netwerk van België en dat zal het nog wel even blijven ook..

Ik heb daar een 4G/LTE speedtestje gedaan, de resultaten liegen er niet om: 84,22 Mbps downloadsnelheid en 37,56 Mbps uploadsnelheid. :banana:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als gewoon 3G al een echte batterijvreter is, wat moet dat dan met 4G wel niet zijn?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het constant switchen tussen H, 3G en E zorgt voor veel energievreten, heb ik me laten vertellen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

3G verbruikt sowiezo meer (vooral bij actief gebruik: bellen, data uitwisselen), naast het switchen bij slechte ontvangst. Er staan diverse tests op het net die het verbruik tussen 2G/3G vergelijken.

Een ding staat alvast vast: Belgacom zal nooit de goedkoopste worden met hun 3G netwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”