Hey,
sinds kort Internet Favorite met een BBox2.
Het wireless gedeelte van dit toestel laat toch wel echt te wensen over: bereik is een pak minder dan mijn Linksys ADSL modem, snelheid is ook slechts G, maar het ergste is toch wel dat ik de helft van de tijd op mijn netbook het bericht krijg: Limited or no connectivity. (onder Windows XP)
Netbook is een MSI Wind met Intel chipset, maar op mijn HP laptop, ook met Intel chipset, krijg ik het ook regelmatig.
Is dit een bekend probleem? Kan ik hier iets aan doen op de BBox2 of met andere drivers op de netbook?
Soms helpt het om de wireless even af te zetten op de netbook, maar meestal niet.
Dan moet ik de BBox2 herstarten, maar eer die helemaal herstart is zijn we bijna 10 minuten verder.
Supersnel internet via VDSL, maar eer dat op gang is had ik via ADSL al wel alles kunnen doen wat ik wilde doen...
BBox2: Limited or no connectivity
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Als je tevreden was met de mogelijkheden van je Linksys, probeer dan de Linksys aan te sluiten op de BBox2 (indien je deze kan instellen als router-only (bypassen ADSL gedeelte).
Maak dan met de Linksys een eigen PPPoE sessie, zodat deze een extern IP krijgt ... en alles is terug zoals vroeger (enig verschil: je hebt nu VDSL snelheden).
In deze opstelling gebruik je de BBox2 alleen als VDSL modem, de Linksys doet de rest.
Indien je de Linksys niet kan instellen als router, dan kan je deze nog altijd als switch + wireless AP gebruiken.
In dit geval DHCP uitzetten op je Linksys, de Linksys een LAN IP geven in hetzelfde subnet als de BBox2, en een Linksys LAN poort verbinden met de BBox2.
In deze opstelling gebruik je de BBox2 alleen als modem/router, en de Linksys als wireless G access point ...
Maak dan met de Linksys een eigen PPPoE sessie, zodat deze een extern IP krijgt ... en alles is terug zoals vroeger (enig verschil: je hebt nu VDSL snelheden).
In deze opstelling gebruik je de BBox2 alleen als VDSL modem, de Linksys doet de rest.
Indien je de Linksys niet kan instellen als router, dan kan je deze nog altijd als switch + wireless AP gebruiken.
In dit geval DHCP uitzetten op je Linksys, de Linksys een LAN IP geven in hetzelfde subnet als de BBox2, en een Linksys LAN poort verbinden met de BBox2.
In deze opstelling gebruik je de BBox2 alleen als modem/router, en de Linksys als wireless G access point ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
De Bbox staat standaard al in bridged modus.
De meeste belgacom abonnementen ondersteunen minstens 2 PPPoE-sessies, dus normaal gezien hoef je echt niks te veranderen aan je Bbox.
De meeste belgacom abonnementen ondersteunen minstens 2 PPPoE-sessies, dus normaal gezien hoef je echt niks te veranderen aan je Bbox.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ervan uitgaande dat je linksys router zelf een PPPoE-sessie kan opzetten, hang je de linksys router aan de LAN1-poort van de bbox.
Aan je bbox dien je niks te veranderen, eventueel je wifi uitschakelen.
Je linksys router configureer je dan zoals vroeger.
Zoals Philippe reeds meldde, doet de Bbox in zo'n configuratie enkel dienst als VDSL-modem, je linksys verzorgt dan alle router-functionaliteiten.
Aan je bbox dien je niks te veranderen, eventueel je wifi uitschakelen.
Je linksys router configureer je dan zoals vroeger.
Zoals Philippe reeds meldde, doet de Bbox in zo'n configuratie enkel dienst als VDSL-modem, je linksys verzorgt dan alle router-functionaliteiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb het sinds dit weekend ook...
ik had eens de "voip" vlan actief gezet zodat de "update" kon binnenkomen van Belgacom...
nadien weer toegezet zodat m'n voip dect telefoon weer werkte maar die upgrade is me zuur bekomen...
de "dhcp" in de BBOX2 is helemaal om zeep nu...
range dhcp pool start 192.168.1.200 tot 192.168.1.63 (???) en "vendor id"-rule voor een 3tal mij onbekende toestellen;
geen enkele pc krijgt nog een ip;
heb deze dhcp rule al verwijderd en zelf een correcte van 100-200 willen aanmaken maar dat lijkt niet echt zoden aan de dijk te stellen;
om nu speciaal een router in huis te halen die wel een werkende dhcp heeft?
misschien eens naar factory settings herleiden?
ivm wifi-g/n kun je beter 2 dingen doen
1) kijk eens of je je bbox op een fixed ander wifi kanaal kunt zetten dat minder gestoord wordt door andere wifi zenders
2) zet je linksys op wifi-n only...en je bbox op wifi-g only ... zodat een 54mbit toestel niet heel je wifi-n downgrade
ik had eens de "voip" vlan actief gezet zodat de "update" kon binnenkomen van Belgacom...
nadien weer toegezet zodat m'n voip dect telefoon weer werkte maar die upgrade is me zuur bekomen...
de "dhcp" in de BBOX2 is helemaal om zeep nu...
range dhcp pool start 192.168.1.200 tot 192.168.1.63 (???) en "vendor id"-rule voor een 3tal mij onbekende toestellen;
geen enkele pc krijgt nog een ip;
heb deze dhcp rule al verwijderd en zelf een correcte van 100-200 willen aanmaken maar dat lijkt niet echt zoden aan de dijk te stellen;
om nu speciaal een router in huis te halen die wel een werkende dhcp heeft?
misschien eens naar factory settings herleiden?
ivm wifi-g/n kun je beter 2 dingen doen
1) kijk eens of je je bbox op een fixed ander wifi kanaal kunt zetten dat minder gestoord wordt door andere wifi zenders
2) zet je linksys op wifi-n only...en je bbox op wifi-g only ... zodat een 54mbit toestel niet heel je wifi-n downgrade