Gisteren aan de toog met enkele kameraden

De interne klok bevat bij mijn weten geen synchronisatie. Iedere keer bij het inloggen wordt wel gekeken naar de afwijking, en als deze niet te groot is wordt een correctie aan de server zijde gedaan. Daarom dat zo een toestelletje na jaren toch nog kan inloggen (terwijl het werkelijk misschien wel een paar minuten mis zit kwa tijd).johcla schreef:Er is zeker geen draadloze connectie met een bankserver. Het is wel belangrijk dat de interne klok van de digipass exact loopt. Misschien bevat zo'n digipass een module om via radio-signalen de tijd te syncen, zoals sommige horloges. Dat is een veronderstelling, heb hier nog geen bevestiging of ontkenning van gevonden.
Vreemd toch dat je bij ingebruikname van zo'n nieuwe digipass zijn serienummer moet intikken bij de registratie.johcla schreef:Ik ken het systeem van ING niet, maar vermoed dat dit hetzelfde is als Fortis en KBC
...
Je kan die digipassen trouwens gebruiken met kaarten van andere banken, het protocol is hetzelfde.
...
Yup van KBC/Fortis/Argenta en nog een hoop is het allemaal de Vasco Digipass 810 . ( zijn exact dezelfde bakjes inside .. enkel ander kleurtje logo erop ).
Idem Argenta en Deutsche Bank. Dat is toch niet meer te doen?! Spijtig dat keytrade geen gratis credit card geeft zoals Argenta en Deutsche Bank.Goztow schreef:Op het begin was het nog te doen met die machientjes: 3 keer klikken om in te loggen en op het einde van de sessie 3 keer klikken om je overschrijvingen et bevestigen.
Nu bij Axa:
- challenge ingeven om in te loggen
- telkens je een overschrijving doet naar een nieuw iemand moet je via het machientje voor de eerste overschrijving bevestigen
- op het einde bij je overschrijving nog eens bevestigen, met extra challenge
Het is heel frustrerend geworden om homebanking te gebruiken.
Vergeet het, vanaf de eerste keer dat je het nieuwe systeem met goed gevolg gebruikt werkt het oude niet meer.Kitt schreef:Maar het oude systeem met veilheidsmodule werkt blijkbaar nog steeds .. zolang dat werkt blijf ik het gebruiken ..
Ja precies daarom dat ik die kaartlezer nog langs de kant laat liggenTHRene schreef:Vergeet het, vanaf de eerste keer dat je het nieuwe systeem met goed gevolg gebruikt werkt het oude niet meer.Kitt schreef:Maar het oude systeem met veilheidsmodule werkt blijkbaar nog steeds .. zolang dat werkt blijf ik het gebruiken ..
Je kan de digipass van andere banken niet gebruiken omdat het serienummer niet geregistreerd staat bij jouw eigen bank.fredo66 schreef:Vreemd toch dat je bij ingebruikname van zo'n nieuwe digipass zijn serienummer moet intikken bij de registratie.johcla schreef:Je kan die digipassen trouwens gebruiken met kaarten van andere banken, het protocol is hetzelfde.
Waar zou dat dan moeten voor dienen als je de transacties met gelijk welke digipass kan uitvoeren ?
Wel ja hopelijk word je snel verstandig want de "veiligheidsmodule" wordt uiteraard door de bank verlaten omdat de veiligheid niet gegarandeerd isKitt schreef:Maar het oude systeem met veilheidsmodule werkt blijkbaar nog steeds .. zolang dat werkt blijf ik het gebruiken ..
Hier met Dexia is het ook zo een soep geworden.Goztow schreef:Op het begin was het nog te doen met die machientjes: 3 keer klikken om in te loggen en op het einde van de sessie 3 keer klikken om je overschrijvingen et bevestigen.
Nu bij Axa:
- challenge ingeven om in te loggen
- telkens je een overschrijving doet naar een nieuw iemand moet je via het machientje voor de eerste overschrijving bevestigen
- op het einde bij je overschrijving nog eens bevestigen, met extra challenge
Het is heel frustrerend geworden om homebanking te gebruiken.
Ik ben akkoord dat veiligheid primeert op gebruiksgemak. Cronto is minstens even veilig als de huidige digipassen. En eigenlijk veiliger, met name als het over man-in-the-middle attacks gaat. Een hacker heeft geen fysieke toegang nodig tot je kaart en pincode om te kunnen toeslaan. Een phishing website kan ook volstaan. Bij cronto wordt op je gsm (of een speciaal toestel) een applicatie geinstalleerd met een eigen key. Als je een transactie ingeeft, wordt een geëncrypteerde QR-code getoond. Door middel van je gsm kan je die ontcijferen. De QR-code bevat de transactie gegevens, en het maakt het moeilijker voor een hacker om jouw transactie te vervangen door zijn transactie. De code die op je gsm gegenereerd wordt, is op basis van je eigen key en de transactie-gegevens.Trojan schreef:Welke is het veiligste volgens u, zonder te denken aan het gebruiksgemak?
Tja ben ik niet geheel mee akkoord ze .. 100% veilig ben je nooit .. moet je u geld onder uw matras bewarenfvhbrugge schreef:Wel ja hopelijk word je snel verstandig want de "veiligheidsmodule" wordt uiteraard door de bank verlaten omdat de veiligheid niet gegarandeerd isKitt schreef:Maar het oude systeem met veilheidsmodule werkt blijkbaar nog steeds .. zolang dat werkt blijf ik het gebruiken ..
Omdat ze zeker willen zijn dat je begunstigde echt wel door jou er in gezet wordt en als je de app gebruikt op je smartphone, je enkel overschrijvingen kan doen naar "bekende" begunstigden, allemaal een kwestie van veiligheid. Met je GSM heb je ook de cardreader niet nodig, enkel een koppeling bankrekening <-> GSM, iemand zou je dan kunnen verplichten onder dwang geld over te schrijven naar een andere rekening, dat gaat dus nu niet.nonkie schreef:Goztow schreef: Eerst inloggen, wil je een begunstigde bewaren moet je nog eens bevestigen via dat machientje.![]()
Ik ben toch al ingelogd??? Waarom nog eens extra bevestigen.
Dan op het laatste om de overschrijvingen te kunnen doen nog eens bevestigen met het bedrag erbij.