Bedankt voor de snelle reacties !!
Het is best vroeg.
Ik heb dankzij Speedtest er achtergekomen dat ik een stuk minder internet kreeg dan er mij belooft werd
http://www.speedtest.net/result/1260432004.png
Dat is mijn Speedtest resultaat.
Ik heb trouwens internet" favoriet".
Eigenlijk heb ik nooit last gehad van traag downloaden want zoveel download ik niet, films komen goed binnen met µtorrent.
Het is me eigenlijk opgevallen dat ik slecht connectie had op de ps3 (jaaahh ik speel graag shooters en dan is lag iets uitdenboze !!)
daarom ben ik opzoek gegaan naar het probleem, eerst dacht ik dat het wireless het probleem zou zijn.
Maar na een kabel door te trekken en in te steken had ik al gauw door dat het niet daaraan lag.
Vol frustraties heb ik dan naar de klantendienst gebeld van Belgacom (die me overigens zeer goed bediend hebben) en op hun advies ben ik naar
de dichtstbijzijnde Belgacom contact punt gegaan.
Ze hadden mij namelijk verteld dat het mogelijk was om mijn ADSL signaal om te zetten naar een VDSL(2?) signaal, maar daarvoor moest ik dus 50 euro voor betalen (heb ik niet echt problemen mee omdat ik er wel iets overheb om 'lag free" te kunne gamen).
Bij die omzetting kreeg ik een nieuwe modem (of is het router?) er bij, een Bbox2 !
Tot mijn aangename verrassing bleek dat dit machientje veel automatische programmaatjes bevat die ports detecteert en ze dan open zet als ze gebruikt worden! yay !
Na een goeie 3 dagen was het dan zover: maandag VDSL dag !
Maar tegen de avond aan had ik nog steeds mijn op-het-randje-van-traagheid internet : (
Bon geen probleem, die mannen kunnen ook niet vliegen dus dacht ik van het zal dan die avond gebeuren rond half 5 (hadden ze mij belooft)
Dinsdag had ik nog geen vdsl, geen probleem ik wil niet klagen dus wachtte ik mooi of tot het zover zou zijn!
Maar helaas vandaag had ik nog steeds geen vdsl, nu heb ik die dagen niet stil gezeten en eens gegoogled naar een mogelijke oplossing
en daarom ben ik hier uitgekomen !
Na her en der lezen had ik door dat er vele bekwame mensen zaten die me hoogst waarschijnlijk goed kunnen helpen.
Sorry als het een beetje lang dradig is maar zo hebben jullie een idee waarom ik en hoe ik hier ben aan gekomen.
Ik zal ook een copy/pase doen van wat ik zie op mijn modem (jullie verstaan goed wat het allemaal betekend

)
zie onder
INTERNET (bridged) GATEWAY INFORMATION WIRELESS
IPoE Address 10.171.123.53 LAN IP Address 192.168.1.1 Runtime Code Version 60R109-60A022 Associated clients 1
IPoE Netmask 255.255.128.0 Subnet Mask 255.255.255.0 LAN MAC Address 00:23:48:17:ee:c5 Clients MAC Address 1 station(s) connected
00:16:cf:5b:a8:58
PPPoE Address 91.177.219.125 DHCP Server Enabled WAN MAC Address 00:23:48:17:ee:c7
PPPoE Netmask 255.0.0.0 Firewall Enabled Hardware Version 1
ADSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num LK09036DP340901
Downstream line rate 9021 kbps Firmware 0x1214051b
Upstream line rate 509 kbps
groetjes combo