Misschien een domme vraag, maar kan een usb-platenspeler ook als gewone speler op je pc gebruikt worden? Dus gewoonweg om je lp"s te beluisteren?
en welke speler raden jullie aan voor een budget van 150,00 € maximaal?
bedankt alvast
USB platenspeler
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 15 keer
Foute info na extra opzoek verwijderd. Iedereen kan fouten maken.
Laatst gewijzigd door Fireblade 27 apr 2011, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Niet doen zou ik zeggen.... waarom hang je niet gewoon je stereoketen aan je pc ?
De usbplatenspelers die ik al heb getest waren pure broll... Ze installeren een nieuwe usb soundcard waarvan je de input niet kon regelen...
De usbplatenspelers die ik al heb getest waren pure broll... Ze installeren een nieuwe usb soundcard waarvan je de input niet kon regelen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En je standaard soundcard in je PC is vaak van veel betere kwaliteit.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Blijkbaar ben je niet gehinderd door kennis van zaken.Fireblade schreef:Ach, je hebt de PC toch niet nodig om vinyls te draaien? gewoon een goeie set speakers, en blast it![]()
Als je het softwaregedeelte bedoelt: Audacity should do the job.
Over de spelerkeuze: Makro heeft regelmatig aanbiedingen. Elke vinylspeler van 80 - 150 euro zou normaal gezien zijn werk perfect moeten doen. Ik vermoed niet dat er grote verschillen zijn tussen audio chips. Natuurlijk, hoe duurder, hoe hoger de kwaliteit van de audio chip, waarschijnlijk. In de naalden zal waarschijnlijk geen enkel verschil zitten. Een naald is een naald, nee?
http://www.laptopshop.be/product/61477/ ... tt01u.html <-- Dit is een vrij goede budget platenspeler, eveneens met Audacity.

Het verschil in prijs vertaalt zich ook in de mechanische degelijkheid. Ik heb me ooit ook laten vangen door een aanbieding van 80-150€, dat ding slaagt er niet in om de naald in de groef te houden en verwoest daarmee dus z'n kans om z'n enige taak tot een goed einde te brengen. Afblijven van die rommel. Ik durf 'm zelfs niet gratis aan iemand geven want hij doet het gewoon niet.
En de ene naald is echt de andere niet hoor.
Maar zoals gezegd, sluit je stereo aan op je PC en je zal er veel gelukkiger mee zijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
En agreed; zo'n ION-speler is qua kwaliteit ondermaats tov een klassieke platenspeler. Je hebt wel nog een voorversterker nodig (dat zit bij die USB-modellen ingebouwd en ook bij sommige platenspelers) eer je die kan aansluiten op een PC, want anders is het geluid veel te stil.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Voorversterker kan je voor eeh héél schappelijke prijs bekomen hoor 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
Om dan nog maar te zwijgen welke schade je ermee misschien aanricht aan je platen, met zo'n el cheapo naaldje dat in die dingen gebruikt wordt.iceke schreef:Niet doen zou ik zeggen.... waarom hang je niet gewoon je stereoketen aan je pc ?