Telenet Motorola SVG15101E modem - server maken ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Wtr230
Starter
Starter

Hallo,

sinds vorig jaar heb ik terug Telenet en heeft de installateur een Motorola SVG15101E geïnstalleerd.

In 't algemeen gaat alles lekker vlot en is alles plug & play, het draadloos netwerk werkt ook perfect, ideaal voor m'n smartphone of laptopje bvb.

Nu zit ik wel met een "probleem", in m'n vorig huis had ik een andere telenet modem (nog zo'n oude) met een routertje er aan, daar kon ik zonder veel problemen (gewoon de poorten openzetten in de router) een servertje hosten. Ik speel soms met wat vrienden graag nog 's online wat Half-Life bvb. en dat ging toen perfect om zelf een server te hosten, deze was dan ook zichtbaar in de serverlijst.

Nu daarentegen met deze vernieuwde modem die eigenlijk een modem en router op hetzelfde moment is, als ik bvb. mijn laptop er op aansluit op één van de 4 ingangen met een netwerkkabel, heeft de laptop uiteraard perfect internet, maar als ik een dus bvb. een gameserver wil draaien dan krijg ik die onmogelijk online, ik kan dus geen extern IP creeëren.

Is er een manier om dit te omzeilen bij deze modem/router ? Want je kan enkel de instellingen doen via Mijn Telenet, en daar kan je uiteraard de juiste poorten niet openzetten.

Mvg
Wouter
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

lees deze eens door. Niet jouw type van modem, maar wel leerzaam als je telenet en eigen server wil matchen.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=28700
Wtr230
Starter
Starter

Ambroos schreef:
Wat kan (op dit moment) niet:
  • NAT uitschakelen en een aangesloten apparaat een extern IP geven
  • Instellingen van de modem aanpassen zonder Mijn Telenet

:(
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Toch geen probleem, wat je moet doen is ofwel de poorten voor je Halflife toevoegen in de port forwarding tabel, ofwel je gaming PC als DMZ instellen. Beide doe je dus via Mijn Telenet.

Edit: overigens zou ik zelfs denken dat Halflife UPNP ondersteunt en je dus helemaal niets moet configureren. Je Halflife zal er dan wel voor zorgen dat de Telenet router automatisch de poorten forwardt naar jouw game machine. Het is niet omdat je game machine geen extern IP adres heeft dat je collega gamers er niet meer aan kunnen. Wel moeten ze connecteren met je extern IP adres, dus het adres dat je Telenet router heeft. Of je kan je extern adres ook weten door gewoon naar hier te surfen : http://www.whatsmyip.org/ .
Wtr230
Starter
Starter

Tomby, ik had de portforwarding tab eerst niet gezien.

Even testen dus, alvast bedankt ;)
Wtr230
Starter
Starter

Het werkt, super!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”