Hoihoi,
Mijn oog viel op dit product (http://www.sagemcom.com/fileadmin/pdf/p ... 706_GB.pdf ). Zou dat aansluitbaar zijn op 1 van de fon poorten van de Fritzbox 7140 om zo te dienen als simbox, ttz voor routing van alle oproepen naar gsmoperator X?
Het zou zijn voor intensief verkeer naar die gsmoperator, waardoor een betamaxcloon-oplossing niet interessant is.
Zou zoiets lukken?
Sagem RL300 + Fritzbox 7140 = goedkope simbox?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 4 keer
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wat is intensief verkeer? Want bvb zoals staat in de signature van Philippe : voor 3 eurocent per minuut bel je met jumblo naar vaste netwerken.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
En hoeveel kost dat Sagem bakje ?
Ik gebruik dit :http://www.musitel.com/NL/musitel_100_nl.html
Kost 149 € + btw
Kost 149 € + btw
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Pro Member
Op ebay kan je er vinden van ongeveer 30 €
intensief = ongeveer 1 uur per dag.
Het is ook gewoon om te weten of het technisch mogelijk is, een simbox te kopplen aan mijn Fritz, zelfs al mocht het me geen kostenvoordeel opleveren. Ik experimenteer graag met telecom-technologie
intensief = ongeveer 1 uur per dag.
Het is ook gewoon om te weten of het technisch mogelijk is, een simbox te kopplen aan mijn Fritz, zelfs al mocht het me geen kostenvoordeel opleveren. Ik experimenteer graag met telecom-technologie

internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
-
- Pro Member
Staat die gekoppeld aan een fritzbox?MarkDM schreef:En hoeveel kost dat Sagem bakje ?
Kost 149 € + btw
-
- Elite Poster
Bij mij niet gekoppeld aan Fritz. Maar dat zou moeten werken. Ik heb al gelijkaardige zaken getest en dat lukte.
Bij mij dient de simbox voor de telefoon in de lift v/h appartementsgebouw. We willen de Belgacomlijn kwijt: veel te duur.
Het systeem is al 2 maand in dienst. Met een noodvoeding op accu. Ik heb een base-0 abonnement erop genomen. Er zijn toch nauwelijks gesprekken, meestal alleen maar om te testen.
Tot nu toe werkt het goed. Op een dik jaar zal de investering terugverdiend zijn
Bij mij dient de simbox voor de telefoon in de lift v/h appartementsgebouw. We willen de Belgacomlijn kwijt: veel te duur.
Het systeem is al 2 maand in dienst. Met een noodvoeding op accu. Ik heb een base-0 abonnement erop genomen. Er zijn toch nauwelijks gesprekken, meestal alleen maar om te testen.
Tot nu toe werkt het goed. Op een dik jaar zal de investering terugverdiend zijn

-
- Pro Member
Ik zie alleen niet onmiddellijk in hoe ik zoiets praktisch zou kunnen doen...
Voor uitgaande oproepen moet je in dailing rules kiezen welke sip provider of vaste lijn je wil gebruiken, maar ik kan niet kiezen voor de Sagem RL300.
Het enige wat ik mij kan inbelden is dat ik die Sagem RL300 zou hangen aan het "vaste lijn" gedeelte van de Y-kabel waarop internet binnenkomt. En dan in dailing rules instellen om gsm nummers lans de "vaste lijn" te sturen terwijl daar die Sagem RL300 aan hangt.
Iemand enig idee of dit zou kunnen?
Voor uitgaande oproepen moet je in dailing rules kiezen welke sip provider of vaste lijn je wil gebruiken, maar ik kan niet kiezen voor de Sagem RL300.
Het enige wat ik mij kan inbelden is dat ik die Sagem RL300 zou hangen aan het "vaste lijn" gedeelte van de Y-kabel waarop internet binnenkomt. En dan in dailing rules instellen om gsm nummers lans de "vaste lijn" te sturen terwijl daar die Sagem RL300 aan hangt.
-
- Elite Poster
Ja, zo moet het. De gsm-gateway aan de Belgacomaansluiting v/d Fritz.
Ik doe het zo maar heb getest met een andere Voip-modem(ATA): Linksys SPA3102.
Moet met Fritz ook gaan.
Ik doe het zo maar heb getest met een andere Voip-modem(ATA): Linksys SPA3102.
Moet met Fritz ook gaan.
-
- Pro Member
Ik heb hem gekocht voor 27,50 €... Ben benieuwd! Was ie al maar hier!
-
- Elite Poster
Er is mogelijks een probleem van caller-id. De mensen die je belt zullen het nummer van je simbox zien (of geen nummer).
Dat kan verwarrend werken.
-
- Pro Member
Dat zou inderdaad een schoonheidsfoutje zijn. Maar ik zal al blij zijn als ik het al werkend krijg.
Bestaan er geen gsmoperatoren waar je 2 sims met hetzelfde oproepnr kunt krijgen? Lijkt miij zo'n abnormale vraag nog niet, zeker niet voor zakelijke gebruikers.
Bestaan er geen gsmoperatoren waar je 2 sims met hetzelfde oproepnr kunt krijgen? Lijkt miij zo'n abnormale vraag nog niet, zeker niet voor zakelijke gebruikers.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Proximus doet dual SIM, maar één van je toestellen moet uit staan.
Mobistar & Base : no idea...
Mobistar & Base : no idea...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Je kan dit ook als een voordeel zien. Mensen kunnen terugbellen op dit nummer. Als de SIM box correct geïnstalleerd is, moet je ook inkomende oproepen kunnen ontvangen, die dan gewoon op je vaste toestellen thuis uitkomen.MarkDM schreef:Er is mogelijks een probleem van caller-id. De mensen die je belt zullen het nummer van je simbox zien (of geen nummer).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
Dat ding WERKT! Zit wel een klein beetje ruis op, maar niet echt storend. Bovendien is dat beetje ruis alleen aan mijn kant, dus niet storend voor wie je aan de lijn hebt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Kan je eens uitleggen hoe het werkt in combinatie met de FritzBox ?
* In principe is de Sagem bedoeld om er een telefoontoestel aan te hangen (de RJ11 is een FXS poort). Theoretisch kan je dit verbinden met de analoge telefooningang van de FritzBox (FXO).
In deze opstelling beschouw je de RL300 dus als een "vaste lijn" (inkomend, uitgaand, dialing rules, etc ...).
* In je vorige topics liet je uitschijnen dat je de RL300 wil aansluiten aan een FON uitgang van de FritzBox (FSX). Theoretisch kan dit niet .... tenzij je in de Sagem instellingen de FXS poort kan converteren naar FXO ?
In deze opstelling beschouw je de RL300 dan als een "binnentoestel":
* In principe is de Sagem bedoeld om er een telefoontoestel aan te hangen (de RJ11 is een FXS poort). Theoretisch kan je dit verbinden met de analoge telefooningang van de FritzBox (FXO).
In deze opstelling beschouw je de RL300 dus als een "vaste lijn" (inkomend, uitgaand, dialing rules, etc ...).
* In je vorige topics liet je uitschijnen dat je de RL300 wil aansluiten aan een FON uitgang van de FritzBox (FSX). Theoretisch kan dit niet .... tenzij je in de Sagem instellingen de FXS poort kan converteren naar FXO ?
In deze opstelling beschouw je de RL300 dan als een "binnentoestel":
- - voor uitgaande oproepen moet je dus eerst de Sagem bellen op FON1 (**1), dan krijg je een 2de kiestoon en kan je uitbellen.
- voor binnenkomende oproepen moet de Sagem zelf dan via FON1 (intern) de andere toestellen laten bellen (vb via algemene oproep **9)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Pro Member
Ik heb hem op deze manier ingesteld, als FXO, aan de Y kabel van de Fritz.freakske_b schreef:Het enige wat ik mij kan inbelden is dat ik die Sagem RL300 zou hangen aan het "vaste lijn" gedeelte van de Y-kabel waarop internet binnenkomt. En dan in dailing rules instellen om gsm nummers lans de "vaste lijn" te sturen terwijl daar die Sagem RL300 aan hangt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik was de Sagem RL300 vorig jaar reeds tegengekomen en eveneens deze PDF file.
Voor de mensen die het Duits machtig zijn.
http://fernwartung.d-friese.de/infos/GS ... an_FBF.pdf
Dit document geeft de nodige uitleg om zowel de Sagem aan de FXO poort van de fritzbox te hangen + de echte "vaste lijn".
Blijkbaar een groot voordeel is dat men in Duitsland de mogelijkheid heeft om 2 SIM kaarten met Partnertarief aan te schaffen zodat men goedkoop of zelfs gratis kan bellen tussen die 2 SIM's. Ik ken echter te weinig van mobiele telefonie, dus ik weet niet of er iets soortgelijks in België op de markt is.
Voor de mensen die het Duits machtig zijn.
http://fernwartung.d-friese.de/infos/GS ... an_FBF.pdf
Dit document geeft de nodige uitleg om zowel de Sagem aan de FXO poort van de fritzbox te hangen + de echte "vaste lijn".
Blijkbaar een groot voordeel is dat men in Duitsland de mogelijkheid heeft om 2 SIM kaarten met Partnertarief aan te schaffen zodat men goedkoop of zelfs gratis kan bellen tussen die 2 SIM's. Ik ken echter te weinig van mobiele telefonie, dus ik weet niet of er iets soortgelijks in België op de markt is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb een koopje gedaan. Sagem RL302 op ebay.de aangekocht aan 1 EUR! Omdat dit ver beneden de marktprijs was, heb ik de verkoper 5 EUR extra gegeven. Stand-alone werkt dit bakje goed. Nu nog wat tijd vinden om te experimenteren i.c.m. de Fritz!box. Ter info, was eerst op zoek gegaan naar een RL300, maar na diverse threads op Duitse fora gelezen te hebben, bleek de RL302 beter te zijn.