Wat denken jullie? Ik denk dat er sommige zaken serieus de lucht in zullen gaan :'(Beste x
De aardbeving, tsunami en nucleaire ramp in Japan zorgen voor een menselijk drama in het noordelijke deel van Japan. Ons medeleven gaat uit naar de getroffenen. Maar de natuurramp heeft ook gevolgen voor de toelevering van ict-componenten, zoals DRAM-geheugenchips en NAND-flashgeheugen. Veel internationale technologieproducenten hebben immers in de getroffen zones productievestigingen die nu stilliggen of op tragere capaciteit werken.
De tekorten die kunnen ontstaan in de nabije toekomst, zien we nu reeds weerspiegeld in een duurdere aankoopprijs van bepaalde componenten. Analisten schatten bijvoorbeeld in dat een modale pc hierdoor het volgende kwartaal gemiddeld 30euro duurder zal worden.
We volgen de situaties met de verschillende fabrikanten op de voet op en ik hou u zeker op de hoogte over de impact op de toelevering van ict-componenten en de gevolgen voor onze markt.
Nieuwsbrief van een distributeur
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb dat ook gezien, alleen zijn zo'n reacties vaak sneller en ik zie niet direct iets gebeuren. Mijn inziens wil die distributeur zijn verkoop wat boosten.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Probeer dan maar eens een Intel X25-m te pakken te krijgen. Echt, bestellen, en wachten totdat die effectief geleverd is zodat je hem met je eigen handen kan aanraken...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 15 keer
Hmm.. een mensenleven verliezen is veel erger, natuurlijk. Zeker als niemand er wat kan aan doen. Ik denk persoonlijk niet dat veel mensen hiermee problemen zouden gaan hebben.. 30 euro betekent tegenwoordig niks meer (Om ze uit te geven toch niet, om ervoor te werken is een ander paar mouwen). De meeste mensen hebben waarschijnlijk ook niet veel kennis van prijs-/waardevergelijking van PC's en onderdelen. Mensen die een PC nodig hebben gaan er toch zowiezo een kopen, nee..?
To download or not to download, that's the question.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De meeste onderdelen van een pc worden toch gemaakt in China en Taiwan? Als er schaarste aan NAND geheugen ontstaat zal het wel zijn door de grote toenamen van smartphones en tables.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Er zijn nieuwe productlijnen gelanceerd wbt. intel SSDs: 510 en 320 reeks. Wellicht is men een voorraad productie van deze voorrang aan het geven op beschikbaarheid van de oudere generatie ... Mogelijk verdwijnt de oudere generatie ook op termijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Bij wie heb je ze besteld? Want ik zie dat techdata (groothandel) alvast stock heeft op de meeste modellen. Vaak kan je ook vragen naar beschikbaarheid van de retail pack vs. de bulk variant, soms is de ene beschikbaar en de andere niet. Er is geen groot verschil in prijs en het verschil zit een al dan niet meegeleverde 2.5->3.5" bracket en de verpakking.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 49 keer
http://azerty.nl/0-1990-321432/intel-x2 ... lid-s.html
Nu zijn ze intussen terug voorradig, naar eigen zeggen.
Is het toeval dat ze in de periode van onbeschikbaarheid opeens 10% duurder zijn geworden?
Nu zijn ze intussen terug voorradig, naar eigen zeggen.
Is het toeval dat ze in de periode van onbeschikbaarheid opeens 10% duurder zijn geworden?