Mijn excuses als hier al andere posts over zijn maar het viel me op dat ik na het downloaden van 180GB op 3 weken op 'smallband' wordt gezet wat concreet neerkomt (in mijn geval) op 1Mbps Down & 2,5Mbps up. Ik heb zelf Fiber 60.
Ik vind het eigenlijk totaal niet kunnen dat ik na 180GB wordt gestraft terwijl dit niet eens het dubbel is van de limiet die Fiber40 klanten krijgen opgelegd.
Kan me voorstellen dat 2TB een issue vormt maar 180GB?
Fiber 60/100 - FUP
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Vrij Downloaden van Telenet is niet gelijk aan een FUP. Lees er de kleine lettertjes op hun site maar eens op na. Meer info (of moet ik zeggen frustraties) kan je ook in dit topic terug vinden: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=26409
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
idd
wil je extreme snelheid moet je bij telenet zijn
wil je extreme download ben je beter af bij een koperboer
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Na 180 Gbyte kan je nog volle bak surfen tss 23 en 18 uur, behalve op woensdag en zondag. Zaterdag kan het heel de dag behalve rond 20 uur.
Zondag vanaf de middag tot 23 uur ben je gelimiteerd en woensdag vanaf 16 uur tot 23 uur. Dus die 180 Gbyte is niet het einde. Alleen maar
vervelend.
Zondag vanaf de middag tot 23 uur ben je gelimiteerd en woensdag vanaf 16 uur tot 23 uur. Dus die 180 Gbyte is niet het einde. Alleen maar

AnD schreef:Als je veel wil downloaden dan moet je niet bij telenet zijn,
maar kan je beter bij een adsl/vdsl provider zijn.
Klopt niet. Dat kan bij telenet ook, alleen zijn er drukke momenten waarbij dit niet kan. theoretisch kan je meer dan 15 Tbyte verbruiken. Met een FN100.proximusboyke schreef:idd
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Ik denk dat het punt dat de ts wil maken is dat het totaal onaanvaardbaar is dat telenet dergelijke beperkingen oplegt op haar duurdere abonnementen.
Dat er problemen van >2TB/maand wordt gemaakt en je dan in de piekuren op lage prioriteit wordt gezet (het moet wel nog steeds bruikbaar blijven) tot daar toe. Met lagere limieten bij de goedkope abonnementen heb ik niet zo'n groot probleem.
Niemand wil dat "allesbehalve vrij downloaden".
Dat is eerder sterk gelimiteerd en gereglementeerd downloaden.
Ik noem zoiets bedrieglijke reclame.
Ik ben ook al eens op smalband gevlogen bij TN na slechts enkele 10tallen GB op een FN100.
Tja, pech dat dat in de piekuren was zeker ...
Eerlijk gezegd wil ik zoiets niet meemaken op een abonnement van 99,00 EUR / maand - en ik denk dat er heel wat gebruikers hier zijn die die mening delen.
Ik wil ook geen provider die mij oplegt wanneer ik zou moeten gaan downloaden: ze moeten maar zien dat ze, als ze fibernet 100 aan klanten aanbieden, hun netwerk dat ook daadwerkelijk aan kan.
Ik ga op termijn (ws. later dit jaar) verhuizen, waarschijnlijk vliegt telenet dan compleet buiten (ook voor de televisiekabel).
Zoals het er nu uitziet wordt het misschien EDPNet en TV vlaanderen ..
Ik ben die marketing nonsens die telkens met veel lawaai wordt aangekondigd en uiteindelijk niks voorstelt alleszins grondig beu.
Dat er problemen van >2TB/maand wordt gemaakt en je dan in de piekuren op lage prioriteit wordt gezet (het moet wel nog steeds bruikbaar blijven) tot daar toe. Met lagere limieten bij de goedkope abonnementen heb ik niet zo'n groot probleem.
Niemand wil dat "allesbehalve vrij downloaden".
Dat is eerder sterk gelimiteerd en gereglementeerd downloaden.
Ik noem zoiets bedrieglijke reclame.
Ik ben ook al eens op smalband gevlogen bij TN na slechts enkele 10tallen GB op een FN100.
Tja, pech dat dat in de piekuren was zeker ...
Eerlijk gezegd wil ik zoiets niet meemaken op een abonnement van 99,00 EUR / maand - en ik denk dat er heel wat gebruikers hier zijn die die mening delen.
Ik wil ook geen provider die mij oplegt wanneer ik zou moeten gaan downloaden: ze moeten maar zien dat ze, als ze fibernet 100 aan klanten aanbieden, hun netwerk dat ook daadwerkelijk aan kan.
Ik ga op termijn (ws. later dit jaar) verhuizen, waarschijnlijk vliegt telenet dan compleet buiten (ook voor de televisiekabel).
Zoals het er nu uitziet wordt het misschien EDPNet en TV vlaanderen ..
Ik ben die marketing nonsens die telkens met veel lawaai wordt aangekondigd en uiteindelijk niks voorstelt alleszins grondig beu.
Laatst gewijzigd door Stormlord 06 apr 2011, 11:11, in totaal 1 gewijzigd.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Tijdens de uren dat je je pc normaal dus gebruikt kan het niet.mailracer schreef:Klopt niet. Dat kan bij telenet ook, alleen zijn er drukke momenten waarbij dit niet kan. theoretisch kan je meer dan 15 Tbyte verbruiken. Met een FN100.

- proximusboyke
- Elite Poster
dat ze het dan nacht downloaden of zoiets noemen.
Maar ik download graag wanneer ik thuis ben.
Ik zie ook niet in 99€ te gaan betalen om na 1 week geremde snelheden te hebben.
Maar ik download graag wanneer ik thuis ben.
Ik zie ook niet in 99€ te gaan betalen om na 1 week geremde snelheden te hebben.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Die FUP is vervelend, dat is waar, maar stellen dat je geen TB kan verzetten, en dat bij de concurerende VDSL providers alleen kan klopt dus niet, zoals eerder werd aangehaald. 99 Euro betalen voor supersnel internet, en al vrij snel op smalband vallen is natuurlijk niet prettig, maar zoals in eerdere topics werd aangehaald, is dit net het ondoorzichtig gedrag van die FUP telemeter. In sommige regio's valt dat mee, zoals in mijn omgeving, maar elders laat het systeem weinig ruimte om geen smalband te hebben.
Met de lagere snelheid kan je nog relatief normaal surfen. Het is misschien net iets te gelimiteerd voor bepaalde zaken, maar pakken data downloaden word er wel mee verhinderd. Maar na 23 uur en je energiemeter op nachttarrief kan het best wel weer veel verzetten.Devilzown schreef:Tijdens de uren dat je je pc normaal dus gebruikt kan het niet.mailracer schreef:Klopt niet. Dat kan bij telenet ook, alleen zijn er drukke momenten waarbij dit niet kan. theoretisch kan je meer dan 15 Tbyte verbruiken. Met een FN100.
- proximusboyke
- Elite Poster
je moet een op geremde snelheid http://speedtest.telenet.be/ proberen te openen
soms gaat het niet omdat het te traag werkt.
Wel als hun eigen site niet werk noem ik dat nie echt comfortabel surfen zoals zei het zeggen.
En dan zeker geen 99€ waard.
Infeite zouden ze de klant moeten laten kiezen :
- vrij downloaden
- zoals hun business abos 1TB (snachts 2TB)
soms gaat het niet omdat het te traag werkt.
Wel als hun eigen site niet werk noem ik dat nie echt comfortabel surfen zoals zei het zeggen.
En dan zeker geen 99€ waard.
Infeite zouden ze de klant moeten laten kiezen :
- vrij downloaden
- zoals hun business abos 1TB (snachts 2TB)
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Dit is geen FUP, dit is een UFUP (unfair use policy).
Juist - de ene klant is de andere klant niet voor Telenet.
Die telemeter reageert anders naargelang de regio waarin je zit en de belasting van de node.
Heb je al de pech dat je in een zwaar bevolkte node zit (waardoor je snelheid allicht al zo geïmpacteerd wordt), zit je al veel sneller in het rood.
Dit is niet de fout van de gebruiker, maar de fout van Telenet zelf, die teveel users op 1 enkele node zet.
Hierin heb je als eindgebruiker geen enkele zeggenschap en ook geen controle op de juiste weergave van data op de Telemeter.
Dit is werken met verschillende maten en gewichten, zoiets heet "schending van het gelijkheidsbeginsel".
I.p.v. allerlei onderhandse tactieken toe te passen om gebruikers minder te doen gebruiken als het Telenet zelf slecht uitkomt (lees: wanneer Telenet meer moet betalen voor extra capaciteit bandbreedte en prioriteit op peerings, dus waarschijnlijk net tijdens de piekmomenten) en ons op te zadelen met routers (met als gevolg vaak dubbel NAT) omdat hun voorraad IPv4 adressen opgeraakt, zouden ze beter eens dringend werk maken van het volgende:
- rollout IPv6 en IPv6 support op hun netwerk en CPE devices
- upgrading peeringcapaciteit en goede peerings onderhandelen (hoewel dit dat laatste tijd wel wat lijkt verbeterd te zijn)
- sneller opsplitsing van nodes als er veel fibernet users op zitten en verhoging van de glasvezelcapaciteit van de interconnect naar die nodes en van hun ganse netwerk
- formules aanbieden die competitief zijn met e.g. Nederland
Ik denk dat we dit van een dergelijke dure provider wel mogen verwachten.
Telenet vergeet 1 ding: ze hebben meer stakeholders dan enkel de aandeelhouders, en diezelfde aandeelhouders zullen de impact ook wel zien als er plots een hele hoop gebruikesr begint af te haken - ook mensen zoals ik die als klanten van het eerste uur kunnen worden beschouwd (in mijn geval: Bonheiden was een van de eerste gemeenten die werd aangesloten).
De vraag is of dat wel zal gebeuren, want de gemiddelde Vlaming is helaas een meeloper die zich maar laat rollen en liever niks concreets onderneemt en weggaat bij een provider die hem niet meer zint. Hier rekent Telenet ook op. Om het even met de omschrijving van de BGC topman te zeggen: ze betalen ervoor, dus waarom onze formules goedkoper maken? De mensen willen geen te goedkoop internet - want dan denken ze dat het geen goed product is ... Er zijn mondigere gebruikers (o.a. hier op dit forum) die hier wel tegen ingaan, maar helaas geldt dit niet voor de grote massa ...
Zolang er niet voldoende klanten vertrekken en duidelijk zeggen waarom, zal het zo blijven vrees ik ...
Dit zijn geen nieuwe vaststellingen, telenet had al lang iets kunnen ondernemen - maar neen - ze lanceren liever brol zoals low bitrate VOD via web en allerlei andere absurde "druk op de rode knop"-achtige marketing-acties die uiteindelijk bij publicatie niks blijken waard te zijn...
Juist - de ene klant is de andere klant niet voor Telenet.
Die telemeter reageert anders naargelang de regio waarin je zit en de belasting van de node.
Heb je al de pech dat je in een zwaar bevolkte node zit (waardoor je snelheid allicht al zo geïmpacteerd wordt), zit je al veel sneller in het rood.
Dit is niet de fout van de gebruiker, maar de fout van Telenet zelf, die teveel users op 1 enkele node zet.
Hierin heb je als eindgebruiker geen enkele zeggenschap en ook geen controle op de juiste weergave van data op de Telemeter.
Dit is werken met verschillende maten en gewichten, zoiets heet "schending van het gelijkheidsbeginsel".
I.p.v. allerlei onderhandse tactieken toe te passen om gebruikers minder te doen gebruiken als het Telenet zelf slecht uitkomt (lees: wanneer Telenet meer moet betalen voor extra capaciteit bandbreedte en prioriteit op peerings, dus waarschijnlijk net tijdens de piekmomenten) en ons op te zadelen met routers (met als gevolg vaak dubbel NAT) omdat hun voorraad IPv4 adressen opgeraakt, zouden ze beter eens dringend werk maken van het volgende:
- rollout IPv6 en IPv6 support op hun netwerk en CPE devices
- upgrading peeringcapaciteit en goede peerings onderhandelen (hoewel dit dat laatste tijd wel wat lijkt verbeterd te zijn)
- sneller opsplitsing van nodes als er veel fibernet users op zitten en verhoging van de glasvezelcapaciteit van de interconnect naar die nodes en van hun ganse netwerk
- formules aanbieden die competitief zijn met e.g. Nederland
Ik denk dat we dit van een dergelijke dure provider wel mogen verwachten.
Telenet vergeet 1 ding: ze hebben meer stakeholders dan enkel de aandeelhouders, en diezelfde aandeelhouders zullen de impact ook wel zien als er plots een hele hoop gebruikesr begint af te haken - ook mensen zoals ik die als klanten van het eerste uur kunnen worden beschouwd (in mijn geval: Bonheiden was een van de eerste gemeenten die werd aangesloten).
De vraag is of dat wel zal gebeuren, want de gemiddelde Vlaming is helaas een meeloper die zich maar laat rollen en liever niks concreets onderneemt en weggaat bij een provider die hem niet meer zint. Hier rekent Telenet ook op. Om het even met de omschrijving van de BGC topman te zeggen: ze betalen ervoor, dus waarom onze formules goedkoper maken? De mensen willen geen te goedkoop internet - want dan denken ze dat het geen goed product is ... Er zijn mondigere gebruikers (o.a. hier op dit forum) die hier wel tegen ingaan, maar helaas geldt dit niet voor de grote massa ...
Zolang er niet voldoende klanten vertrekken en duidelijk zeggen waarom, zal het zo blijven vrees ik ...
Dit zijn geen nieuwe vaststellingen, telenet had al lang iets kunnen ondernemen - maar neen - ze lanceren liever brol zoals low bitrate VOD via web en allerlei andere absurde "druk op de rode knop"-achtige marketing-acties die uiteindelijk bij publicatie niks blijken waard te zijn...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Dit verhaal is een schroef zonder eind.....Tenzij TN ooit de ballen krijgt en duidelijke limieten stelt voor alle abo's.Dus beste Charlotte,de vraag is vele malen opgedoken op dit forum maar waarom verstoppen jullie zich nog altijd achter de rare regenboog ? Is het niet veel beter om cijfers aan vast te plakken zodat jullie klanten eindelijk weten waar ze aan toe zijn ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Nee, dat kunnen ze niet. Ze zijn net van hun limieten 'afgestapt' omdat Belgacom FUP aanbiedt. Telenet kan toch moeilijk op z'n duurste abonnementen limieten gaan zetten, ik zie de Belgacom reclames al komen
Aan de andere kant, kan het Telenet netwerk vermoedelijk niet veel meer aan dan hetgeen ze nu geven als downloadlimieten.

Aan de andere kant, kan het Telenet netwerk vermoedelijk niet veel meer aan dan hetgeen ze nu geven als downloadlimieten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Betaal jij graag €84.7 voor Fibernet 60 Business?rmag schreef:TN bied ook het business abo aan. Voor iedereen die ontevreden is met de huidig FUP.
Een beter antwoord zou zijn: Voor iedereen die ontevreden is, stap over naar een DSL-provider.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
maar zeker niet voor particuliere klanten,,,,,die betalen al veel,maar voor wat eigenlijk ? Kom aan Telenet,180 gig en dan iemand op de vingers tikken,,,,,,,,,kan echt niet in mijn ogen
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
- Bedankt: 1476 keer
Eh? Hoezo? De bizz abo's bij BGC hebben toch ook wel enkele voordelen en zijn gelijkaardig in prijs?Sasuke schreef:Voor kleine zelfstandigen of kmo's zijn die business abbo's van Telenet een pak interessanter dan die van BGC hoor !